Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 lasta ja harrastan liikuntaa 2 tuntia päivittäin. Siis minä yksin.

Vierailija
30.04.2012 |

Se, ettei ole aikaa, on tekosyy. Kyllä sitä löytyy.

Meillä on 10v, 8v, 6v, 4v, 3v ja 2x1v (kaksoset). Arkena herätään klo 7 ja mennään iltapalan jälkeen nukkumaan. Iltapala klo 20. Pienimmät nukahtavat jo 20.30, isoimmat kuukahtavat viimeistään 22.

Mies tulee töistä kotiin noin 16-17. Minä olen kotiäiti. Päivän aikana on tehty kaikki kotityöt, käyty kaupassa, kuulusteltu läksyt jne. Mies tai minä viedään isompia lapsia harrastuksiin tai menevät itse. Klo 20 mies alkaa hoitaa lapsia nukkumaan ja minä lähden kuntosalille. Kuntosali on ihan vieressä, joten sinne siirtymiseen menee 5min.

Kuntoilen noin kymmeneen asti ja tulen kotiin suihkuun. Menen 23-24 nukkumaan ja nukun 7-8 tunnin hyvät yöunet. Illalla ehtii vielä katsoa telkkaria ja olla miehen kanssa kahdestaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet suurperheen äidit on usein kaikkein sporttisimpia ja parhaassa lihaskunnossa. Teoriani on että suurperheen hankkivat he, jotka on muutenkin energisiä ja aikaansaapia tai sitten hyvä kunto lisää jaksamista. Kaikille meille ihmisille liikunta ei ole nautinto, sekin pitää hyväksyä. Kaikki ei ole valmiita vaihtamaan mukavaa oleilua urheiluun ja herkkuja terveysruokiin. Sallikaa se meille muille että meidän elämässä on muut harrastukset tärkeitä (minulle käsityöt) ja me hyväksytään se että joku jaksaa treenata.

Mä olen äärettömän mukavuudenhaluinen yhden lapsen äiti. Pidän liikkumisesta mutta tarvitsen päivittäin myös aikaa jolloin en tee yhtään mitään.

Vierailija
22/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on ymmärrettävää. KYllä koko elämänkaarta ajatellen lapsista on miljoonasti enemmän sisältöä elämään kuin yhdestä väikkäristä. Ihmiselämä on sentään enemmän kuin kasa paperia.

että monet suurperheen äidit on usein kaikkein sporttisimpia ja parhaassa lihaskunnossa. Teoriani on että suurperheen hankkivat he, jotka on muutenkin energisiä ja aikaansaapia tai sitten hyvä kunto lisää jaksamista.

Kaikille meille ihmisille liikunta ei ole nautinto, sekin pitää hyväksyä. Kaikki ei ole valmiita vaihtamaan mukavaa oleilua urheiluun ja herkkuja terveysruokiin. Sallikaa se meille muille että meidän elämässä on muut harrastukset tärkeitä (minulle käsityöt) ja me hyväksytään se että joku jaksaa treenata.

elämässä. Panostavat energiansa sitten lapsiin ja sutjakkana vaimona olemiseen. Toiset laittaa energiansa vaikka väikkärin tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta tapahtuu aina jonkun muun jutun ohessa. Nyt keväällä puutarhahommissa (haravointi, pensaiden leikkuu ka kitkeminen on ihan oikeasti liikuntaa), lenkkeilen kaverin kanssa jolloin tärkeämpää on ajatusten vaihtaminen ja pään hoitaminen ja kerran viikkoon lapsen harrastuksen aikaan käyn pidemmän juoksulenkin. Jalkojen lihaskunto pysyy yllä myös ratsastamalla (talleilla en tosin ole käynyt kymmeneen vuoteen...)

t. Työssä käyvä kahden lapsen äiti, joka opiskelee ja haluaa pitää yllä parisuhdetta ja ystävyyssuhteita

Vierailija
24/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastin myös paljon liikuntaa. Kun menin töihin, harrastus loppui kuin seinään. Tottahan minulla vieläkin olisi aikaa, sehän on vain priorisointikysymys, mutta sitten en näkisi lapsiani ollenkaan.

Vierailija
25/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90km työmatkoja.

Työpäivä 8h plus pakollinen palkaton 30 min ruokatauko. Työmatkat jo nyt autolla ajaen 1h 15min suuntaansa. Koska lapsilla olisi päivät 11h pituisia, niin olen työpaikkkakunnaltani hankkinut lapsille yksityisen hoitopaikan. Lapset siis ajelevat mukanani 45 min.

Herätys on minulla klo 6. Jotta olen kahdeksalta töissä, niin täytyy kaikkien istua autossa 6.45. Lapset saattavat vielä ottaa nokosia autossa. 16.30 pääsen lähtemään töistä. Sitten haen muksut. Kotona olemme 17.45. Yh, kun olen, niin lapsien kanssa olisi ihan mukava viettää aikaa muutama tunti tai viedä isompia harrastuksiin ym. Klo 20.30 lapset menevät nukkumaan. Tässä välissä lapsille annetaan illallinen. Meillä ei syödä päivällista, sen sijaan lapset syövät autossa välipalan.

20.30 alkaa minun oma aikani. Koska tarvitsen yöunta ollakseni virkeä ja hyväntuulinen 8h 30 min, niin nukkumaan minun on työpäivinä päästävä viimeistään 21.30. Tuossa tunnissa, joka minulle jää omaa aikaa, on minun tehtävä valmistelut seuraavaksi päiväksi (eväät, meillä ei ole työpaikkaruokapaikkaa, lapsille eväät autoon, omat ja lasten vaatteet kuntoon jne) Pientä venyttelyä, niskahartiajumppaa ym harjoitan noin 20 min päivittäin. Toisaalta en myöskään mitään kovaa liikuntaa voi harjoittaa juuri ennen nukkumista, sillä sitten ei uni tule.

Asenteestahan tämä toki on kiinni. Nyt vain hankkimaan polkupyörän peräkärryä. sinne sitten laitetaan 3 lasta kyytiin. Kyllä sellaisen reilu 50 kg helposti yhdeltä yh-mammalta sujuu pyöräillä päivittäin 180kg.

Kiitos ap, kiitos! En olisi itse ymmärtänyt ilman sinun paasaamistasi, että asenteestahan tämä vain on kiinni.

itsellesi vielä aikaa 7,5 tunnin työpäivään ja työmatkoihin ja katsotaan sitten uudelleen.

Toki hienoa että harrastat paljon liikuntaa.

Pyöräilin kesät talvet työpaikalle. Siinä se kaksi tuntia hikiliikuntaa tulikin päivän aikana.

ap

Vierailija
26/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun käyn töissä tilanne on eri.

Työpäivä, työmatkat ja kotityöt vievät kaiken ajan. Yleensä kello on 22 kun pääsen vihdoin istumaan alas, sitä ennen ilta on mennyt lasten kanssa ja kun he menevät nukkumaan, teen ruokaa, siistin paikkoja ja hoidan pyykkejä. Siinä vaiheessa en enää jaksa lähteä salille eikä aika anna periksi kun pitää ehtiä nukkumaankin.

Lasten kanssa vietetystä ajasta en tingi. Työmatkoja en voi pyöräillä kun pitää kuljettaa kolmea lasta.

Vierailija
27/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi voinut olla minun kynästäni.

Vierailija
28/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" klo 20 mies alkaa laittaa lapsia nukkumaan". Meillä mies ei ole koskaan suostunut tähän. Itse olen klo 21 jo niin väsynyt, että uni tulee väkisin. Miellä mies lähtee silloin harrastamaan, joten minun täytyy päivystää kotona

t: työssäkäyvä äiti

Vierailija
29/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä on näitä "superäitejä" joilla kuitenkin mies hoitaa kaikki kotihommat ovat jopa puolet päivästä kotonakin. Kehtais paljon tulla leuhkimaan..jaksamistaan..

Vierailija
30/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi vielä aikaa 7,5 tunnin työpäivään ja työmatkoihin ja katsotaan sitten uudelleen.

Toki hienoa että harrastat paljon liikuntaa.

Pyöräilin kesät talvet työpaikalle. Siinä se kaksi tuntia hikiliikuntaa tulikin päivän aikana.

ap

tulee jo päivähoitoasetus lapsen päivä pituudesta vastaan jos tekee normaalia 8 tunnin päivää.

Vierailija
31/31 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lastenhoidon ja kotiaskareitten muodossa, ei sitä enää tarvi erikseen lähteä mihinkään illalla. T. toinen kotiäiti