Venlafaxinin lopetus ja vieroitusoireet ym jappasua aiheesta...
Onko paikalla ketään mielialalääkkeen lopetusoireet kokenutta?
En tiedä sitten, kuuluvatko nämä lopetusoireisiin vai tuleeko oloni olemaan jatkossakin siis näin huono :( Eli, ensinnäkin en jaksa yhtään mitään. Haluaisin vain nukkua. Olen itkenyt enemmän kuin vuosiin, jatkuvasti on itku kurkussa. Olo on ahdistunut ja hyvin alavireinen ja masentunutkin, tulevaisuus tuntuu synkältä. Ahdistaa. Itseluottamus täysin nollassa (ei nyt paljon parempi ollut lääkitykselläkään). Mutta en usko itseeni ollenkaan, löydän vain vikoja. Ruokahalu on mennyt.
Lääkärin ohjeitten mukaan olen vähentänyt pikkuhiljaa, ja nyt menee siis 75mg joka kolmas pv. Käytin lääkettä 1,5v, ja tuona aikana en edes itkenyt kertaakaan, olin toimeliaampi mutta toisaalta "hidas". Halusin lopettaa, haaveissa siintää raskauskin. En kyllä tällä hetkellä usko edes siihenkään, elämäni menee vain alamäkeä eikä valoisalta tunnu oikein mikään.
Meneekö tämä olo ohi?
Kommentit (15)
mielessä pyörii kuoleman ajatuksia, tuntuu, että minulla ei ole oikeutta elää vaan pitäisi kuolla pois, olla hiljaa, olen vain vaivoiksi muille..
ap
tuo ei ole ollenkaan hyvä juttu mitä sinussa nyt tapahtuu.
lääkkeestä päästä eroon! En halua enää syödä sitä, vaikka toisaalta ehkä voisinkin paremmin lääkkeen kanssa. :(
Terapeuttini sanoi, että lääkityksen aikana ilmeenikin ovat olleet jotenkin jäykähköt ja olen nyt paljon eläväisempi kun olen jättänyt lääkitystä hiljalleen pois.
ap
Minä pääsin lääkkeestä eroon siten, että otin joka päivä, mutta annostusta vähennettiin pikku hiljaa. Yhteensä tähän meni monta kuukautta. Viimeiset kapselit jopa puolitin. Yhtä annosta aina vähintään kuukausi.
Ennen vähentämistä lääkkeeni loppuivat epähuomiossa kesken enkä saanut lääkäriä kiinni,e ttä olisin saanut uuden resetin. Olin 3 päivää ilman ja olo oli aivan karmaiseva. En tiedä, millaisia vieroitusoireita narkkareilla on, mutta silloin luulin tietäväni.
mutta välillä on unohtunut ottaa annos ja silloin alkaa pää särkemään, väsyttämään ja oksettamaan.
Itse lopetin kyseisen lääkkeen niin että 150mg - 75mg kk, 35,5mg 2vko, ja sit joka toinen pvä 1 vko ja sainkin huomata että oli mulle ihan liian nopeata. Aluksi ei mitään oireita 75 mg kohdalla, kunnes 35, 5 kohdalla alko huimaus ja tärinä, painajaiset, ärtyisyys, itku. Olisi pitänyt tässä vaiheessa tajuta ettei vielä siis jätä kokonaan pois....Nyt kuukausi täysin ilman. Vatsaoireita ollut 3 vko, oksettaa, ruoka ei maistu ja ahdistaa. Uni onneksi tulee ja painajaiset, tärinät, huimaukset ja itku/ärtyneisyys ohi mutta ei kyllä vieläkään olo ole hyvä. Saas nähä kuin kauan nää vatsaoireet ja ahdistus jatkuu......
toiseen lääkkeeseen ihan sairaalassa kahdessa viikossa. Voin kuvitella ne hirveät vieroitusoireet, itsellä tuli jo parissa päivässä jos jäi lääkkeet väliin.
Oletteko huomanneet vaikutuksessa eroa Venlaflaksiinin (rinnakkaislääke) ja Efexor depotin välillä?
Mulle aiottiin tehä lääke vaihdos "lennossa" eli venlaflaxinin lopetus 75mg ja seuraavana päivänä voxtra 150mg, ei onnistunu....hirveet sähköiskumaiset päänsärky kohtaukset, huimaus,pahoinvointi, kehon jäykistyminen, joka vei kävelykyvyn.....sairaalahoito kutsui. Nyt venlaa lopetellaan asteittain ja loppuviikosta alkais vasta voxtra, katotaan kuinka käy..
Miten pitkään teillä ihmiset on nää vieroitusoireet kestäneet?? mulla nyt alkaa kolmas viikko näiden kanssa....kuinka kauan tässä pitää vielä kestää??
Luulen että en ole enää masentunut, mutta en uskalla lopettaa lääkitystä. Jo 1-2 päivän unohtus/reseptin loppuminen saa aikaan niin pahat vieroitusoireet, että luulen kuolevani.
Luulen että en ole enää masentunut, mutta en uskalla lopettaa lääkitystä. Jo 1-2 päivän unohtus/reseptin loppuminen saa aikaan niin pahat vieroitusoireet, että luulen kuolevani.
Itse olen syönyt venlafaxinia (efexor) vajaat kymmenen vuotta, korkeimmillaan annostus oli 500mg päivässä. Lääke sopi mulle, auttoi masennukseen. Nyt en ole kokenut itseäni pitkään aikaan masentuneeksi ja olenkin saanut vähennettyä reilusti annosta. Olen lähtenyt purkamaan lääkettä 225mg päiväannoksesta siten, että ensin vähensin kolmesta kapselista yhden pois ja se ei vielä aiheuttanut vieroitusoireita. Sitten otin joka toinen päivä kaksi ja joka toinen yhden kapselin. Nyt olen jonkun päivän ottanut vaan yhden, eikä pahempia oireita. Mutta jos jää yksi päivä kokonaan väliin, tulee karsee olo. Mulla ei silmät pysy "perässä", kun käännän päätäni ja muutenkin pää on todella oudon olonen.
Ja joskus unohdin uusia reseptin ajoissa ja oli useamman päivän, ehkä viikonkin lääkkeetömiä jaksoja. Näistä ei tullut itselleni mitään huonoa oloa. Sama juttu sitalopraamin kanssa. Olen ilmeisesti poikkeava näillä kokemuksilla tai sitten näihin ketjuihin vastaa enimmäkseen niitä, joilla on huonoja lopetusoireita. En siis ollenkaan väheksy kokemuksianne, ihmetelen vain.
Ja aloittajaa neuvoisin ottamaan yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin. Onko hän sama kuin terapeuttisi?
ei varmaan ole aika lopettaan jos mieliala noin syöksyy alas.