Oudoin valinta Miss Suomeksi kautta aikojen?
Yleensä kysytään kauneinta miss Suomea, mutta nyt kysynkin kenen valintaa voittajaksi et ymmärrä? Itse vastaan Tarja Smura. Kyseisenä vuonna oli huomattavasti paljon kauniimpiakin vaihtoehtoja.
Kommentit (526)
Shirly, lyhyt ja possunenänen ..
Jokaisella on ne omat lempimissit ja inhokit. Tuomaristohan ei tee valintojaan pelkän naamavärkin perusteella vaan kroppa, liikehdintä, käytös, kielitaito, esiintyminen eri tilanteissa ja kaikki sellainen, mikä näkyy vain kolmiuloitteisena, merkkaa valintaprosessissa. En ymmärrä itsekään oman makuni vuoksi kaikkien Miss Suomi -voittajien valintaa. Suurin osa kuitenkin on ansainnut voittonsa, ei parempiakaan ole sattunut olemaan paikalla.
Mielestäni
1. ihmetyksen aihe oli kun Suvi Lukkarinen valittiin Miss Suomeksi, ja Riitta Väisänen tuli toiseksi. Riittahan valittiin myös Miss Euroopaksi. Riitta oli tuolloin valovoimaisin.
2. vääryys tapahtui 1979 kun Päivi Uitto valittiin, eikä Käte Nybergiä, joka pärjäsi myös hyvin kansainvälisissä kisoissa.
3. Vuoden 1988 Nina Björnström oli järkyttävä ja käsittämättömin huti mitä muistan. Lehdistön ihannetyttö tuona vuonna Helena Säkkinen oli jotenkin missityyppiä enemmän ja eka perintöprinsessa Minna Rinnetmäkikin parempi valinta. Ja muistan että äänestykssä tuolloin oli aika lailla hajontaa.
Näin ikääntyneenä katselee jo sitäkin, miten missit on säilyttäneet kauneutensa. Helena Säkkinen on upea nykyäänkin, kaunistunut vaan. Jännä huomio on, että jos on ollut super upea just missinä, niin on sitä pahemman näköinen ikääntyneenä. Ehkä kontrasti on liika suuri?
Minun suurin missi-suosikkini on Leena Brusiin, vuoden 1968 Miss Suomi ja Miss Europe. Tässä harvinaista Miss Europe- videomateriaalia, josta näkee, kuinka filmitähtimäisen upea Brusiin on ollut.
Ennen, ehkä vieläkin osittain Miss Universum valittiin paljolti poliittisin perustein.
Pohtamo ei koskaan olisi saanut kirkkainta kruunua ilman Etykiä Helsingissä. Se oli todella suuri juttu silloin 1975.
Silmät aivan eriparia. Littana hieman huonoryhtinen vartalo ja kaikin puolin mitäänsanomaton. Nätti toki, muttei mikään kaunotar.
Armi Kuusela sai tittelin Helsingin olympiavuonna 1952. Sekään kummoinen ollut.
En oo seuraillut misukoita enää vuosiin, ja tiedä keitä kaikkia on valittu, mutta se heidi willman on jäänyt mieleen, näkee vieläkin julkisuudessa. En ymmärrä miten niillä kasvoilla on valittu kauneuskisoissa voittajaksi. Ei millään pahalla, on varmasti mukava ihminen, toivottavasti ei lue tätä ketjua.
Lenita Airisto. Ei ole ollut koskaan missintyylinen ja kaunis.
70-luvulla oli 4 tavismissiä Maj-Len Eriksson, Raija Stark (1973 usein unohdetaan), Uitto ja Paakkola. Moni upea perintöprinsessa jäi kruunaamatta, lempimissit sivustolta voi katsoa, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty pitämään Heidi Willmania huonona valintana, sillä kun olin vuonna 2007 ensimmäisiä kertoja kassatyössä eräässä ruokakaupassa, tuli asiakkaakseni raskaana oleva Heidi Willman. Minua jännitti ja Heidi oli niin ystävällinen ja hymyili minulle kauniisti. Siitä päivästä lähtien olen nähnyt Heidin ihan eri tavalla. Hän ei ehkä ole klassisen kaunis, mutta hänessä on sisäistä kauneutta. Se on kaikkein parasta kauneutta.
Itsekin ihmettelin miten Carmen Mäkinen on niin kaunis, kun livenä näin. Kuvissa ruma.
Muistan Carmenin hyvin. Ihmettelin kovasti hänen valintaansa, kunnes kohtasin hänet luonnossa. Huh huh mikä vartalo ja todella upea ilmestys. Hyvin herttainen ihminen. Ei vaan ollut kuvauksellinen.
Sulta näköjään jäi väliin Carmenin exmiehen tilitykset miten hän suhtautui hänen poikaansa
Vierailija kirjoitti:
Janette Broman oli aika erikoinen valinta Miss Suomeksi.
Varmastikin hyvin ihana ja ystävällinen ihminen, mutta jos valokuvauksellisuutta katsotaan, on hän kyllä erikoinen missi...
Olen nähnyt Janetten livenä ja oli upea ilmestys , kroppa ja pituus. Kuvissa todella huono koska ihan mollamaijanaama mutta kasvot oli selvästi paremmat livenä.
Kirjoitin asiasta juuri kirjoituksen tänne julkaistavaksi, mutta valitettavasti minulle ilmoitettiin juuri ettei sitä nyt sitten julkaistakaan täällä ....
Kiiitän ylläpitoa saamastani huomiosta ja niin nopeasta kirjoitukseen tutustumisesta siinä n. kahdessakymmenessä sekunnissa minkä hylkäyspäätös teiltä vei.
Nyt lähden pihalle haravoimaan lehtiä, sillä tiedän ainakin siinä tekeväni jotain hyödyllistä ja kelpaavaa.
Jatkakaa te muut vain tätä 'vapaasti aiheesta keskustelua tänne sopivin mielipitein'...
Pirkko Mannola, lyhyt ja perunanenä. Ihan söpö kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on ne omat lempimissit ja inhokit. Tuomaristohan ei tee valintojaan pelkän naamavärkin perusteella vaan kroppa, liikehdintä, käytös, kielitaito, esiintyminen eri tilanteissa ja kaikki sellainen, mikä näkyy vain kolmiuloitteisena, merkkaa valintaprosessissa. En ymmärrä itsekään oman makuni vuoksi kaikkien Miss Suomi -voittajien valintaa. Suurin osa kuitenkin on ansainnut voittonsa, ei parempiakaan ole sattunut olemaan paikalla.
Mielestäni
1. ihmetyksen aihe oli kun Suvi Lukkarinen valittiin Miss Suomeksi, ja Riitta Väisänen tuli toiseksi. Riittahan valittiin myös Miss Euroopaksi. Riitta oli tuolloin valovoimaisin.
2. vääryys tapahtui 1979 kun Päivi Uitto valittiin, eikä Käte Nybergiä, joka pärjäsi myös hyvin kansainvälisissä kisoissa.
3. Vuoden 1988 Nina Björnström oli järkyttävä ja käsittämättömin huti mitä muistan. Lehdistön ihannetyttö tuona vuonna Helena Säkkinen oli jotenkin missityyppiä enemmän ja eka perintöprinsessa Minna Rinnetmäkikin parempi valinta. Ja muistan että äänestykssä tuolloin oli aika lailla hajontaa.
Näin ikääntyneenä katselee jo sitäkin, miten missit on säilyttäneet kauneutensa. Helena Säkkinen on upea nykyäänkin, kaunistunut vaan. Jännä huomio on, että jos on ollut super upea just missinä, niin on sitä pahemman näköinen ikääntyneenä. Ehkä kontrasti on liika suuri?
Minun suurin missi-suosikkini on Leena Brusiin, vuoden 1968 Miss Suomi ja Miss Europe. Tässä harvinaista Miss Europe- videomateriaalia, josta näkee, kuinka filmitähtimäisen upea Brusiin on ollut.
Samaa mieltä sinun kanssa. Brusiin on varmaan kaunein missi.
Toinen josta tykkään oli sellainen vaalea perintöprinsessa jolla oli ongelmia mielenterveytensä kanssa, olisiko ollut Elina nimeltään. 2000-luvun missejä oli,isorintainen mössöksi tai malliksi.
Vierailija kirjoitti:
Lenita Airisto. Ei ole ollut koskaan missintyylinen ja kaunis.
Lenita Hymmi Airisto ei ollut Miss Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt anne pohtamon kauneutta. Taidan olla ihan ainut ja yksin mielipiteeni kanssa. En myöskääm ymmärrä teemu selänteen komeutta. Jotain samaa pohtamossa ja selänteessä. Ne silmät. Ei jatkoon.
Et ole ainoa. Anne säteilee rauhallisuutta ja lempeyttä, on myös jotenkin hyvin puhtaan näköinen, ehkä nämä oli sitten ne hänen salaisuutensa. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Anne oli käynyt suomalais-ranskalaisen koulun. Oli ollut myös Jenkeissä vaihto-oppilaana, omasi hyvän englannin kielen taidon ja osasi esiintyä.[/quote suomi enkku koulun
En pitänyt aikanaan Heidi Willmanin valitsemisesta Miss Suomeksi. Minusta Susanna Tervaniemi (1.perintöprinsessa) oli paljon kauniimpi kuin Heidi, jolla oli pitkä naama, oudot korvat ja vinot silmät.
Sittemmin iän ja elämänkokemusten myötä Heidi on tullut silmissäni kauniimmaksi. Hänestä huokuu sellainen karisma, jota on vain vahvoissa, rankkoja elämänkokemuksia läpikäyneissä naisissa. Heidille sopii myös upeasti lyhyt tukka, toivottavasti ei kasvata enää pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Poliisipate kirjoitti:
Lola nee-keri. Nythän sillä on kauheet riipputissit
Todellakin täällä on ilkeitä ihmisiä.
Olet kuitenkin itse valinnut nyt tämän palstasi, millä olet.
Vierailija kirjoitti:
Se joku Piia tai Pia. Joskus 200-luvulla. Vaalea ja suht lyhyt.
Miksi pitäsi olla kovin pitkä?
Kaikki ne on olleet kuitenkin kauniimpia kuin te kirjoittajat.