Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäkää meidät vieraat niiltä noloilta hääleikeiltä!

Vierailija
26.04.2012 |

Nyt on jo tullut kolme hääkutsua kesän häihin. Ihan mukavaa tavata sukulaisia ja juhlia. Mutta. Vosiko nyt jo lopettaa ne kiusalliset, hirveät hääleikit? En takuulla ole ainoa, jota ne puistattavat.

Aina ne iänikuiset sukkanauhan etsinnät (hyi ällötys!), tuttu jutut, ja kaiken huippuna morsiamen, anopin tai kumminkaiman ryöstö. Sitten kivasti kerätään rahaa hääväeltä tai sulhanen nikkaroi kivan lintupöntön saadakseen ryöstetyn takaisin.

Ei jumankauta, eikö mielikuvitus riitä, vai kuvitteleeko joku noiden samojen leikkien olevan jotain perinteitä? Ne ovat ainoastaan ideoiden puutetta. Kukaan ,ei todella kukaan jaksa noita juttuja kiusaantumatta ja tuntematta myötähäpeää. Paitsi tulevat morsiamet ,jotka haukkana opettelevat noita leikkejä omia tulevia, uniikkeja häitänsä varten.

Voi, miten toivon, että yksissä noista kolmista häistä pari yllättää iloisesti, eikä mitään tyhmiä leikkejä olisi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöytiin, joihin on sijoitettu istumaan sekaisin sulhasen ja morsiamen tuntevia, on jaettu tietokilpailukaavakkeet, jossa on monivalintatehtäviä hääparin kummastakin osapuolesta ja kysytään heidän elämäänsä liittyviä asioita - harrastuksista, matkoista ja matkakohteista, työstä, lemmikeistä jne. Kun niitä käydään läpi, ihmiset tutustuvat keskenään, puhutaan ja tunnelma vapautuu.

Paperilla on sulhasen ja morsiamen etunimet ja muiden pitää keksiä mahdollisimman paljon perusmuodossa olevia sanoja, joita saa muodostettua nimien kirjaimista. Paras pöytäkunta voittaa vaikka sihijuomaa.

Hääparille voi kerätä avioliitossa selviämisessä auttavia ohjeita.

Musiikkiesitykset ja puheet sellaisilta, joilta esiintyminen sujuu, ovat aina ok, kunhan ne eivät ole mitään "Kanteletar kannesta kanteen"-runonlausuntaa a la anoppi.

Jonkun esiintyvän taiteilijankin voisi tilata paikalle - taikurin, trubaduurin tai vaikka drag queenin :D

Vierailija
22/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin tulee uusioperheemme teinin tanssiporukka.(noin 5 tyttöä)

Esittävät joko balettinumeron tai sitten karakteeritanssin. Kuulemma yllätys ja häälahja.

Ruokapalkalla :D

Muuten ollaan kielletty leikit yms.

Paitsi meillä on auton peräkontti omasta takaa... piilopullot on siellä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOistavaa ,että tämä epäkohta otettiin esiin. Inhoan häitä noiden tekohauskojen ohjelmien takia! Kaverit ovat hääiässä, joten häitä on paljon. Sitten keksitään mitä ihmeellisempiä juttuja että oltaisiin uniikkeja. Huoh, mikä myötähäpeä.

Kaunis yksinlaulu tai kiva kuoro on ok. Samoin taustalla vaikka pianoa tai akustista kitaraa soitteleva, osaava esiintyjä. Ne, ketkä haluavat kuunnella ja fiilistellä, voivat asettua esiintyjän lähelle ja ryyppäämään keskittyvät muualle.

Vierailija
24/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis omaavat jonkun kohtalaisen taidon. Anna laulun sanat ja sitten laulavat dueton. Jos siis osaavat laulaa, ei niin että joutuvat nolaamaan itsensä. Tai sitten rakkausruno, jonka olet valmiiksi jakanut vuoroihin. Tilaa sukulaislapsilta tanssiesitys tai kumminkaima soittamaan viulua.

Olen kaasona ystävälleni, ensi kesänä häät. Hääpari nimenomaan TOIVOO paria leikkiä tai jotain ohjelmanumeroa häihinsä... Itse en niistä pidä, ja olen vaivihkaa yrittänyt kysellä, minkätyyppistä ohjelmaa he toivovat. Eivät osaa eritellä, jotain kuitenkin. Mikä olisi se kaikkein vähiten nolo juttu, teidän mielestänne? Rahankeräykset ym. on jo poissuljettu.

Vierailija
25/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisista tietovisailuista.

Kysytään hääpariin liittyviä kysymyksiä ja annetaan vaihtoehtoja vastauksiin. Esim. Pentti ja Kaija ovat tavanneet

a)ruotsinlaivalla

b)koulussa

c)baarissa

Kysymykset on valmiiksi pöydissä ja ne kerätään kun niihin on vastattu ja vastaaja pöytä saa palkinnon.

oli ystäväni häissä, hyvällä maulla tehdyt hauskat kysymykset joihin pöytä kerrallaan vastattiin. Minä myös inhoan yleisesti ottaen kaikkia hääleikkejä.

Vierailija
26/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääleikit on oksettavia!! Pahinta on ehkä morsiamen ryöstö ja vaikka rahaa ei kerättäisikään, tulee kuitenkin joku typerä nakki sulhaselle. EVVK.

Tykkään kyllä joistakin jutuista, minusta kanssa tietovisailu on kiva, samoin vaikka joku valokuvashow. En vaan tykkää niistä "kynä perseeseen ja yritä osua pulloon" tai "syö banaania tuntemattoman vieraan kanssa eri päistä". Hei haloo! Ei vois enää hävettää enempää, niin katsojana kuin "vapaaehtoisenakaan"

Parasta häissä on hyvä ruoka ja juoma ja jutella sellaisten sukulaisten/kavereitten kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan. Häät ovat ihania, osallistun niihin mielelläni, mutta nuo leikit - yäk.

Vierailija
27/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä leikit on usein ihan hauskoja? Toki hyvä maku pitää olla mukana, ei rahankeräyksiä tai leikkejä, joissa joku vastentahtoisesti pakotetaan lavalle tekemään jotain noloa. Samoin kovin fyysiset leikit voi olla ikäviä viimeisen päälle laitautuneille naisille.

Mutta kivat leikit on kivoja ja itsellä ainakin on tylsää jos ei ole ohjelmaa. Meillä oli esim. tietovisa ja minusta se oli mainio tapa saada ihmiset juttelemaan ja vapautumaan. Hauskaa näytti olevan vierailla ja positiivista palautetta on saatu runsaasti ja myös onnistuneesta ohjelmasta.

Vierailija
28/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen järjestäköön haluamansa laiset häät. Omat unelmahääni olisivat sellaset, joihin en kutsuisi ainuttakaan sukulaista. Jos mieheni haluaisi kutsua sukuaan, niin siinäpähän kutsuisi, mutta omaa perhettäni en haluaisi häissäni nähdä. Haukkukaa vaan sairaaksi, mutta tämä on tahtoni.

Ei leikkejä eikä hulppeaa hääkakkua, ei valkeaa hörselömekkoa, vaan asu jossa viihdyn. Ei satoja euroja juhlavalmisteluihin ja kukkiin, vaan mieluummin ne eurot vaikkapa häämatkaan tai uusiin kenkiin. Tai vauvanvaatteisiin tai koiranruokaan. Tai sohvaan taikka ikkunaverhoihin.

En halua prinsessahäitä, 'elämäni ihanin päivä' saa luvan syntyä rakkaudesta ja yhteenkuuluvuudesta, ei rumasta hörsymekosta tai hääkakusta, joka on isompi kuin kumminkaimalla.

Monellakohan näin on. Mutta jokainen saa järjestää millaiset häät haluaa, minulle se ei kuulu. Mutta heillekään ei sitten kuulu millaiset häät minä järjestän.

Vierailija
29/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meidän hääohjelma. Jos saadaan pari puhetta ja lauluesitystä lahjaksi, niin ollaan tyytyväisiä (lupailtu on).

Haluaako joku tulla vieraaksi?

Vierailija
30/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meidän hääohjelma. Jos saadaan pari puhetta ja lauluesitystä lahjaksi, niin ollaan tyytyväisiä (lupailtu on).

sinun katselemisesti viihdyttävän vieraita koko pitkän illan. Ohjelmaa pitää olla. Hääleikit voivat olla myös hauskoja, ei ole pakko tehdä niistä sellaisia että ne nolaavat ketään.

Otapa huomioon, että vaikka sinä tunnet kaikki vieraat, niin vieraat eivät tunne toisiaan. Luuletko että minua kiinnostaa keskustella ja tanssia ventoviraiden kanssa häissäsi? Ja sen pitäisi riittää ohjelmaksi?

Vierailija
31/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöytiin, joihin on sijoitettu istumaan sekaisin sulhasen ja morsiamen tuntevia, on jaettu tietokilpailukaavakkeet, jossa on monivalintatehtäviä hääparin kummastakin osapuolesta ja kysytään heidän elämäänsä liittyviä asioita - harrastuksista, matkoista ja matkakohteista, työstä, lemmikeistä jne. Kun niitä käydään läpi, ihmiset tutustuvat keskenään, puhutaan ja tunnelma vapautuu.

Paperilla on sulhasen ja morsiamen etunimet ja muiden pitää keksiä mahdollisimman paljon perusmuodossa olevia sanoja, joita saa muodostettua nimien kirjaimista. Paras pöytäkunta voittaa vaikka sihijuomaa.

Hääparille voi kerätä avioliitossa selviämisessä auttavia ohjeita.

Musiikkiesitykset ja puheet sellaisilta, joilta esiintyminen sujuu, ovat aina ok, kunhan ne eivät ole mitään "Kanteletar kannesta kanteen"-runonlausuntaa a la anoppi.

Jonkun esiintyvän taiteilijankin voisi tilata paikalle - taikurin, trubaduurin tai vaikka drag queenin :D

Just nuo PAKOLLISET kilpailut, joihin on PAKKO osallistua, ovata kauheita! Nuo tietokilpailut ehkä viihdyttävät parin lähikavereita, mutta ketään muuta ei voisi vhempää kiinnostaa ,missä ne on tavanneet ym.

Vierailija
32/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta! Onnea teille! :)

Vierailija
33/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei halukkaita vapaaehtoisia ole, niin miten niitä saadaan sinne lavalle? itse en missään nimessä ole vapaaehtoinen ja vaikka kuinka suostuteltaisiin, niin en suostu, ei ole mun juttu. monissa häissä olen sellaista väkinäistä vapaaehtoiseksi suostumista nähnyt, kun innokkaita halukkaita ei vain ole. on sitten kivaa näillä "muka" vapaaehtoisilla. varmistakaa etukäteen, ketkä voisi suostua vapaaehtoisiksi niin ei sitten tule vaivaannuttavia hetkiä häissä, kiitos!

muiden leikkimistä seuraan mielelläni, jos kerran leikkejä on, itse en niihin suostu.

Vierailija
34/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo tullut kolme hääkutsua kesän häihin. Ihan mukavaa tavata sukulaisia ja juhlia.

Sori, pakko kysyä, et tuleeko teille normaalisti noin paljon kutsuja häihin? Tähän mennessä jo kolme. Eikö siinä ole kesäohjelmassa rukkaamista, kun pitää häissä suorastaan rampata?

Mun mielestä on normia,et tulee hääkutsu ehkä joka seitsemäs vuosi : )

Vierailija
35/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujoimmatkin kehtaavat mennä juttelemaan oudoille.

Muuten kyllä kuulostaa tylsältä, ellei tosiaan ole kunnolla viinasta :)

Vierailija
36/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ryöstöt ovat pahinta ikinä. Toivottavasti ne lopetetaan. Yksissä häissä morsian meni paikalliseen kaljaräkälään hörhelöpuvussaan juomaan ryöstön ajaksi. Kyllä meni maku siihen hääjuhlaan.

Vierailija
37/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo tullut kolme hääkutsua kesän häihin. Ihan mukavaa tavata sukulaisia ja juhlia.

Sori, pakko kysyä, et tuleeko teille normaalisti noin paljon kutsuja häihin? Tähän mennessä jo kolme. Eikö siinä ole kesäohjelmassa rukkaamista, kun pitää häissä suorastaan rampata?

Mun mielestä on normia,et tulee hääkutsu ehkä joka seitsemäs vuosi : )

Minulla kuusi, miehellä viisi sisarusta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi