Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko saksanpaimenkoira oikeasti niin hirveä koira?

Vierailija
21.02.2014 |

Mitä täällä väitetään? Itse olen aina pitänyt kyseisestä koirasta, enkä ymmärrä tätä spk vihaa täällä.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saksanpaimenkoira pian 1-vuotias narttu ja parempaa koiraa saa hakea. Niin uskollinen ja kiltti. Ei koskaan murise tai hauku toisille koirille. Kun suren se nuolee kyyneleet pois ja lohduttaa. Aina innokas kokeilemaan kaikkea uutta! Ei kuitenkaan perheeseen jossa koira ei saa mitään aktiviteettia. Meillä harrastetaan peltojälkeä.

Vierailija
22/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut pari todella ihanaa saksanpaimenkoiraa, ja muutaman todella pelottavan - omia ei ole ollut. Pelottavat ovatkin sitten olleet todella pelottavia, yksi esimerkiksi raateli pikkukoiran kun pääsi hihnasta irti. Tästä on jo monta vuotta. Nykyään tällainen pelottavan sortin sakemanni asuu samalla kadulla. Ei ole tietääkseni purrut ketään, mutta riehuu sekä aidan takana että hihnan päässä. Oman perheen lapsille näyttää olevan mitä ihanin kaveri.

Totta kai ongelma on yleensä siellä hihnan toisessa päässä, mutta kun iso, vahva ja kovaluonteinen koira on kehnosti kasvatettu, on ongelma paljon vaarallisempi kuin yhtä huonosti koulutetun sheltin tai tipsun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki sakut jotka olen tavannut ovat olleet ihan hirveitä koiria, koiran vikahan se ei ole vaan vääränlaisten omistajien monet kun tuntuu ottavan ihan vaan egonjatkeeksi.

Vierailija
24/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saku on hyvä ja helposti koulutettava koira, toimii kuin ihmisen ajatus, mutta sen kasvatukseen pitää paneutua pennusta pitäen. Minulla on ollut 8 koiraa, joista 2 sakua. Olivat ehkä parhaat ja parhaiten käyttäytyvät koirani, eikä olisi tarvinnut hävetä vaikka ne olisi kutsuttu itsenäisyyspäivän vastaanotolle, mutta teinkin niiden kanssa enemmän töitä kuin yhdenkään muun koiran.

25/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi koiraa, mutta jos olisi pakko ottaa, niin valitsisin joko saksanpaimenkoiran tai kultaisennoutajan. Spk näyttää pelottavalta monen mielestä, mutta se on normaalisti kuulemma ennakkoluuloton ja ihmisystävällinen.

Niissä kauheissa uutisissakin, joissa koira on hyökännyt ihmisen kimppuun, rotu on aina pitbull tai rottweiler. En muista koskaan nähneeni sellaista uutista saksanpaimenkoirasta.

Tuskin sitä poliisikoiranakaan suosittaisi, jos se olisi arvaamaton ja tarpeettoman aggressiivinen.

Vierailija
26/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakemanni on mun elämäni koira.

Vierailija
27/94 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässä on sanottu, niin rotua on onnistuttu aika paljon pilaamaan huonolla jalostuksella. 

Jos mietitään käytöstä, niin rotuna sen suurin ongelma on ihmiset, jotka haluavat "katu-uskottavan" koiran, vaikka mitään ei haluta harrastaa, tai edes opetella alkeita. Pahimmassa tapauksessa sitä oman egon jatketta vielä röykytetään kun mukamas vaatii kovia otteita, eikä tajuta ettei johtajuus ole huutamista ja höykytystä, tai pahimmillaan suorastaan pahoinpitelyä. Tai sitten sille ei vaan yritetä edes opettaa perusjuttuja. Tätä on toki muillakin roduilla.

Vierailija
28/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vielä 2 saksanpaimenkoira, yksi on jo odottamassa tuolla ylhäällä. Upeita, kauniita ja mahtavaluonteisia,lojaaleja ja rakastaa täysiä hänen sydämellään. Koiria mulla on ollut jo 1990 alkaen mutta saksanpaimenkoira oli se jonka tajusin omaksi rodukseni.

Omistaja on se joka kasvattaa ja kouluttaa koiran mutta sakussa pitää ottaa se huomioon että hän puolustaa omiaan jos joku käy kimppuun ym.

Mä en mene vieraan koiran luo vaikka olisi kuinka pieni ja Lapsille kannattaa opettaa ettei kenenkään koiraa mene selittämään ilman lupaa.

Onnellista elämää ystävän kanssa teille kaikille :-)

29/94 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakemannit Jotka tunnen ovat tosi kilttejä ne ovat energisiä haluaisin itsekin sellaisen mutta isäni ei oikein niitä hyväksy.

Vierailija
30/94 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Takalalla on nenä kun saksanpaimenkoiralla mutta älykkyys kuin lampaaalla.

Vierailija
31/94 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari Takalalla on nenä kun saksanpaimenkoiralla mutta älykkyys kuin lampaaalla.

Tai lampaantaljalla.

Vierailija
32/94 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihania. Kaikki koirat on.

Vierailija
33/94 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Paljon olen niitä nähnyt ja tavannut ja tervepäiset pystyy laskemaan yhden käden sormilla.

Vierailija
34/94 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja koiria. En ole tavannut vihaista sakemaania. Älykkäitäkin ne on.

Vierailija
35/94 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Ihania koiria. Tosin niitä pitää kouluttaa. Naaraat ovat säyseitä ja kivoja koiria.

Vierailija
36/94 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöjä koiria tällänen tullut muutaman kerran muutamina vuosina vastaan mm messukeskusen koiranayttelyssa

Vierailija
37/94 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MUST OIS KIVA OMISTAA JOSKUS 3 SAKSANPAIMENKOIRAA

2 UROSTA

1 NARTTU

Vierailija
38/94 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo selkälinjat ovat pilanneet rodun. Lisäksi minua henkilökohtaisesti vaivaa se, että spk on niin kiinnittynyt siihen, mitä siltä odotetaan (eli hyvin toimiva paimen/palveluskoira). Ihmiset pilaavat koirat, rodussa ei sinällään ole vikaa. 

Tsekipä uudelleen niitä terveystietoja ja etenkin niiden työlinjaisten, joihin jo ekassa sanassa viittaan. Aika erilaisia kuin ne "selkälinjaiset"

Vierailija
39/94 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta sanottavaa rodusta ole, niin sen voisin mainita, että on viimeisen 50 vuoden aikana jalostettu fyysisesti niin sairaaksi, että voi kauhistus. Lonkka- ja nivelvaivoja luonnostaan jne.

Vierailija
40/94 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on ihania. Kaikki koirat on.

Koirat on hirveitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän