7 lasta ja harrastan liikuntaa 2 tuntia päivittäin. Siis minä yksin.
Se, ettei ole aikaa, on tekosyy. Kyllä sitä löytyy.
Meillä on 10v, 8v, 6v, 4v, 3v ja 2x1v (kaksoset). Arkena herätään klo 7 ja mennään iltapalan jälkeen nukkumaan. Iltapala klo 20. Pienimmät nukahtavat jo 20.30, isoimmat kuukahtavat viimeistään 22.
Mies tulee töistä kotiin noin 16-17. Minä olen kotiäiti. Päivän aikana on tehty kaikki kotityöt, käyty kaupassa, kuulusteltu läksyt jne. Mies tai minä viedään isompia lapsia harrastuksiin tai menevät itse. Klo 20 mies alkaa hoitaa lapsia nukkumaan ja minä lähden kuntosalille. Kuntosali on ihan vieressä, joten sinne siirtymiseen menee 5min.
Kuntoilen noin kymmeneen asti ja tulen kotiin suihkuun. Menen 23-24 nukkumaan ja nukun 7-8 tunnin hyvät yöunet. Illalla ehtii vielä katsoa telkkaria ja olla miehen kanssa kahdestaan.
Kommentit (31)
Mä haluan kyllä viettää yhteistä aikaa myös koko perheenä. En sais nukuttua, jos noin myöhään kävisin lenkillä eikä mulle riitä pätkäunilla nukutut 7-8 tunnin yöunet.
Vielä upeampaa on se, että se kuntis on nurkan takana. Meillä on kolmen vartin ajomatka kuntosalille ja en ole kotiäiti, joten valintani on se, että mielummin laitan ajoissa nukkumaan, jotta jaksan herätä töihin ja olla sitten pirteänä lasten kanssa töiden jälkeen. Jos valitsisin iltamyöhäharrastuksen, olisin jatkuvasti kuin nukkuneen rukous ja kärttyinen kuin mikäkin. Joten jap, tekosyy tuokin voi olla, mutta onpa olokin kaikinpuolin hyvä..
Jotta sen kus kuntoilet vaan ja valvot yötä myöhään ja katselen televisiotakin ukkos kanssa, sou wot?!
Kun ap:lla on asiat noin, niin kaikilla muillakin on.
Mä harrastan liikuntaa kyllä, mutten niin paljon kuin haluaisin. Syy: paikkakunnallani ei ole kovin hyvät mahdollisuudet sellaisten lajien harrastamiseen, joista tykkäisin.
Mä en muuten ikinä saisi unta, jos liikkuisin noin myöhään.
itsellesi vielä aikaa 7,5 tunnin työpäivään ja työmatkoihin ja katsotaan sitten uudelleen.
Toki hienoa että harrastat paljon liikuntaa.
Entäs se mies? Ehtiikö se saada sitä täysin omaa aikaa koskaan?
töistä jonnekin, jos haluaa. Arjet meillä menee joka tapauksessa hirveällä hulinalla, kun on koululaisia ja harrastuksia ja koko ajan menoa johonkin. Viikonloppuisin ollaan sitten koko perhe yhdessä, silloin ei kumpikaan mene yksinään päivän aikana mihinkään. Ellei nyt tosi harvoin johonkin esim. kavereiden kanssa.
ap
itsellesi vielä aikaa 7,5 tunnin työpäivään ja työmatkoihin ja katsotaan sitten uudelleen.
Pyöräilin kesät talvet työpaikalle. Siinä se kaksi tuntia hikiliikuntaa tulikin päivän aikana.
ap
Ettekö vietä koskaan kahdenkeskistä aikaa mihen kanssa? tekis varmaan hyvää?
töistä jonnekin, jos haluaa. Arjet meillä menee joka tapauksessa hirveällä hulinalla, kun on koululaisia ja harrastuksia ja koko ajan menoa johonkin. Viikonloppuisin ollaan sitten koko perhe yhdessä, silloin ei kumpikaan mene yksinään päivän aikana mihinkään. Ellei nyt tosi harvoin johonkin esim. kavereiden kanssa.
ap
Kato kun toiset ihmiset ei halua arjesta kauheaa hulinaa. Monet haluaa tehdä muutakin kuin pyörittää arkea ja liikkua, esim. tavata ystäviä, lukea jne.
Kun kaikki on kerran hoidettu kahdeksaan mennessä?
On kyl 80 km matkaa, mutta tulishan tuossa kunnon kuntopiikki. Kauankohan kestää työmatkat sitten, hmm...
Pyöräilin kesät talvet työpaikalle. Siinä se kaksi tuntia hikiliikuntaa tulikin päivän aikana.ap
töistä jonnekin, jos haluaa.
Et sitten huonompaa treenailuaikaa sille keksi? Raskaan työpäivän jälkeen suoraan harrastuksiin, varmaan kiljusta hyppien aina menee?
Laiskat laardikasat syyttää lapsia siitä että sipsi ja sidukka maistuu paremmalta kuin raikas ulkoilma lenkkeilyn muodossa. Sille mikä kiinnostaa löytyy aikaa. Lapset on vain tekosyy pläsähtää.
"pläsähtänyt", mutta teen iltaisin (mun mittapuulla yöllä) kyllä paljon mieluummin jotain muuta, kuin urheilen kaks tuntia, se ei sovi mulle. En käytä lapsia tekosyynä, minä liikun ja ulkoilen lasten kanssa päivät pitkät. Me halutaan olla yhdessä ja aina kuin mahdollista koko perhe. Meille ei riitä pelkkä viikonloppuisin yhdessä oleminen.
Kuulaa voi heiluttaa kotonakin, eikä ees tarvi kahta tuntia heiluttaa.
3
lapset alle 5v. Miehen ja minun työvuorot eri aikaan. Minä teen päivää ja mies iltaa. Suojaverkostot puuttuvat enkä halua maksullista lastenhoitajaa pariksi tunniksi.
Minun liikuntani on liikuttu nyt toistaiseksi
että monet suurperheen äidit on usein kaikkein sporttisimpia ja parhaassa lihaskunnossa. Teoriani on että suurperheen hankkivat he, jotka on muutenkin energisiä ja aikaansaapia tai sitten hyvä kunto lisää jaksamista.
Kaikille meille ihmisille liikunta ei ole nautinto, sekin pitää hyväksyä. Kaikki ei ole valmiita vaihtamaan mukavaa oleilua urheiluun ja herkkuja terveysruokiin. Sallikaa se meille muille että meidän elämässä on muut harrastukset tärkeitä (minulle käsityöt) ja me hyväksytään se että joku jaksaa treenata.
lapset alle 5v. Miehen ja minun työvuorot eri aikaan. Minä teen päivää ja mies iltaa. Suojaverkostot puuttuvat enkä halua maksullista lastenhoitajaa pariksi tunniksi.
Minun liikuntani on liikuttu nyt toistaiseksi
se vauhti jota haluaisin itse ylläpitää on liian kova lapsilleni
että monet suurperheen äidit on usein kaikkein sporttisimpia ja parhaassa lihaskunnossa. Teoriani on että suurperheen hankkivat he, jotka on muutenkin energisiä ja aikaansaapia tai sitten hyvä kunto lisää jaksamista.
Kaikille meille ihmisille liikunta ei ole nautinto, sekin pitää hyväksyä. Kaikki ei ole valmiita vaihtamaan mukavaa oleilua urheiluun ja herkkuja terveysruokiin. Sallikaa se meille muille että meidän elämässä on muut harrastukset tärkeitä (minulle käsityöt) ja me hyväksytään se että joku jaksaa treenata.
elämässä. Panostavat energiansa sitten lapsiin ja sutjakkana vaimona olemiseen. Toiset laittaa energiansa vaikka väikkärin tekoon.
sille asialle mikä on itselle tärkeä tai mihin on koukussa, oli se sitten liikunta tai netissä notkuminen.