Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joista kaikki pitävät, miellyttämisen halu jne.

Vierailija
26.04.2012 |

Eräs ystäväni on sellainen, josta oikeastaan kaikki pitävät. Koska hänelle on tärkeää, että varsinkin uudet tuttavuudet pitävät hänestä, hän juttelee ja hymyilee. Ei varmaan kellään ole hirveästi pahaa sanottavaa.

Itse kun kuitenkin olen oppinut tuntemaan tämän ihmisen vähän syvemmin, en voi olla kuin ihmettelemättä, miten miellyttämisenhaluinen ihminen voi olla. Ei halua ikinä (negatiivisessa) mielessä erottua massasta, jatkuvasti miettii mitä muut ajattelee, ei voi edes syödä julkisesti kun sekin on niin "noloa". Ikinä ei voi hassutella tai käyttäytyä hölmösti.

Ja niin, kaikille tosiaan hymyillään ja käyttäydytään ystävällisesti, mutta henkilön lähdettyä saan kuulla, että se olikin ihan horo koko tyyppi ja tosi ärsyttävä. Ai miksi, kysyn, ja vastaus on jotain luokkaa "no kun yks tyyppi kerran sano että..." "se on kuulemma sellanen..." No voi helvetti, miksi sitten pitää esittää niin ystävällistä, ja selän takana haukkua? Muista ystävistäänkin puhuu todella ikävään sävyyn (milloin joku on sanonut yhdenkin väärän sanan josta on loukkaannuttu, tai jotain muuta kamalaa) ja tästä voin tietenkin päätellä, että samaan sävyyn selittää asioita minustakin.

Itse taas olen hieman ujompi ja ehkä sen takia tylyn oloinen, mutta pidän itseäni kuitenkin hyväntahtoisena, ja kaikki selän takana läyhääminen (ilman syytä) on vaan ahdistavaa touhua. En tietenkään ole itsekään mikään pyhimys, usein tulee itsekin purettua ärsytystä mutta usein huomaan tämän ihmisen seurassa miettiväni, että "tuskin se ihminen nyt on mitään pahaa tarkoittanut" tai "ärsyyntyypä tuo pienestä asiasta".

Mutta niin, miksi tällaisia miellyttämisenhaluisia, epäaitoja ihmisiä arvostetaan? Eikö kukaan näe tällaisen läpi, vai eikö vaan välitetä? Automaattisesti ajatellaan, että jaa tuo juttelee ja hymyilee kaikille, niin on varmaan todella mukava ihminen. Ja onko se aitoa kiltteyttä, jos kaikki ne "kiltit" asiat tehdään vain, jotta olisi pidetty?

Mä en enää oikein osaa luottaa sellaisiin näennäisen mukaviin ihmisiin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kouluaikoina tämä korostui. Aina oli tosi mukava kaikille, mutta kun vietti hänen kanssaan paljon aikaa niin huomasi minkälainen tuuliviiri tämä oli. Ei mitään omia mielipiteitä, aina oli sen kanssa samaa mieltä ketä halusi sillä hetkellä miellyttää. Tosi ärsyttävää kun luulin että meillä olis paljon yhteistä mutta en tuntenutkaan häntä lainkaan. Tosi ärsyttävää. Yhtäkkiä se sitten saikin päähänsä että me ei ollakkaan kavereita ja piti mulle mykkäkoulua. Sen uudet kaverit jätti sen kun huomasi millainen se oli, mut eipä päässyt neiti takaisin mun kavereiden listalle..

Vierailija
2/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot jostain tyypistä ja yleistät sen kaikkiin fiksusti käyttäytyviin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot jostain tyypistä ja yleistät sen kaikkiin fiksusti käyttäytyviin...

en tietenkään tahdo yleistää. Kyllä mä tätä ilmiötä näen muissakin ihmisissä kuin vain tässä ystävässäni.

Mitä se fiksu käyttäytyminen on? Olen minäkin sitä mieltä, että ei tarvitse kenellekään olla ilkeä (eli voi kyllä tavatessa käyttäytyä asiallisesti, vaikka ei henkilöstä pidäkään) mutta mielestäni se menee jossain vaiheessa kaksinaamaisuuden puolelle.

Minä ainakin toivoisin, että jos henkilö, joka pitää mua esimerkiksi "kauheen ärsyttävänä lorttona", ei tulisi halailemaan ja esittämään mitään.

ap

Vierailija
4/6 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät näe läpi tai eivät välitä.

Enemmän mä ihmettelen kuitenkin näitä miellyttäjiä, että miten ne jaksaa?? Itse en ollenkaan esitä pitäväni kenestäkään tai yritä olla mukava, jotta minusta pidettäisiin. Toki käyttäydyn ihan normaalin ystävällisesti, mutta en mielistele ja mairittele ja yritä saada ihmisiä pitämään minusta. Silti jotkut aina pitävät :)

Toisten kanssa synkkaa, suurimman osan kanssa tulee toimeen ihan ok, joidenkin kanssa vähän huonommin. Ihan normaalia ja riittävää minusta.

Vierailija
5/6 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään osaa oikein luottaa noihin "kaikkien kavereihin", sen verran on joutunut kuuntelemaan kun ne takanapäin haukkuvat sitten kaikki ne, joiden persettä ovat hetki sitten liponeet. Ja olen sujuvasti poistanut nämä "kivat" ihmiset kavereistani. ;) En näe mitään arvoa tollasella käytöksellä.

Vierailija
6/6 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömm... Musta tuntuu, että oot ite just semmonen pelkkä persennuolija ja golddigger, joten voisitko ystävällisesti lopettaa muista **skan puhumisen ja käyttäytyä kuin ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi