Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette naiset yleisissä vessoissa pese käsiänne kunnolla?

Vierailija
01.05.2012 |

95% omien havaintojeni mukaan vain huuhtaisee kädet muutamassa sekunnissa, miksi? Itse olen hoitaja ja minulla omat rituaalit ja kulutan käsien pesuun aikaa..Ohjehan on 2 minuuttia, mutta ymmärrän toki ettei ihan niin kauaa voi yleisissä vessoissa pesuun kuluttaa aikaa, varsinkaan ruuhkaisina aikoina.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on desinfektioainetta laukussa jotta vältän bakteeripesänä pitämäni yleisten vessojen lavuaarit ja hanat.

Vierailija
2/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että minä olen kummajainen, kun toiset vain äkkiä kastelevat kätensä.

Nykyään vessoissa ei onneksi edes tarvitse koskea hanoihin, koska vettä tulee kun kädet laittaa hanan alle.

Mistä olet kuullut tuon 2 minuutin pesuajan?

http://www.pesekadetoikein.fi/kasihygienia/kasien-pesu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on desinfektioainetta laukussa jotta vältän bakteeripesänä pitämäni yleisten vessojen lavuaarit ja hanat.

Jos avaat hanan (jossa bakteereja) ja peset sitten kätesi ja suljet paperilla/hihalla hanan niin eihän kätesi enää likaannu...Lisäksi suurimmassa osassa kauppakeskuksia ym. on tosiaan jo automaattiset hanat, ei tarvitse koskea.

Muutenkin tekee mieli pestä kädet kun kauppakeskuksissa kun koskee tavaroihin, pintoihin yhdessä muiden kymmenien tai satojen ihmisten jälkeen, niin tartuu kaikenlaisia pöpöjä, ei ainoastaan wc-käynnin vuoksi, joka sekin on jo riittävä syy.

Vierailija
4/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hirveetä. Mä en koskaan sairasta, lapsetkin ovat aina terveenä.

Vierailija
5/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse desinfioida käsiä jälkeenpäin.

Kotonakin tai ennen ruokailua voi ne kädet pestä.

Sitäpaitsi likaantuvat ne kädet jokaisesta ovenrivan kosketuksesta - pitäisikö niitä siis pestä koko ajan kun on kaupungilla?

Itse korkeintaan huuhtaisen kädet, aina en sitäkään. Ei kiinnosta odotella vuoroa minuuttitolkulla.

Vierailija
6/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynärpäällä..Monesti kun käy ulkona syömässäkin niin ei enää käsienpesun jälkeen halua koskea mihinkään..Toki en ole liian tarkka, mutta käsiä pesen säännöllisesti.

Vierailija
7/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjehan on 2 minuuttia, mutta ymmärrän toki ettei ihan niin kauaa voi yleisissä vessoissa pesuun kuluttaa aikaa, varsinkaan ruuhkaisina aikoina.

En paljon terveempää sakkia löydä kuin meidän perhe, joka ei sairasta koskaan.

Vierailija
8/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa vessassa ei ole käsipaperia millä hanan sulkee.Hihalla en sulkisi.

Automaattihanat tosin ovat hyviä mutta käsidesi on kuitenkin kiva laukussa esim pyyhkeinä.

Vierailija
9/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon terveempää sakkia löydä kuin meidän perhe, joka ei sairasta koskaan.

Kyse ei ole vain teistä "meitä terveempää sakkia ei ole" vaan siitä, että levitätte ne pesemättömien käsienne bakteerit muille!!

Itse tiedän lapsuudesta sen, että kaikki kaverit joilla oli himosiivooja äidit, ei lemmikkejä ja tiptop kodit, olivat kaikki allergisia ja kipeitä, kun taas me joissa perussiistiä höystettynä pölypalloilla nurkissa ja lemmikit, emme ole allergisia ja emme kipeitä usein (edelleenkään)

Vierailija
10/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ohjehan on 2 minuuttia,

Toinen ohje (lääkäriltä peräisin) on että saippuaa pitää hieroa 20 sekunnin ajan kunnolla, jotta pöpöt häviää, pelkällä vedellä huuhtaisu vaan levittää niitä ja pahentaa asiaa.

Tosi harva pesee käsiään, olen myös huomannut. Toki muitakin ihmisiä voisi ajatella kun niillä "pisun" jälkeisillä, ovenkahvoja ja vetonuppeja kähmineillä kätösillään lähtee esim ruokaostoksille ...

Vierailija
11/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pisun jälkeen kaksi minuuttia hinkkaisin käsiäni ja vielä saippuan kanssa! Hah!

Vierailija
12/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähtisi nahka ja järki, jos joka pisun jälkeen kaksi minuuttia hinkkaisin käsiäni ja vielä saippuan kanssa! Hah!

Tämä minullakin on ongelmana. Minulle tulee käsiin todella helposti ärsytysihottumaa, ja ilmeisesti minun sitten pitäisi käyttää jatkuvasti ihoa ohentavaa kortisonivoidetta, koska teillä muilla on alhainen vastustuskyky. Minusta ei tunnu kohtuulliselta eikä järkevältä pestä käsiä kahtakymmentä kertaa päivässä, mutta sen verran minulle kertyy käsipesuja, jos pesen kädet aina kun pitäisi (wc-käynnin jälkeen, ennen ruokailua, ulkoa tullessa, ennen kuin pesen kasvot, ruokaa laittaessa kun olen koskenut raakaan lihaan, töissä joka kerta kun siirryn työtilasta taukotiloihin, kun olen käsitellyt esimerkiksi pyykinpesuainetta tai muuta voimakasta pesuainetta ja niin edelleen). Olen tehnyt sellaisen kompromissin että kotona en pese käsiä aina esimerkiksi vessakäynnin jälkeen, koska ihoni ei yksinkertaisesti kestä sitä. Töissä ja muilla julkisilla paikoilla olen huolellisempi käsienpesussa, koska muut altistuvat bakteereilleni.

Vierailija
13/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauppakeskuksissa liikkuu tuhansia ihmisiä päivässä ja jos kukaan ei pese käsiään kun käy wc:ssä niin...hyi..Iho voi olla herkkä mutta tehkää sitten juuri noin kuin edellisessä viestissä. Vaikkei sitä pissaa menisi sormille niin wc:n kansi, huuhtelunappi, ovenkahvat, hyi että...

Vierailija
16/16 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana olen vähän turhankin tottunut pesemään kädet kunnolla. Joka kerta yleisessä vessassa havahdun siihen, ettei sielä ole käsidesiä saippuan lisäksi :D Mutta pesen aina siis ne kädet kunnolla kun tapa on töistä jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme