Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perunasalaatin ohje, ilman majoneesi?

Vierailija
29.04.2012 |

Voisin googlettaa mutta tulee miljoona ohjetta :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita,purjosipulia,omenaa,suolakurkkua.

kastike:kermaviilin joukkoon suolaa,sokeria,sinappia.pikkuloraus jotain raikasta mehua(appelsiini,omena)Sekoita kastike joukkoon ja silppua ruohosipulia päälle.Ja hyvää on:)

Vierailija
2/2 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä 8-12 keskikokoista perunaa hyvissä ajoin 2-3 h ennen salaatin teon aloittamista. Kesällä voit keittää uudet perunat, muulloin kelpaa mitkä vaan.

Muut ainekset:

- 1-2 punasipulia

- ripaus ruohosipulia

- 3-6 valkosipulinkynttä marinadissa (ovat lievemmän makuisia ja voi jättää kyllä poiskin, jos joku sitä erityisesti inhoaa)

- kirsikkatomaatteja tarpeen mukaan

- kaprista

- 2 rkl valkoviinietikkaa

- mausteet: mausta oman mielesti mukaan, itse olen pistänyt hiukan rouhittua mustapippuria, mutta maistuvaa tulee myös erilaisilla yrttimausteilla mm. provencen sekoituksella

Keitä ja pilko perunat, puolita kirsikkatomaatit ja heitä ne sopivaksi katsomaasi salaattiastiaan. Pilko perään ruohosipuli ja punasipuli (jota muuten ei pilkota vaan leikataan pituussuunnassa lohkoiksi). Lisää valkosipulit ja kaprikset, molempia tarpeen mukaan. Mausta. Lopuksi päälle valkoviinietikkaa.

Olen kerran kokeillut laittaa myös keitettyjä kananmunalohkoja sekaan, mutta se ei oikein pelittänyt yhdessä perunoiden kanssa. Kerran olen lisännyt kurkkua, eikä sekään ollut oikein onnistunut yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi