Miten saisi hankittua sellaisen itsetunnon, että kaikki mitä tekee
on omissa silmissä erinomaisen hyvää ja todiste siitä, kuinka reipas ja aikaansaapa ihminen on? Olen nyt enemmänkin tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat ihan aidosti sitä mieltä, että ovat poikkeuksellisen puuhakkaita ja ihmettelevät ja ihastelevat vilpittömästi omaa etevyyttään. Paitsi, että he ovat työpaikkansa eteenpäin vievä voima ja kaikkien tykkäämiä, ja heillä on ihmelapset, he ovat lähes kaikessa harrastuksissaan ainakin joskus olleet melkein sm-tasoa, tai olisivat voineet olla jos olisivat viitsineet jatkaa harrastamista. Ja näin päin pois.
Vaikka mä koen tuollaiset itsensä kehujat ehkä hieman rasittavina, ihan aidosti myös ihailen heitä. Ei mulle ole tullut mieleen, että on jotenkin erityisen reipasta omistaa koira, kitkeä kukkapenkkiä tai vaihtaa kevätverhot. Kuinka hauska elämä mulla olisi, jos voisin joka päivä katsella valtakuntaani ylpeänä ja tyytyväisenä ja miettiä kuinka hyvä ihminen olen. Miten tuollainen itsetunto oikein saadaan?
Kommentit (4)
ne yleensä myös ovat aidosti ihan mukaviakin. Tai siis eivät kuluta aikaansa toisten haukkumiseen ja kyräilyn. Kunpa osaisin itsekin olla samanlainen
siksi iloitsen aina, kun saan piristettyä omaa ja muiden fiilistä. Elämä on joskus raskasta ja vastoinkäymisiä peräjälkeen etten halua yhdeltäkään ihmiseltä kuulla surkutteluja millainen ihminen olen. :)
pari kaveria laittaa päivityksiinsä lähes päivittäin tyyliin: "Ihana aurinkoisen puuhakas päivä oli tänään. Olin tosi reipas. Aamulla vein lapset tarhaan ja siitä suoraan salille. Kaupan kautta kotiin ja kaverin kanssa jutustelua kahvikupin äärellä. Valmistelin ruuan uunia vaille valmiiksi, pesin pyykkiä ja tiskasin. Kun lapset oli ruokittu oltiin ulkona yli kaksi tuntia!! Voitteko kuvitella! Nyt saunaan rentoutumaan. Anteeks jo jotain haittaa että oon tämmönen adhd-tapaus :D" Näitä tilapäivityksiä siis tulee lähes päivittäin, joskus jopa useampi päivässä.
Miten mä saisin omaan tekemiseen tuommosen energian? Teen lähes samat hommat joka päivä ja sen lisäksi 8h töitä, mutta en koe että se olis jotenkin erityisen energistä.
on vaan itsekeskeisyyttä, ei sillä itsetunnon kanssa ole mitään tekemistä.