Annatko koirasi juoda kuravettä?
Kommentit (5)
niin komennan pois.
Mutta jos ollaan metsälenkillä ja koira on vapaana, niin en pysty joka sekunti vahtimaan, mitä suuhunsa laittaa. Niin että kyllä se varmaan sitä kuravettäkin on juonut.
eihän se mitään myrkkyä ole. Samoin saa syödä lantakasoja tai pupunpapanoita, ja oikeastaan mitä vaan mitä ulkoa löytävätkin. Koiria ollut parikymmentä vuotta yleensä useampi kerrallaan eikä yksikään ole syömiiinsä sairastunut saati kuollut. Kyllä niillä vaistot toimii siinä mitä syödä ja mitä ei.
Olen sitä mieltä, että kun koira saanut pienesä pitäen tutstua luontoon eikä aina vedetty hihnasta ettei saa haistella jne, niin koira kyllä osaa luonnostaan erottaa mikä on hyväksi ja pahaksi. Koira jota aina suojeltu liikaa alkaa vain hotkaisemaan kaiken suuhunsa. Pikkukoiran ei juo kuravettä, on hienohelma.
jo pienestä pitäen. Olen myös korostanut, että se aprilliloru on vain loru, "juo kuravettä päälle" ei oikeasti oikeuta juomaan sitä.
Olen näyttänyt mikroskoopilla mitä kaikkea kuravesi sisältää. Olemme kuvanneet niitä vihkoseksi, jota ajoittain näytän hänelle, jos asia meinaa unohtua.
Koiramme on myös alueen lähettiläs tässä asiassa. Hän käy esimerkkinä koirapuistoissa näyttämässä niitä bakteerikuvia ja kieltäytyy kuraveden juomisesta muiden läsnäollessa.
Pidemmillä lenkeillä pidän vesipulloa mukana