Miksi nuorisoa aina kritisoidaan, kun mummot ne vasta huonosti käyttäytyvät?
Tänään koettua: uimahallissa kaksi mummoa ui rinnakkain kuntouimarien kapealla alueella. Olivta todella hitaita, mikä on ihan sallittua, mutta silloin pitää uida peräkkäin, että takaa tulevat pääsevät ohi. Eivätkä uimavalvojat tietenkään puuttuneet mitenkään, mutta odotas kun teinipojat tekevät saman, niin johan puhallellaan pilliin.
Myöhemmin kirpputorilla reittini tyssäsi kahteen mummojen torikokoukseen hyllyjen välissä. Ihan surutta tukkivat koko käytävän enkä päässyt tutkimaan pöytien tavaroita. Ja tietty pitää olla ostoskärryt poikittain käytävällä parkissa myös.
Kommentit (15)
Kaikista röyhkeimmin käyttäytyvätkin mummot, ei ihan vanhimmat vanhusmummot, vaan tollaiset 60v kummankin puolin olevat tädit. Ihan kun ei muita olisikaan kuin he, ja varsinkin nuoria kohtaan ovat tosi töykeitä.
sitä mammat perässä, näin se valitettavasti menee eli käyttäytymissäännöt ja toisten ihmisten kunnioittaminen kulkee suvuissa polvelta toiselle.
Bussijonossa päästän aina vanhukset edelleni- tai päästäisin, jos yksikään heistä malttaisi olla ohittelematta..! Kepillä sohitaan jossei muuten päästä, aivan uskomatonta käytöstä. Lipuntarkastajille valehdellaan, ei muka osata käyttää matkakorttia, sujuvasti kuitenkin se sujuu muina aikoina. Koko ajan pitäisi saada erityiskohtelua, hammaslääkärillä jonkun muun pitäisi täyttää esitietolomakkeet jne. Vanhuksista osa käyttää törkeästi hyväksi ikäänsä, ei siitä mihinkään pääse.
eivät oikein havainnoi ympäristöään kovin selkeästi.
Siksi Jumittavat niiden ostoskärryjen kanssa ahtaisiin käytäviin tai pitävät torikokousta oviaukossa tai siinä mihin liukuportaat päättyy.
Heidän huomiokykynsä ei riitä muiden ihmisten huomioimiseen.
Polkupyörien ja potkureiden kanssa ovat vaarallisia. Saattavat kurvailla ihan mihin tahansa suuntaan riippumatta siitä onko ko. paikassa edes risteystä.
Pyöräteillä vanhuksia joutuu varomaan yhtä paljon kuin pieniä lapsia tai koiria.
...vanhaan herrasmieheen, joka sujuvasti kyynärsauvalla tökkimällä yritti saada minua pois vanhuspaikalta. Ja keskittyi vielä oikein sättimää, kun ehdotin, että menisi riviä taaemmas tyhjälle jakkaralle. Nuoriso ei kuulemma osaa käyttäytyä jne. Hetken kuunneltuani vääntäydyin itse jalkapuolena riviä taaemmas. Olisi niin tehnyt mieli avautua siitä, että paikat ovat myös vammautuneille ja invalideille.
(Lääkärireissulla jalasta löytyi 4 kohtuu pahasti tulehtunutta niveltä, joten liikkuminen oli hieman heikkoa, vaikkei keppiä vielä ollutkaan mukana, sain sen vasta sairaalalta)
Nuoret yleisesti ottaen käyttäytyvät hyvin. Harvoin tulee esim. kaupassa ärsyynnyttyä nuorisosta, mummoista sen sijaan suunnilleen joka kauppa reissu. Just tuollaista jumittamista ja auta armias, kun yrität siitä ohi! Tulee kyllä niin vihaisia katseita, eikä haluakaan väistää tällaista nuorta naista.
Huonosti käyttäytyviä eläkeläisiä näkee tosi paljon :( Oltiin viime talvena seuramatkalla Kanarialla ja se oli jotain aivan hirveää, siis juurikin näiden iäkkäämpien ihmisten käytös :(
...vanhaan herrasmieheen, joka sujuvasti kyynärsauvalla tökkimällä yritti saada minua pois vanhuspaikalta. Ja keskittyi vielä oikein sättimää, kun ehdotin, että menisi riviä taaemmas tyhjälle jakkaralle. Nuoriso ei kuulemma osaa käyttäytyä jne. Hetken kuunneltuani vääntäydyin itse jalkapuolena riviä taaemmas. Olisi niin tehnyt mieli avautua siitä, että paikat ovat myös vammautuneille ja invalideille.
(Lääkärireissulla jalasta löytyi 4 kohtuu pahasti tulehtunutta niveltä, joten liikkuminen oli hieman heikkoa, vaikkei keppiä vielä ollutkaan mukana, sain sen vasta sairaalalta)
Istun usein bussissa sillä paikalla, joka on varattu vanhuksille, vammaisille ja raskaana oleville - koska olen raskaana. Koen siis olevani täysin oikeutettu istumaan siinä, vaikka kuinka olisi bussi ruuhkainen ja kyytiin tulisi vanhuksia. En minäkään voi seistä, sillä ensinnäkin minua alkaa näin raskaana nopeasti huimata ja haluan välttää turhaa vatsaan kohdistuvaa tönimistä. Siinä sitten mummot kyyläävät ja suunnilleen kampeavat ylös siitä penkistä, kun ei tämä maha näy kilometrin päähän vielä. Rupea siinä sitten selittämään, että joo, kyllä mä tässä saan olla ihan yhtä lailla kuin sinä rouva...
kaupoissa etuillaan surutta, terveyskeskuksissa suureen ääneen valitetaan kuinka kauan on saanut jonottaa, että pääsisi edelle. Jonotuslappuja labraan napataan useampi kerralla ja jaetaan niitä sitten muille tutuille vanhuksille. Siinäpä sitten jonotat, vaikka olisit tullut toisena hyvissä ajoin paikalle kun ensimmäinen mummo on ottanut viitisen numeroa. Ja työaikaa kuluu :( Kun pääsevät kokeista, jäävät vielä istumaan ja juttelemaan! Käsittämätöntä. Kerran labran näytteenottaja otti mut välissä vastaan, kun huomasi mitä on tapahtunut. Emme kuitenkaan puhuneet asiasta ääneen, mutta luulen, että häntäkin ärsytti tämä röyhkeys.
Onneksi vittu sana ei vanhuksien sanavarastoon taida kuulua kuten näyttää melkeinpä kaikkien nuorten sanavarastoon kuulua.
Nuorista todistettua:
heittävät roskia maahan, mäkkärissä tippui koko tarjotin lattialle.. siihen se jäi, nuoret ei aukaise ovia saatika edes väistä, vaan kävelevät päin, eivät osaa kielenkäyttöä, tupakoivat suoraan ovien edessä, kiroilevat, jonottavat kiinni selässä, eivät lainkaan huomio muuta ympäristöä ärsyttävällä kikattamisellaan ja todella typerillä puheenaiheilaan.
Mua on myös pari kertaa joku mummo ohjeistanut kaupassa, että miten sitä lasta pitäisi hoitaa. Olin kassalla maksamassa ostoksia, 2v kiljui vieressä uhmaansa. Kun menin pakkaamaan ostoksia ja lapsi jatkoi kiljumista, joku mummeli tuli siihen opastamaan, että otapa se lapsi syliin ja lohduta vähän, kyllä minä tiedän, minulla on kolme lasta itselläni... Joo, rupean tässä uhmaikäistä rauhoittelemaan ja jätän ostokset sikseen ja annan muiden odotella?
Niin ja lapseni "suuri hätä" oli se, ettei hän saanut trippimehua. Mutta mutta, pitäähän tällaista parikymppistä vähän neuvoa, mitä minä mistään tietäisin.
Nuorista todistettua:
heittävät roskia maahan, mäkkärissä tippui koko tarjotin lattialle.. siihen se jäi, nuoret ei aukaise ovia saatika edes väistä, vaan kävelevät päin, eivät osaa kielenkäyttöä, tupakoivat suoraan ovien edessä, kiroilevat, jonottavat kiinni selässä, eivät lainkaan huomio muuta ympäristöä ärsyttävällä kikattamisellaan ja todella typerillä puheenaiheilaan.
kiinni jonottavatkin. Jos nyt eivät suoranaisesti yritä kiilata ohi, niin vähintään hengitetään ihan niskassa kiinni ja vaikka pikkaisen tökkäistään kärryillä. Huoh...
Olin vesijuoksemassa ja lisäkseni siellä oli muutama muukin, eli oli suorastaan ruuhkaa. Eräs mummo tuli vastaan juosten radan vasenta laitaa kun juoksusuunta on nimenomaan niin, että juostaan oikealla. Minä piruuttani ajattelin, etten väistä, mutta oli pakko kun olis mummo muutoin tullut päälle. En malttanut olla sanomatta, että oikeanpuoleinen liikenne. Mummo tuumasi, että no, voidaanhan me nyt tämän kerran mennä vasenta puolta. Oli sitten vaihtanut kuitenkin puolta kun juoksijoita oli tosiaankin paljon.
Nuorisossa ärsyttää eniten kiroilu, roskaaminen ja räkiminen.
nuoret ovat yleensä todella fiksuja, ja jos eivät ole, heille voi asiasta sanoa... mutta koitappa sanoa jotain mummulle tai muulle vanhemmalle henkilölle...... ei hyvää seuraa.
Mulle tulee heti mieleen useampi tilanne missä ikäihminen on unohtanut jonottamisen jalon taidon ja kiilannut jonossa... että ottaa pattiin! (ja juu, olen kyllä ollut ilkeä ja huomauttanut että oli itseasiassa jonkun muun vuoro.. vaan eipä sillä ole tehoa)