Haavauma pimpissä.
Välillä se lähtee pois ja välillä taas tulee takaisin. Haavauma on emättimen aukon alapuolella. Välillä siellä ja välilihassa on myös jonkinlaista kirvelevää ihottumaa. Välillä olen rasvaillut ja se auttaa joksikin aikaa ja sitten vaiva taas palaa. Miten tuota pitäisi hoitaa? En tiedä pesenkö liian usein vai liian harvoin (0-2 krt. päivässä). Ärsyttävä vaiva.
Sukupuolitautia ei ole kun ei ole seksiäkään.
Kommentit (38)
Mulla on samanlainen ongelma, tosin mun haavauma ilmestyy aina menkkojen yhteydessä ja häipyy kun menkat loppuu. On kipeä! Jossain vaiheessa ärtyi normaalia huomattavasti pahemmaksi ja lääkäri epäili olevan punajäkälää (voi tulla suun sekä alapään limakalvoille). Punoitus häipyi mutta haavauma tulee joka ikinen kk.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:34"]
Mulla on samanlainen ongelma, tosin mun haavauma ilmestyy aina menkkojen yhteydessä ja häipyy kun menkat loppuu. On kipeä! Jossain vaiheessa ärtyi normaalia huomattavasti pahemmaksi ja lääkäri epäili olevan punajäkälää (voi tulla suun sekä alapään limakalvoille). Punoitus häipyi mutta haavauma tulee joka ikinen kk.
[/quote]Niin on multakin sukupuolitaudit testattu, ei ole koskaan ollut.
Mulla on sama, emättimen aukosta sentin jalkaan päin, siinä on sellainen kohta joka tuntuu joskus kirvelevältä haavalta ja joskus ei yhtään miltään. Ei siinä nyt mitään selkeää viiltohaavaa ole näkynyt, mutta joskus pahimmillaan tullut puoli pisaraa verta.
Vaihtelee, että on tyyliin viikon kipeä, 2-6 vko poissa, sit taas pari viikkoa kipeä, kuukauden poissa...
Se on se pimppi. Se vaan näyttää haavalta ja olen itsekin sellaista hämärässä pelästynyt.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:36"]
[/quote]
Yleensä testataan vain klamydia, tippuria ja mahdollisesti HIV. Herpes todetaan useimmiten oireiden perusteella.
[/quote]
Herpestä ei testata automaattisesti, ellei ole näkyvää rakkulaa.
Oho, "tippuria". Siis tippuri :D
- 7
Eikö kenelläkään ole tietoa, miten tällaista pitäisi hoitaa?
Voisitko olla allerginen siteille? Mulle tuli vaivaa aina menkkojen aikaan,parani ihottuma ja haavat kun vaihdoin kestositeisiin ja tiettyyn kertismerkkiin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:44"]
[/quote]
Herpestä ei testata automaattisesti, ellei ole näkyvää rakkulaa.
[/quote]
Näinhän se menee. Moni käy antamassa pissanäytteen ja tuudittautuu siihen, ettei ole mitään tauteja, vaivautumatta edes ottamaan selvää, mitä niissä kokeissa todellisuudessa katsotaan. Vielä pahempia ovat ne, jotka käyvät sisätutkimuksessa ja kuvittelevat, että se meedio, eikun siis lääkäri, huomaisi siinä jos siellä jokin tauti sattuisi olemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:36"]Mulla on sama, emättimen aukosta sentin jalkaan päin, siinä on sellainen kohta joka tuntuu joskus kirvelevältä haavalta ja joskus ei yhtään miltään. Ei siinä nyt mitään selkeää viiltohaavaa ole näkynyt, mutta joskus pahimmillaan tullut puoli pisaraa verta.
Vaihtelee, että on tyyliin viikon kipeä, 2-6 vko poissa, sit taas pari viikkoa kipeä, kuukauden poissa...
[/quote]
mulla täsmälleen sama vaiva. Epäilen että tamponin naru hiertää tai sitten olen jotenkin allergisoitunut koko tampoonille. Tai sitten hormonitoiminnan vaihtelut saa sen jotenkin aikaan.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Ei me voida näkemättä sanoa mitään. Mene lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:47"]
Voisitko olla allerginen siteille? Mulle tuli vaivaa aina menkkojen aikaan,parani ihottuma ja haavat kun vaihdoin kestositeisiin ja tiettyyn kertismerkkiin.
[/quote]
En ole ap, mutta sama vika. Nykyään mulla ei ole lainkaan kuukautisia, eli ei lainkaan siteitä, aina samanlaiset pikkarit (kyllä...) pestynä samanlaisella pesuaineella. Että ainakaan mun osalta ei selitä. Mutta joskus teininä kun käytin muovisia siteitä, olihan ne ihan helvetistä ihon kannalta, kestositeet niin paljon mukavampia ja hengittävämpiä. Terv. nro.4
Ei haavauma ole automaattisesti joku herpes. Kysyin sitä joskus ja sanoivat että ensimmäinen kerta varsinkin niin raju että siinä nyt on muutakin kuin yksi haavauma. Mulla on tuota vaivaa ollut kauan, muutenki n ärtynyt iho ja lievä psoriasis sen kuulemma mahdollisesti aiheuttaa. Ihotaudit voi myös ilmetä siellä. Ikävä vaivahan se on.
hiivatulehdus? mulla ainakin tulee silloin haavaumia
Kyllä toi kuule herpes on. Mulla on juuri samanlaisia oireita. Ei tossa auta, ku kärsiä. Vessassakäynnin yhteydessä voit ennen pissaamista panna vaikka perusvoidetta haavan päälle, niin ei kirvele. Hae lääkäristä aciclovir-kuuri. Pyydä 800 mg vahvuinen, niin ei uusi koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Ei me voida näkemättä sanoa mitään. Mene lääkäriin.
[/quote]
Eipä muuten sanunut lääkärikään mitään reilu vuosi sitten, kun viimeksi kävin gynellä. Vaiva oli just silloin akuuttina ja pyysin varomaan vasenta reunaa. Kyl se sitä katsoi mutta ei kommentoinut juuta eikä jaata, muistaakseni ajattelin sen silloin johtuvan ehkä pikkareiden hiertämisestä. Mut ei se varmaan siitä ole kiinni, kun vaiva on toistunut nyt viimeisen vuoden aikana monesti. Terv. nro. 4
Ei herpes aina ole raju ekalla kerralla, voi hyvinkin olla vain 1-2 rakkoa.
Kuulostaa herpekseltä. Vai eikö sulla ole ikinä ollut seksiä?