imetys takkuaa ja joudun lypsään,onko pakko yölläkin...?
Imetys öisin on ymmärrettävää, mutta onko pakko myös lypsää...? Oletteko te esim keskosten äidit heränneet öisin lypsämään silloin ko vauvat oli vielä sairaalassa?
Minulle terve täysaikainen neliviikkoinen vauva, joka ei osaa imeä. hyvä ko pullosta saa ruokansa välillä... välillä onnistuu, mutta heikkoa on. ja nyt pitää lypsää, mutta yöllä ei innostais... päivällä voin ko on pakko.
Kommentit (5)
kiva kuulla, että sinun vauva alkoi kuiten imemään lopulta!!
Kaks olen täysimettäny mutta tää ei oikein nyt onnistu. Toista imetin yli 1 vuotiaaksi ja ko lopulta lopetin niin asia oli lapselle tosi helppo... eli oli minulle paljon vaikeampaa :)
ap
Mulla se pelasti koko imetyksen. Yöllä erittyy prolaktiinihormonia joka tuottaa sitä maitoa. Jos öisin ei kypsä ollenkaan, on vaarana että maidontuotanto vähenee huomattavasti pikku hiljaa. Näin ainakin mulle imetysneuvoja selitti..
Sillä yölliset imetykse/lypsyt lisää maidontuotantoa
minäpäs yritän, jos vähän jaksais niin seki varmaan parempi ko ei yhtään. Imettäminen olis paljon helpompi, mutta jospa tämä tästä...
Kieltämättä oli kypsää ja raskasta. Onneksi mulla lapsi oppi 3kk ikäisenä imemään kunnolla rintaa ja pääsin eroon pumppaamisesta.
Maitoa tulee ihan hyvin edelleen ja lapsi on 11kk.
Pitäisi lopettaa kyllä tuo imetys. Taitaa olla vain haikeampaa itselle kuin lapselle...