Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en istu äidin muottiin

Vierailija
26.04.2012 |

Luultavasti saan nyt ryöpyn niskaan mutta kerronpa kuitenkin.Olimme nimittäin lapsemme koulun kevättapahtumassa Helsingissä ja jälleen kerran totesin, etten istu perinteiseen äidin muottiin. Voin aivan rehellisesti tunnustaa, että olen uraäiti. Minulla on kolme ihanaa lasta ja pyrin tulemaan töistä aikaisin, jotta voin olla lasteni kanssa ja jatkan sitten joka ilta töitä myöhään. Minulla on vaativa työ ja businessmaailma on ankara.Silti olen onnellinen.

En halua olla myymässä ilmapalloja tempauksissa tai kiertää ovelta ovelle myymässä joulukalentereita. En ehdi leipoa myyjäisiin enkä osallistua yhdistysten kokouksiin. Ja kun tapaan näitä yliaktiivisia äitejä, huomaan, ettei minulla ole kamalasti puhuttavaa. Kotityöt meillä hoitaa siivooja jotta maksimoin aikaa lasten kanssa.Ruokaa ostan usein myös puolivalmiina.

Tältä palstalta tuskin löytyy kohtalotovereita mutta ei tarkoitukseni ole myöskään arvostella toisten tapaa elämää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin, käytän runsaasti alkoholia, olen nuorekas, muodikas ja hauska hulluttelija

Vierailija
2/5 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan sun kaikkea tota odotakaan tekevän vaan kyselee keitä kiinnostaisi. On kuule äärettömän paljon äitejä, joita ei noi hommat kiinnosta pätkääkään syystä tai toisesta. Mutta se, että leimaat nämä naiset yliaktiivisiksi tai koet, ettei ole kamalasti puhuttavaa, kertoo, ettet ole ihmisenä kovin kummoinen. Musta ainakin mielenkiintoisinta on puhua juuri niiden kanssa, joiden koen olevan erilaisia kuin minä. Niiltä oppii eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vain on. Sinulla tunne epätäydellisestä tai epäsovinnaisesta äidin roolista tulee noista mainitsemistasi asioista. Jollakin muulla jostain muusta.

Ymmärrän hyvin tunteesi, minulla on samankaltaisia mutta eri syistä.

Olet varmasti paras äiti lapsillesi juuri sellaisena kuin olet. Ei kaikkien tarvitse innostua talkoohommista ja tuntea oloaan kotoisaksi sellaisten ihmisten seurassa, joita yhdistää pelkästään vanhemmuus.

Mutta toisaalta, kirjoituksessasi annat kuvan, että niputat muut äidit homogeeniseksi massaksi. Ehkä sinulla on hieman ennakkoluuloinen asenne toisia äitejä kohtaan. En tiedä, en halua arvostella mutta mainitsinpa vain. :)

Vierailija
4/5 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalinen, iloinen jne. Huomaan kuitenkin, että minulla on paljon enemmän juteltavaan usein miehelle (anteeksi yleistys!) sillä monessa perheessä mies on se, joka painaa pitkää päivää. Näin ei tietenkään ole joka paikassa ja minunkin kollegani ovat monet naisia mutta meidän asuinalueella suurin osa äideistä on 8-16 työssä ja that's it. He leipovat ja puuhailevat ja se on mahtavaa. Itselläni ei aika riitä ja olen listoilla se äiti, joka ei myynyt sataa paria sukkia luokan hyväksi...

-ap

Vierailija
5/5 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse uranainen, mutta en siltikään ole se "pullantuoksuinen" äiti. En jaksa yhtään innostua, kun jotkut kertovat herkku kakuistaan ja pullistaan! :D Päiväkodissakin huomaan, että juttu luistaa muutamien kanssa jotka ovat "rempseämpiä". Minä kun olen lasten kanssa olen sen "täysillä" antaen heille kaiken. Koen että lapsille tärkeintä on aito läsnäolo ja sitä pyrin antamaan mahdollisimman paljon. Itse kuitenkin tykkään joskus käydä iltaa istumassa esim. mieheni ja/tai ystävien kanssa. Että ehkä sekään ei kuulu tuohon "äiti muottiin".;) Toisaalta nyt eletään 2000 lukua, onneksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi