Mitä tuliaisiksi? Lapeti menossa yökylään äitipuolen
äidin luokse. Lapsien isä tai äitipuoli eivät ole menossa mukaan. Lapsen hoitoa ei saatu järjestettyä muuten (kailla vuorotöitä ym), enkä ole kyseistä lapsieni äitipuolen äitiä nähnyt koskaan.
Kyselee lapsen äiti
Kommentit (14)
Meillä oli joskus samankaltainen tilanne, eli lapselle ei saatu hoitajaa ja minun (eli äitipuolen) äiti olisi ollut käytettävissä, mutta lapsen äiti ei suostunut edes ajattelemaan asiaa... Pointsit sulle!
Miten ois vaikka viinipullo?
Meillä oli joskus samankaltainen tilanne, eli lapselle ei saatu hoitajaa ja minun (eli äitipuolen) äiti olisi ollut käytettävissä, mutta lapsen äiti ei suostunut edes ajattelemaan asiaa... Pointsit sulle! Miten ois vaikka viinipullo?
Varsinkaan ihmiselle jota en tunne. Kyseinen äitipuolen äiti voi olla vaikka absolutisti.
laitat lapsille mukaan ruokaa ja vaikka jonkin pullapitkon.
Eikai siinä mitään suuria tuliaisia tarvi olla.
Tietenkin joku suuttuu tai loukkaantuu, teet niin tai näin.
Kannattaisi ehkä kysyä siltä äitipuolelta, että mikä olisi hänen mielestään parhain tapa toimia. Kun ilmeisesti olette hyvissä väleissä, kun voit antaa lapset hoitoon hänen äidilleen.
Niin vaikka sellainen lasipullo simaa ja tippaleipiä?
Meillä lapsi ei saa olla minun eli äitipuolen kanssa kahden muista puhumattakaan; edes lapsen isän vanhemmat eivät kelvanneet ekalla luokalla vahtimaan lasta koulun jälkeen vaan mieheni piti olla iltapäviät pois töistä, jotta lapsen äiti sai tehdä töitä.
Esim kukkia, rasia hyvaa suklaata tms.
Tietenkin joku viisastelija sanoo, etta henkilo saattaa olla allerginen kukille tai ei tykkaa suklaasta, mutta nama nyt kuitenkin ovat sellaisia neutraaleja lahjoja.
Olet kyllavarmaan tosi kiva tyyppi:)
Pakko antaa kyllä pointsit sulle. Oot ehkä ensimmäinen asialliselta vaikuttava äiti johon oon törmännyt tällaisessa tilanteessa.
Ei minun lapsipuolten äidillä olisi käynyt mielessäkään mitkään normaalit kohteliasuussäännöt minun tai vanhempieni kohdalla - p*skaa vain tuli niskaan entistä enemmän.
Itse taas olen sitä mieltä että tällaiset "ylimääräiset" mummi- ja vaaripuolet ovat vain rikkaus ja tuki lasten elämässä; tällaisia suhteita tulisi vaalia eikä vain yrittää estää.
Jo se että ajattelet edes tuliaisia tässä tilanteessa osoittaa sinun olevan kypsä ja oikeudenmukainen ihminen, hienoa!
Itse laittaisin ehkä niitä kukkia matkaan, sopisi kevääseen ja varmasti ilahduttaisi hoitajaa. Loisivat myös hienon pohjan mahdollisesti jatkossakin tarpeellliselle hoitosuhteelle.
Oon niin kateellinen miehesi uudelle, toimisivatpa oikeasti kaikki exät noin asiallisesti ja kohteliaasti!
Nimim. äitipuolena jo yli 6 vuotta, enkä vieläkään kelpaa... :)
Meillä lapsi ei saa olla minun eli äitipuolen kanssa kahden muista puhumattakaan; edes lapsen isän vanhemmat eivät kelvanneet ekalla luokalla vahtimaan lasta koulun jälkeen vaan mieheni piti olla iltapäviät pois töistä, jotta lapsen äiti sai tehdä töitä.
Lapsen äiti huokailee, kun ei ole vapaa-aikaa, mutta ainoiksi hoitajiksi kelpaavat lapsen isä ja toisinaan myös äidin vanhemmat. Isän eli mieheni vanhemmat eivät kelpaa, puhumattakaan minusta eli "äitipuolesta". No, siinähän kärsii...
- kukkia
- simaa ja tippaleipää
- itsetehtyä pullaa tai jotain leipomusta
Ihmettelen enneminkin suomalaisten intoa tunkea viinipulloja lahjaksi jokaiselle.
Se on aina hiukan riskaabelia. Voihan äitipuolen äiti olla vaikka alkoholisti. Tai absolutisti.
Minä olen se kaikkien kauhistelema absolutisti, kuten miehenikin. Ja kyllä joskus minuakin harmittaa kun jouluna ja syntymäpäivinä ja tuliaisina yms. tulee aina viiniä ja konjakkkia ja jopa väkeviä.
Toki niitä voi panna kiertoon ja lahjoittaa muille. Mutta olis joskus kiva saada lahjoja itselleenkín, eikä vain kierrätettäväksi. Sima ja tippaleivät ja kukat ja suklaa on sellaisia, että menee käyttöön. Viini on minusta ihan maalaisjärjellä ajatellen hankalampi lahja.
Jokuhan voi olla vaikka joku entinen alkoholisti ja loukkaantuu kun luulee, että toinen ihan vittuillessaan laittaa viiniä. Kukista ja tippaleivistä kovin harva loukkaantuu.
Tietenkin joku viisastelija sanoo, etta henkilo saattaa olla allerginen kukille tai ei tykkaa suklaasta, mutta nama nyt kuitenkin ovat sellaisia neutraaleja lahjoja.
Ehdotin tuossa viestissa tuliaisiksi SUKLAATA tai KUKKIA. En sanallakaan maininnut alkoholia. Kannattaisikohan lukea viestit kunnolla ennen kommentointi. Uskon tosiaan etta olet absolutisti ja naet 'piruja' kaikkialla. Minakaan en veisi alkoholia tuntemattomalle, mutta tutuille se on oikein hyva lahja.
Ihmettelen enneminkin suomalaisten intoa tunkea viinipulloja lahjaksi jokaiselle.
Se on aina hiukan riskaabelia. Voihan äitipuolen äiti olla vaikka alkoholisti. Tai absolutisti.Minä olen se kaikkien kauhistelema absolutisti, kuten miehenikin. Ja kyllä joskus minuakin harmittaa kun jouluna ja syntymäpäivinä ja tuliaisina yms. tulee aina viiniä ja konjakkkia ja jopa väkeviä.
Toki niitä voi panna kiertoon ja lahjoittaa muille. Mutta olis joskus kiva saada lahjoja itselleenkín, eikä vain kierrätettäväksi. Sima ja tippaleivät ja kukat ja suklaa on sellaisia, että menee käyttöön. Viini on minusta ihan maalaisjärjellä ajatellen hankalampi lahja.
Jokuhan voi olla vaikka joku entinen alkoholisti ja loukkaantuu kun luulee, että toinen ihan vittuillessaan laittaa viiniä. Kukista ja tippaleivistä kovin harva loukkaantuu.
vaan kunnon palkka tehdystä työstä. Miksi kaikkien pitäisi hoitaa yh-mammojen lapsia ilmaiseksi?
Tämä on niin totta!
vaan kunnon palkka tehdystä työstä. Miksi kaikkien pitäisi hoitaa yh-mammojen lapsia ilmaiseksi?