Salarakkaille kysymyksiä
Onko sulla ollut huono omatunto salarakkauden takia? Oletko ikinä miettinyt, miltä miehen vaimosta tuntuu? Ja oletko tuntenut itsesi paremmaksi, kun olet saanut iskettyä toisen naisen miehen?
t. petetty nainen
Kommentit (28)
1. On ollut huono omatunto. Syyllisyys on raastanut, sillä olin itsekin varattu. Salarakkaus ei ole mitään ihanaa huumaa, vaan sen taustalla voi olla moninaiset ongelmat, masennus ehkä jopa burn out. Joskus salarakkaus on merkki yksilön vaikeista ongelmista enemmän kuin parisuhteen ongelmista. Niitä vaikeuksia on sitten helppo paeta johonkin mikä ei ole totta (=salarakkaus).
2. En ole miettinyt. Olen sitä mieltä että minä vastaan teoistani omalle puolisolleni, ja salarakkaani omalle puolisolleen.
3. En ole tuntenut itseäni paremmaksi. En ole iskenyt kenenkään miestä, niin vain kävi. Elämä ei ole musta-valkoista.
Ja vaikket tätä kysykään, niin mielestäni tällaisista teoista voi myös seurata jotain hyvää. Jonkun parisuhde voi päästä kaikesta tuollaisesta yli, ja jatkua vieläkin parempana ja vahvempana. Aika monessa parisuhteessa tulee kriisejä, ja niistä voi päästä yli.
Kaikkea hyvää!
Olen entinen salarakas.
Oli mulla huono omatunto salarakkauden takia, mutta ei sen vaimon vaan mun miehen takia (oltiin kumpikin naimisissa). Joskus on käynyt mielessä, miltä vaimosta tuntuu, mutta ei se varsinaisesti minua vaivannut.
En tuntunut itseäni paremmaksi kuin vaimo tai joku muu, päinvastoin, mietin, että mikä mussa on vikana, kun elän näin. Mutta meillä kaikilla on syymme. Ehkä sikäli tunsin olevani vaimoa parempi, että olin nuorempi ja hoikempi (vaimo oli kyllä ihan tyylikäs).
Homma loppui aikanaan ja jälkeen päin olin onnellinen kun pääsin siitä elämäntavasta eroon.
Naimisissa olen vieläkin, mutta en itseni tai mieheni vaan lasteni takia. Perheensä eteen sitä tekee yhtä ja toista, tosin arki meillä on aina sujunut (ei riidellä tai muuta).
Onko sulla ollut huono omatunto salarakkauden takia?
Ei ollut. En edes tiennyt asiaa aluksi. Sitten koin kyllä häpeää siitä, millaiseen mieheen olin rakastunut ja häpesin yleensäkin tilannetta.
Oletko ikinä miettinyt, miltä miehen vaimosta tuntuu?
En oikeastaan ajatellut. Kadehdin ja vihasin.
Ja oletko tuntenut itsesi paremmaksi, kun olet saanut iskettyä toisen naisen miehen?
Ei, huonommaksi tunsin. Sitä paitsi mies iski, houkutteli pitkään ja vasta kun oli liian myöhäistä sain tietää totuuden.
t. petetty nainen
[/quote]
Onko sulla ollut huono omatunto salarakkauden takia?
Ihmeen vähän koin huonoa omaatuntoa. En vaan jotenkaan osannut.
Oletko ikinä miettinyt, miltä miehen vaimosta tuntuu?
Olen, mutta olen miettinyt asian niin että jotain vikaa suhteessa on jo mies viettelee minua. Oikeastaan vihasin miehen vaimoa.
Ja oletko tuntenut itsesi paremmaksi, kun olet saanut iskettyä toisen naisen miehen?
En tuntenu itseäni paremmaksi, huonoksi oikeastaan. Lopulta jätin miehen, järki voitti tunteet.
mutta valitettavasti muutoin ei ole se vaivannut, Tosin suhteemme alkoi niin, etten tiennyt mistään vaimosta tms... Vaimon tuntoja en ole miettinyt, kun ei kerran tiedä mitään. Jos tulee julki, on meillä kaikilla pska olla. Ja kuten alussa sanoin, en ole iskenyt ketään toisen naisen miestä, eli en voi tuntea sen vuoksi itseäni paremmaksi. Mutta ilmeisesti olen haluttavampi?
Yllättävää, koska aikaisemmin tuomitsin kaiken pettämisen, kunnes itse rakastuin toiseen mieheen. Elämä opettaa, että kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin alunperin kuvittelee.
- Ei ole ollut huono omatunto
- Olen miettinyt, mutta en säälien vaan ihan muuten vain
- En ole tuntenut itseäni paremmaksi