Kertooko 9 vuotiaanne teille jos heillä on hankaluuksia tai mieltä painaa jokin?
Yllätyin kun luulin, että kyllä kertoisi mutta nyt sain selville että 9 vuotiaallamme on ollut hankaluuksia kavereiden kanssa joista ei ollut puhunut mitään. Kyseessä siis meidän esikoispoika ja olin aina haaveillut että oma lapseni kertoisi minulle "kaiken" :(
Kommentit (8)
ja kertoo kaikki mahdolliset hankalat asiat, usein myös pohtii luokan muiden poikien/tyttöjen välisiä kahnauksia tai riitoja.
Helpottuu kuitenkin nopeasti kun jutellaan. Ja kertoo myös paljon hauskoja tai hassuja tapahtumia. Mutta tarvitsee kuitenkin sen oman hetkensä, että tulee puhumaan. Jos huomaa, että olen "kiireinen" tai pikkusisarusten kanssa menee koko päivä niin sitten jää asiat kertomatta. Yleensä varaan esikoiselle hetken rauhallista aikaa jolloin saan kysyttyä kuulumiset.
Selvisi välikäsien kautta, että poikaa oli kiusattu koulussa, ja kun sitten kysyin häneltä, että miksi et kertonut, sanoi vaan että hän ei halua olla mikään vasikka (!)...
Tyttö kertoo kaikki asiat, joskus vähän liiankin tarkkaan ja poika ei kerro oikeen mitään.
kertoo 16-vuotias poikakin. Tai sanotaanko, että haluaa keskustella asioistaan.
Muttei 11 vuotias poika. Koko koulu ajan on saanut lypsää jutut ja tuleehan tappeluista tiedot aina jostain muualta, jos ei itse kerro.
Mäkin kanssa haaveilin, että lapset kertoo kaiken.. muttei tämä nyt päde esikoispojan kohdalla. Hirveen lypsämisen jälkeen kertoo kyllä. Etenkin, kun ope on soittanut, niin herralla on selitys valmiina. Oma-aloitteisesti ei kerro valitettavasti mitään. Suomalainen mies?
Muttei 11 vuotias poika. Koko koulu ajan on saanut lypsää jutut ja tuleehan tappeluista tiedot aina jostain muualta, jos ei itse kerro.
Mäkin kanssa haaveilin, että lapset kertoo kaiken.. muttei tämä nyt päde esikoispojan kohdalla. Hirveen lypsämisen jälkeen kertoo kyllä. Etenkin, kun ope on soittanut, niin herralla on selitys valmiina. Oma-aloitteisesti ei kerro valitettavasti mitään. Suomalainen mies?
kirjoitat, kertoo sen, että jo asennoidut eri tavalla tyttöön kuin poikaan.
Missä on teidän keskustelukulttuuri ja vuorovaikutus? Aikuinen on siinä avainasemassa, ei meilläkään poika kerro isälleen paljon mitään, koska ei oikein luota siihen, mutta minun kanssa kyllä keskustelee.
sydäntään kaikista muutamakin vuosi sitten tekemistään luvattomuuksista...mutta ei siis selvästi ole suinkaan tätä ennen kertonut, nyt on joku "korkeamoraalinen" kausi selvästi menossa :P
Niin ja tämä tapaus on tyttö.