Halusitko lapsesi syntyvän jonakin tiettynä kuukautena ja onnistuitkin siinä?
Halusin lapsen syntyvän mahdollisimman alkuvuodesta ja aloitettiin yrittäminen niin, että jos heti tärppää, niin syntyy tammikuussa. Ja näin kävi =)
Kommentit (29)
alkuvuoteen ihan tietoisesti. Esikoinen syntyi ihan sattumalta helmikuussa. Kätevää, kun kaikki vauvat olivat samaan vuodenaikaa samankokoisia.
Mitään suunnitelmaa, toivoimme vaan että tärppäis. Kesti puoli vuotta raskautua ja vauva syntyi pari viikkoa etukäteen, eli ei tarkasti olisi voinut "suunnitella"...
Toivoin kevätvauvaa ja laskettuaika osuikin huhtikuulle, mutta meillepä syntyikin pikkukeskonen helmikuussa.
Ei tarttis kesäkuumalla lyllertää möhömahaisena ja hikoilla kun sika. Ja seuraavaks kesäks sitten saa ittensä jo kesäkuntoon :)
Ja arvatkaa mitä, lapsikin on syntynyt Juhannuksena. Plääh.
Halusin, että ei ainakaan Juhannuksena
Olen nyt vajaat 7 vuotta toivonut, että lapsi syntyisi aina seuraavana mahdollisena kuukautena. Eipä ole kuulunut.
Halusimme alkuvuodelle. Itse olen syntynyt marraskuussa ja ärsytti se teini-iässä paljon. Varsinkin sinä vuonna, kun täytti 18 vuotta. Alkuvuodesta syntyneen sai kesätöitä ja kesän jälkeen syntyneet ei.
Laskettu aika oli siis tammikuun loppupuolella, mutta laps päättikin tulla maailmaan joulukuun alussa.
Molemmat tytöt syntyneet syyskuussa. Itse tykkäsin olla kesällä raskaana. Olihan se rankkaa helteillä, mutta helpompi jättää liikaa vaatetta pois kun topta itteään.
Vaatteissa pääsi myös halvemmalla, kun ei tarvinnut mitään takkeja tai paksuja housuja ostella mammaversioina.
Plus että oli kivaa kun kesällä sai lomailla pidempään, kesäloma plus 30 päivää äippälomaa. Lapset syntyi vielä lasketun ajan jälkeen, niin oli n. 60 päivää "lomaa". Tokan kohalla ei toki ihan samanlaista lomaa kun ekan, mutta kuitenkin. :)
Eli varmaankin jos joskus kolmatta aletaan koittamaan, niin toivoisin tonne elo-lokakuulle.