Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? 11kk vauva ja kuumetta korvasta mitattuna 39.5

Vierailija
28.04.2012 |

nukkuu, enkä raaski herättää. Pitääkö kuitenkin herättää ja mennä lääkäriin vai odotanko jos se laskisi. Uskallanko itse nukkua ollenkaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee varmistusmittaus ja lääkitse. Tuuleta huone hiukan raikkaammaksi. Juota yöllä vettä tai maitoa tai ripulijuomaa, tarvittaessa vaikka herätät jos ei vauva itse herää. Lääkäriin jos tulee hengitysvaikeuksia tai lapsi ei juo mitään, tai kuume ei laske/pysy matalampana 2h pitempään.

Vierailija
2/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kuumetta alentavaa lääkettä. Vaihdat ohuen peiton ja pidät huoneen viileänä. Mä nukkuisin vauvan kanssa samassa sängyssä.

Lääkäriin huomenna jos kuume ei lääkkeillä alene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöpäivystykseen ja kysyisin sieltä neuvoa!

Vierailija
4/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitttaa vaikka yöllä uudestaa ja annat tarvittaessa uuden supon (niin ne tekis siellä sairaalassakin!). Hyvää yötä!

Vierailija
5/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkettä. Ei sitä lasta nyt minnekään tarvitse lähteä kiikuttamaan, jos ei mitään muuta ihmeempää vaivaa ole.

Joko odotat, että herää itse tai herättelet vähän ja tuuppaat lääkkeen menemään ja lapsi saa jatkaa uniaan.

Otathan myös huomioon, että korvamittari näyttää lukemat aina yläkanttiin ja varmuuden vuoksi mittaa aina molemmista korvista, koska esim. se korva, joka on ollut tyynyä vasten näyttää ilman muuta isompaa lukemaa, kun on hionnut siinä.

Vierailija
6/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita. Pakko se on herättää ja antaa lääkettä. Tai siis siihen suppoon varmaan herää. Ota viereen nukkumaan ja pue kevyesti. Luultavasti kuume laskee lääkkeellä. Mittaa vielä tunnin päästä uudelleen, jos vielä korkea kuume, niin sitten lääkäriin.

Vierailija
7/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi on hionnut jonkun megatäkin alla, niin sekin nostaa arvoa eli vähennä kevyeen peitteeseen varustukset.

Vierailija
8/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain suun kautta annettavaa nestemäistä buranaa. En raaskisi herättää lääkkeen antoa varten. Kai jään tähän vielä odottelemaan.

Vierailija
9/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä täällä nyt oikein keuhkotaan johonkin lääkäriin lähtemisellä??

Meillä vauvalla ikää 12 kk ja sai juuri muutama päivä sitten elämänsä ekan kuumeen. Mittasin 39,1 eikä mulle kyllä tullu pieneen mieleenkään soitella mihinkään tai lähteä päivystykseen. Annoin nestemäistä särkylääkettä (semmonen tabletti sekoitetaan pieneen tilkkaan vettä ja annetaan lusikalla vauvalle).

Toki jos yleisvointi näyttää toosi surkealta, niin sitten tarkkailisin enemmän, mutta jos ihan peruskuume niin ei tuossa nyt tarvitse alkaa panikoimaan. Ihan normaalia lapsilla!

Vierailija
10/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtaa varmasti heti uudestaan.

Vierailija
11/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvi sitä lasta herättää. Ruiskulla tai lusikalla vaan suupielestä sisään. Vähän nostat vaan sängyssä ylemmäksi.

Ei kannata odottaa sitä, että tulee kuumekouristus tai vauva vaikertaa kun on kipeä.

Vierailija
12/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just hyvä, kun sitä tarvitsee antaa niin paljon pienempi määrä kuin Panadolia. Nosta lapsi syliin ja katso, jos saisit vähän heräilemään. Ei sen tarvitse ihan täysin virkeä olla, kunhan sen verran tajuaa, että saa lääkkeen syötyä.

Vierailija
13/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään lääkäriin raahaisi, jos ei ole muuta ongelmaa kuin kova kuume. Pakko olisi herättää ja antaa lääke, jos on vain suun kautta annettavaa. Lapsi nukahtaa varmasti hyvin uudestaan, kun on kova kuume päällä.

Mä ottaisin lisäksi viereen nukkumaan, niin voisin itsekin nukkua ja heräisin helposti jos lapselle olisi joku hätä.

Vierailija
14/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noin pieni lapsi ja kuumetta paljon, olisin aika varuillani. Kuumelääkettä ja seurantaa. http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/kuume

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00…

Vierailija
15/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti.

Mä varmaan veisin kyllä lääkäriin, ainakin jos kuume ei lääkkeen vaikutuksesta alkaisi reippaasti laskemaan. Ja nukkuisin lähellä lasta. Kuumekouristus ei ole leikin asia.

Vierailija
16/16 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten vielä esim panadolia ja buranaa. Koklaa vaik pullolla antaa. Peitto pois ja laitat vaikka tunnin päästä herätyksen/valvot niin näet lähteekö kuume laskuun. Näin mä tein ja mulla vaavi 5kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan