Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on perhe? miten se määritellään?

Vierailija
28.04.2012 |

aloitin tästä jo kerran ketjun, mutta en nähnyt vastauksia ja nyt se on hukkunut.

Minun siskollani on joku pakkomielle sanoa häntä, lastaan ja lapsen isää perheeksi. Minusta se on outoa kun kuvio on mennyt niin, että mies ei halunnut alunperin osallistua koko lapseen ja ei siis ollut lapsen eikä siskoni kanssa missään tekemisissä raskausaikana eikä lapsen synnyttyä. Isä tuli takaisin kuvioihin lapsen ollessa yli vuoden. Siskoni ja isä kokeilivat seurusteluakin, mutta eivät asuneet virallisesti yhdessä. Nyt on seurustelukin jo tyssännyt. Tai se on sellaista juupas eipäs leikkiä, mutta siskoni ei kuulemma todellakaan haluisi enää olla tuon narsistisen miehen kanssa. Mutta siis minua vähän ihmetyttää kun asuvat siis eri osoitteissa, eivätkä seurustele keskenään ja itseasiassa isä vasta nyt (lapsen ollessa melkein 4v) kävi tunnustamassa lapsen. Niin siskoni puhuu heistä silti perheenä. Minusta se on jotenkin outoa. Jos menevät jonnekin kolmisin "menemme perheen kanssa" tai jos mies on kylässä heillä "olemme perheen kanssa"

Olen miettinyt tätä, että onkohan siskollani joku pakkomielle perheeseen kun meidän äiti ei oikein koskaan asunut kenenkään miehen kanssa yhdessä. Meillä ei siis periaatteessa ollut ikinä sellaista perinteistä perhettä. Senköhn takia hän niin kovasti painottaa joka väliin sitä perhe sanaa. Vaikka minusta heillä ei ole perhe vaan siskoni on yh.

Miten te määrittelette perheen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi varmaan jokainen määritellä miten tykkää. Meidän perheeseen kuuluvat ne, jotka ovat samassa osoitteessa kirjoilla eli minä, mies ja vauva. Tästä olemme täysin yksimielisiä (vauvasta en tiedä), joten näin se siis myös on.

Vierailija
2/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perhe: minä ja lapsi. Lisäksi miesystävä, jonka en katso kuuluvan perheeseeni.

Lapsen perhe: hän, minä ja isä. Isällä on uusi vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun perheeseen kuuluu kaikki läheiset ihmiset ja eläimet. Vamhemmat ja sisarukset(biologiset ja puolikkaat),poikakaveri,kissa ja läheisimmät ystävätkin. Perhe=rakkaat,läheiset.Kai sen kaikki määrittelee omalla tavallaan.

Vierailija
4/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun perheeseen kuuluu mun siskot ja vanhemmat. Muutin kotoa pois vasta pari vuotta sitten, joten olen tottunut kutsumaan heitä perheekseeni.

Meille on tosin mieheni kanssa syntymässä esikoinen syksyllä, sitten he ovat minun perheeni. Vielä en osaa sanoa miestäni perheekseni, hän on mieheni.

Miehen kanssa joskus näistä juteltiin, hänellä on edellisestä liitosta 2 lasta. Mies totesi, etteivät he enää ole hänen perhettään, vaan hänen lapsiaan. Ehkä vähän oudosti sanottu, mutta hän ilmeisesti mieltää perheekseen saman katon alla asuvat ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme