Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei päässyt hakemaamme esikouluun

Vierailija
27.04.2012 |

Harmittaa... haimme tuohon lähellä olevaan esikouluun missä 2 lapsista on tällä hetkellä kerhossa. Eilen tuli lappu että jotuu kauemmaksi (matkaa ei ole kuin vaan reilu 3km) mutta lähempi olisi puolen km päässä.

Tänään soitan ja selitän tilanteemme että helpottaisi kummasti jos pääsisi tuohon lähelle kun mulla on kaksi pienenmpääkin lasta eikä ole ajokorttia. Joutuis sit joka-aamu aina pienten kanssa kulkea pitkä matka. Vrsinkin jos keskimmäinen pääsisi vielä tuohon kerhoon missä nyt ovat niin joku aina myöhästyy tai joutuisi odottamaan yksin ennenkuin pääsisin viemään/hakemaan. Kerho ja esikoulu olisisvat siis samaan aikaan.

Mitä luulette. Onko mahdollista saada vielä paikka noilla kriteereillä? Onko muilla onnistunut esikoulun vaihto?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole itsellä kokemusta, meillä poika joutui kanssa kauemmas esikouluun, muttei yritetty vaihtaa, tuli vaan mieleeni, että eikö perusteet lukenut jo hakemuksessa?

Vierailija
2/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsee samaan eskariin kuin missä ovat tulevat koulukaverit, ei äidin mukavuus tai perheen lapsiluku.

Eikö isä voi kuskata eskarilaista aamulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiennyt vielä hakemusaikaan että keskimmäinenkin jatkaa kerhossa. Ja muutenkin oletin että osoitteen mukaan esikoulupaikat jaetaan. Tässä lähellä olevassa on 5 "luokkaa" ja kauemmassa vaan 2.

Isä ei voi viedä kun pitää olla jo silloin töissä.

Vierailija
4/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että vaihto onnistuu kun vaadit sitä

siis jos kyse osapäiväeskarista eikä päiväkodista

Vierailija
5/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa maksuttomat kyydityksen kun matkan pituus ylittää 5km. Esikoulu (siis mihin joutuu)sijaitsee luultavasti päiväkodissa. Se mihin hain ei ole muuta kun ne esikouluryhmät ja niin ihanteellinen koska tyttö on jo tutustunut paikkaan ja kerho-opeihin koska sijaitsee siis samassa rakennuksessa kerhon kanssa mitä nyt käy.

ap

Vierailija
6/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja jokunen vuosi sitten tuli karu yllätys eskaripäätöksen myötä. Eskareita on parikin lähempänä, mutta koska lapsi ei tarvinnut hoitopaikkaa, oli eskari puolen tunnin kävelymatkan päässä. Onneksi siinä lähellä oli avoin kerho, jossa saatoin viettää kuopuksen kanssa eskariajan. Eihän puoli tuntia mikään pitkä kävelyaika ole, mutta tosi "hauskaa" pienemmällekin istua kaksi tuntia päivässä rattaissa katsomassa samoja maisemia, joten onneksi oli tuo kerho! Minullakaan ei ole ajokorttia. No, eskari sinänsä oli tosi kiva ja esikoinen kasvoi ihan silmissä sinä vuonna. Reilun vuoden päästä kuopus on menossa eskariin ja olen oikeastaan tosi onnellinen, että koulu jossa eskari oli remontoidaan/puretaan ja eskari on väistötiloissa meidän lähellä :) Saa kuopus varmaan samat ihanat ohjaajat, mutta kävelymatkaa kymmenisen minuuttia. Olen ajokortittomana tottunut kävelijä, ja niin ovat lapsetkin, mutta on kuitenkin aika eri asia pylhystää päivästä toiseen samaa matkaa edestakaisin kuin käydä muuten vain lenkkeilemässä! Ei siinä puolen vuoden päästä räntäsateessa enää jaksa ajatella, kuinka pikku pyrähdys matka on...

Vierailija
7/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme jo miehen kanssa mietitty että jos ei tyttö pääse tuohon lähelle niin pakko on minun käydä kesällä suorittamassa ajokortti. Siitäkin huolimatta toinen joko myöhästyy kerhosta tai toinen joutuu odottamaan yksin eskarissa halua. Siinä vielä 1 vuotias kulettaa mukana mikä ei tietysti siinä vaiheessa enää tunnu missään.

Tytölle en ole uskaltanutkaan sanoa mitään että ei pääse samaan eskariin kavereitten kanssa.

ap

Vierailija
8/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on syymme, miksi lähempi olisi kivempi. Ei meidänkään lapsi päässyt lähimpään eskariin ja ei meilläkään ole autoa. Käymme siis töissä ja siinä on sitten sumpliminen, miten viennit ja tuonnit hoidetaan.

On muuten sinänsä hauskaa, että täällä yleenä kotiäidit vaativat erikoiskohtelua - eiväthän he ehdi kustkata. Toki tuo kolme kilometriä on pitkähkö matka kolmen lapsen kanssa, mutta yritäpä tehdä se niin, että käyt välissä olemassa 8 tuntia töissä.

Vierailija
9/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan vaan kotiäidit valittaa.

Sinähän et valittanut miten täytyy sumplia ja käydä välillä myös töissä. Osanottoni.

Vierailija
10/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ap:n asemassa vielä yrittäisin vaihtoa. Eihän siinä ole mitään mieltä, että täytyisi ajokortti hommata eskarin takia. Missä se koulu on, mihin lapsi menee? Missä eskarissa ovat tulevat luokkakaverit? Mitä olen tässä kotiäitivuosina lapsia kuljetellut kerhoon, eskariin ja kouluun, niin aika monella mammalla on auto käytössä tai joku tuttu voi auttaa kuljettamisissa, joten kannattaa aina erikseen painottaa, että joutuu ihan joka päivä säässä kuin säässä kävelemään, muita vaihtoehtoja ei ole! Eskarista oppineena laitoin esikoisen kouluhakemukseen aikamoiset ukaasit, ja lähikouluun pääsi ;)

Vierailija
11/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoiseni oli eskarissa, eräs toisella paikkakunnalla asuva tuttavani valitti kuinka kamalaa oli viedä lapsi eskariin tien toiselle puolelle, kun vauva piti pukea ja ottaa mukaan! Siis SE oli hänelle uuvuttavaa.

Ja kyllähän talvellakin taas telkkarissa joku auton tuulilasia puhdistanut terveen näköinen ihminen valitti, kuinka rankkaa lumentulo on. Ja samaan aikaan vanhukset kyntivät rollaattoreillaan umpihangessa kauppaan :(

Eli aina voi miettiä, mistä valittaa. Mutta jos vaikka joku kävelymatka käsi sydämellä ajatellen vaikeuttaa elämää huomattavasti ja on esim. lapsille kurjaa (siis vaikka istua rattaissa tuntikausia päivässä) voi tilannetta yrittää korjata. Ei tarvi ajatella onkon jollakulla vielä vähän vaikeampaa vai ei.

7 taasen...

Vierailija
12/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksoin tarpeeksi pitkään vääntää asiasta rehtoreiden kanssa.

Lapsi ei ensin saanut paikkaa hakemastamme koulusta, mutta lopulta saatiin päätös muutettua pitkällisten keskusteluiden jälkeen.

Kyllä minä uskoisin että noilla perusteilla voisi saada päätöksen muutettua, ainakin jos jaksaa tarpeeksi pitkään asiasta neuvotella.

Vierailija
13/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on onneksi sellainen että vaatii oikeuksiaan viimeiseen asti. Tietysti asiallisesti. Jätin aamulla soittopyynnön asiaa hoitavalle henkilölle mutta ei ole vielä soittanut takaisin.

Toki kävely ei ole mahdotonta ja minä mielelläni kävelisinkin mutta ajattelen lähinnä kahta muutakin lasta joita joudun raahaamaan mukana halusivat tai ei, satoi tai on 30 asteen pakkaset. Kyllä silloin saan jo hieman valittaa. Viimeistään silloin.

ap.

Vierailija
14/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eskarilaiselle ap-hoitopaikka ja laita lapsi isän matkaan tai vie itse hyvissä ajoin.

Vierailija
15/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sitä keskimmäistä taikka sitä eskarilaista, vaikka korvausta vastaan.

Vierailija
16/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä ei päästä siihen eskariin mihin olemme hakeneet,niin lapsi ei voi mennä esikouluun ollenkaan:/ toivottavasti pääsisi..

Vierailija
17/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä moni muukin kulkee kerhoon kävellen. Eskarilaisten kimppakyydeistä en tiedä.

ja isän pitää olla töissä jo klo 7 ja matkaa työpaikalle on 15km joten eskarilaisen pitäis olla jo puol 7 jälkeen hoidossa. Ei sekään kiva.

ap

Vierailija
18/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut. Mieskin sanoi että tyttö ei mene eskariin jos ei vaihto onnistu. Itse yrittäisin jotenkin vielä sumplia.

ap

Vierailija
19/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari on vapaaehtoinen ja kerho on ihan käypä vaihtoehto sille.

Vierailija
20/30 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkiksi, että jos johonkin paikkaan kovasti haluaa, kannattaa ENNEN niiden päätösten tekemistä olla yhteydessä henkilöön, joka päätökset tekee, ja hoitaa asia ennen päätöksiä. Nyt on vähän niinkuin paskat jo housussa, mutta toki kannattaa vielä yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi