Pesetkö kädet, kun tulette ulkoa sisälle? Entä lapsenne?
Meillä kyllä. En tajua, miten joku voi olla pesemättä, mulla on jotenkin aina likainen olo kun tulen sisälle.
Kommentit (25)
että ihmisbakteereita yritetään välttää. Multa ja autonrasva ei ole vaarallista.
Äskenkin olin lennättämässä leijaa enkä keksi yhtäkään syytä, miksi pitäisi pestä kädet tullessaan sisälle jotai tuollaista tehtyään. Kertokaa te käsiänne ahkerasti pesevät, mitä ja mistä olisi pöpöjä voinut saada. Viimeksi olin flunssassa muistaakseni vuonna 2009, mahataudissa ehkä 2005 tai 2006.
Kaupassa kosket vaikka mihin. Kaikki ulko-ovet sun muut ovat täynnä ties mitä. Just käytiin lasten kanssa leikkipuistossa eikä ollut hanskoja käsissä, ihan oli lähväisen tuntuiset kädet sen jälkeen. Hyi ällö, en voisi olla pesemättä. Tosi kiva tulla sisälle ja koskea sisällä joka paikkaan ja levitellä niitä likoja...
Kaupassa en koske oviin, ne aukeavat automaattisesti. Ostokset kerään omaan koriin, joten en koske edes niihin kärryihin. Kassahihnalta otan tavarat, jotka koskeneet sitä hihnaa, siitäkö saan bakteereja? Leikkipuistoissa käymme max 3 kertaa vuodessa, joten sieltäkään en levittele kotiin pöpöjä. Lisäksi sieltä menemme mäkkärille syömään, jossa kädet pestään ennen syömistä, joten eiköhän meillä leikkipuiston pöpöt jää sinne.Ymmärrän, että jos sinä klähmit kaikki mahdolliset likaiset paikat kaupassa ja ulkona, niin tietty kätesi likaantuvat. Mutta miten kädet likaantuvat, kun lennättää leijaa?
lennätyksistä tiedä. Ole aivan vapaasti pesemättä käsiä, itse tykkään olla mieluummin puhdas.
Erityisesti pk:n, julkisten kulkuvälineiden yms jälkkeen
Pesen kädet aina kun olen vienyt roskat tai ollu ruokakaupassa tai kaupungilla muuten. Ja kun menen kylään niin pesen aina kädet koska kerrostalon ulko-ovissa ja valonappuloissa on paljon pöpöjä !
Katsopa seuraavan kerran oman kauppareissusi jälkeen, minkä väristä vettä käsistä lähtee.