Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetän, ja siksi stressaan tulevaa kesää kun ei voi mennä minnekään?

Vierailija
28.04.2012 |

Mulla on 2 kk vanha lapsi ja on täysimetyksellä. Olen haaveillut että imettäisin kesän ajan ja syksyllä jättäisin tissin pois. Olen kuitenkin alkanut miettimään kaikkia kesäjuttuja, esim. puistoon menemistä tai rannalle kun ainakin tällä hetkellä vauva vaatii sitä tissiä väh. kahden tunnin välein, välillä tunninkin.

Miten voin imettää yleisellä paikalla? Mulla on kaikenlisäksi järjettömän ISOT UTAREET että sen yhden tissinkin kaivamisen esille kiinnittää varmasti kaikkien huomion. Kaikenlaisia imetyspaitoja oon kokeillut mutta silti en saa sitä nänniä huomaamatta kaivettua esille ja laitettua lapsen suuhun.

Onko jotain vinkkiä vai mitä pitäis tehdä? :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla tai puistossa voi hyvin imettää. Menet vähän syrjempään ja otat harson esiin, laitat sen rinnan ja vauvan päälle ja siellä harson alla sujautat rinnan vauvan suuhun. Kun olet tämän tehnyt, siirrät harsoa siten, että se on kivasti rinnan päällä, mutta vauva näkyvissä. Treenaa kotona. Helppoa. Sitten kun vauva irroittaa otteen, vedät harson rinnan päälle heti.

Eikä sun syksylläkään imetystä tarvi lopettaa, sitähän jatketaan kunnes vauva on 1v.

Vierailija
2/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä lapsesi ei ole enää 2kk vanha, eli imetyksetkin ovat taatusti harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuihin mukaan vähän vaatteita ja vaippoja, vauva kyytiin ja menoks. Käytiin uimarannat ja festarit ja piknikit ja kesäteatterit. Vauvalle tissi suuhun kun tuli nälkä. Mitä tuota miettimään mitä muut ajattelee, kunhan et nyt ihan keskellä ravintolaa tai kirkon penkissä imetä. Meet vähän sivummalle ja imetät. Yksinkertaista.

Vierailija
4/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kokeilla tuota harso - juttua. Vähän vaan tunnen oloni epämukavaksi jo ajatuksen tasolla että imettäisin yleisellä paikalla. Jotenkin se on tosi "noloa", en tajua miksi :D

Imetyksen oon suunnitellu lopettavani syksyllä kun pitäis lääkitys aloittaa, se on jo näin kahden kk jälkeen hieman musertavaa kun en voi lääkitä itseäni, mutta ajattelin sinnitellä kesän yli!

ap

Vierailija
5/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh, miksi et voi rannalla imettää, sehän 0n ihanteellinen paikka kun on muutenkin vähän vaatteita :)

Vierailija
6/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysikäisen kanssa liikkumisessa on hyvä puoli se, että niin sanotusti "ruoka kulkee mukana", eikä sitä tarvitse sen kummemmin laittaa, huolehtia säilyvyydestä tms. Sen imetyksen aloittamisen kyllä ajan kanssa oppii - voi olla, että kesällä saat jo hyvinkin sujuvasti nännin lapsen suuhun.

Itse käytin imetyspaitoja ja imetysliivejä, niiden kanssa imetys on huomattavasti helpompaa ja huomaamattomampaa kuin tavallisen paidan kanssa. Ja puistossa ja rannalla voi katsoa jonkun vähän suojaisemman paikan, muutenkin on kivempi kun ei vieraat ihmiset ole ihan metrin päässä. Ja ei ihmiset yleensä kiinnitä imetykseen kauheasti huomiota.

Ja jotkuthan käyttävät näkösuojana harsoa tai jotain huivia, mikä jotenkin laitetaan "teltaksi" sen vauvan pään yli. Itse en osannut tuollaista virittää, mutta en kokenut tarpeelliseksikaan.

Oma lapsi syntyi alkutalvesta, ja itse koin sen hankalammaksi ajanohdaksi, kun vaatteita oli paljon eikä ulkona todellaaan voinut imettää. Sitten vähän isomman kanssa oli tosi rentoa, kun saattoi imettää vaikka puistossa, jos vauvalle sattui tulemaan nälkä kesken kaiken kun oltiin liikenteessä, eikä tarvinnut etsiä mitään imetyshuoneita tms.

Tsemppiä! Kyllä se siitä sitten lutviutuu, usko pois :)

Vierailija
7/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten levitettyä oivan näkösuojan. Ja varmasti imetys käy kesällä näppärämmin kuin nyt kun molemmat olette harjaantuneet.

Vierailija
8/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sellainen ongelma imetyksessä, että en osannut imettää kuin makuultaan, joten ei tullut missään julkisilla paikoilla imettettyä (tai lapsi ei osannut imeä, tiedä missä se vika oli). Pulloon lypsin jos oli ihan pakko, lapsi hyväksyi onneksi pullonkin. Aika harvoin sitä kuitenkaan joutuu mihinkään paria tuntia pidemmäksi ajaksi. Vieraisillakin yleensä pääsi johonkin vierashuoneen sohvalle imettämään. En olisi tykännyt muutenkaan muiden nähden imettää. Eihän sitä esimerkiksi auringossa rannalla voi kovin kauaa olla vauvan kanssa muutenkaan, joten en usko että tuosta kovin suuri ongelma tulee.

Vierailija
9/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en yhtään stressaa kesää. Imettäminen on helppoa ja vaivatonta missä vaan.

Pienet rinnat, niin ei näy muille, kun paidan suojassa imetän :)Paidan helman nostan ylös ja vauva sinne paidan alle.

Vierailija
10/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso väljä tunika vaan päälle ja pitkä huivi kaulan ympäri ja vauvan päälle. Ei siinä muu auta.

Käyt vaan selin muihin tai imetät vaikka autossa tai muualla. Miten paljon sen pienen vauvan kanssa voi ylipäätään auringossa olla?

Vierailija
11/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaikka harso-näköesteeksi jos sua ujostuttaa. kyllä voit imettää ihan missä haluat.

Vierailija
12/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina mukana, talvella paksumpi ja kesällä ohut. Se hartioille ja suojaksi ja vauva syö tyytyväisenä siellä alla. Imetän aina kahvioissa, ravintoloissa, yleisillä penkeillä, vessassa, autossa, nurmikolla, vieraisilla, missä nyt milloinkin tarvitsee. Rohkeutta, se on vaan vauvan ruokailu, ei sen kummempaa!! :)

Vierailija
13/13 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut. Tosiaan maidon säilytys taitaa tuottaa enemmän ongelmaa kesällä, kuin tuo imetykseen totutteleminen. Ja mikroaaltouunikin on aika hankala kuljettaa rannalle mukaan ;D