Huoh, väsyttää ja ärsyttää, kaipaisin jotain motivaatiota.
Päivä lähti hyvin käyntiin, kunnes nukahdin vahingossa kun olin lapsia laittamassa päiväunille. Sen jälkeen on ollut niin tööt-olo. Kävin tuossa toistamiseen pihallakin lasten kanssa, ja ainoastaan ärsytti lisää kun meidän piha on niin kamala. Siis todella kamala, nyt kun lumet on lähteneet niin koko kauheus selvisi taas. Ja mä olin jo innoissani jotain kesäkukkia ja kukkapenkkien paikkoja miettinyt, kunnes tänään todellisuus iski päin naama ja tajusin ettei mitään järkeä sellaisessa sipistelyssä ennen kuin romukasat on saatu kerättyä pois. Ja koska ne muka kerätään, kenen toimesta ja millä rahalla ne hävitetään ja mihin, en tiedä.
Ja mikä siinä on, että astioita ei saada tiskikoneeseen. Eilen illalla siivosin koko keittiön kaapin ovia myöten, tänään aamupäivällä tein (vielä iloisena) ruokia ja siivosin senkin jälkeen keittiön puhtaaksi, ja nyt siellä on tiskipöydällä (tiskikoneen päällä siis!) likaisia astioita. En tajua. Ja kattilat liedellä.
Nyt tekisi mieli vaan vetää suklaata tai sipsejä tai juoda. Ei ole silti nälkä eikä janokaan. En juo edes siideriä oikeastaan ikinä ja yritän karpata. Slin sitten parsakaalia ja kohta haen vettä, jos se auttaisi. Tai ehkä otan kokista.
Lattiat pitäisi imuroida, eilinen siivous jäi lattioita vaille kun tuli yö. En jaksa en halua, mies ja lapset on nyt saunassa niin hyvin kuitenkin ehtisi. En vaan saa tätä konetta kiinni. Telkkaristakaan ei tule mitään katsottavaa.
Ja kuukautisetkin on.
Niin ja mun nukahtamisen vuoksi lasten päiväunet venyi tolkuttomiksi, ettei varmaan tästä päästä edes nukkumaan pitkään aikaan.
Ja tajusin että ne astiat tiskipöydällä oli MUN JÄLJILTÄ! Voi kettujen kevät.