Pitäisikö mun pärjätä vai onko ongelma mussa?
Palkka 1000 euroa / kk:ssa (oikeasti se on 1940 josta menee verot ja ulosottoon n. 370 euroa asuntolainaan jota jäi avioeron jälkeen myydystä talosta + exän peliveloista joita otin nimiini ja joita en pystynyt maksamaan)
Elatusmaksut 450 e/kk:ssa
Lapsilisät 300 e /kk:ssa
Asumistuki 150 e/kk:ssa
Autolaina 160 e/kk:ssa (auto on pakko olla jotta pääseen töihin 42 km:n päähän, muuttaa emme voi)
Bensakulut töihin 250 e/kk:ssa
Vuokra 650 e/kk:ssa
Vesi 20 e/kk:ssa
Sähkö 100 e/kk:ssa (suora sähkölämmitys, yksityisellä vuokralla joten maksan koko sähkön kulutuksen itse)
Netti 20 e/kk:ssa
Puhelin 20 e/kk:ssa
Kuopuksen hoitomaksu 55 e/kk:ssa
Lainan lyhennys isälle 100 e/kk:ssa
+ Ruoka, lääkkeet, hygienitarvikkeet yms. n. 300-400 e/kk:ssa.
Jonotan velkaneuvontaan, lainaa ulosotossa on n. 13 000 euroa. Mietin vaan että pitäisikö mun pärjätä vai miksi aina on rahat loppu ja finito :(
Me ei syödä koskaan ulkona, minä en käy viihteellä (2 kertaa vuodessa ehkä), ei käydä elokuvissa, eikä ostella vaatteita - lasten vaatteet ostan pikku hinnalla tutuilta tai kirppareilta. Lapset eivät harrasta mitään mitkä maksaisi paljon. Emme koskaan tee mitään shoppailureissuja tai tms.
Missä mättää? :(
Kommentit (16)
Mulla ei ole velkoja ulosotossa, mutta luottokorttivelkaa jonka maksaminen on nyt todella tiukilla. Tuntuu, että heti kun olet saanut laskut maksettua niin postiluukusta tipahtaa uusia. Elämä on todella masentavaa nyt. En tiedä mitä tekisin. Rahat ei vaan riitä!
Mulla ei ole velkoja ulosotossa, mutta luottokorttivelkaa jonka maksaminen on nyt todella tiukilla. Tuntuu, että heti kun olet saanut laskut maksettua niin postiluukusta tipahtaa uusia. Elämä on todella masentavaa nyt. En tiedä mitä tekisin. Rahat ei vaan riitä!
Jotenkin surullista murehtia aina näitä rahajuttuja ja vaikeuksia yksin :(
Mutta olen päättänyt selvitä.
Tsemppiä sinulle !
ja kiinteät menot ilman ruoka-, lääke-, hygienia-, ja vaatekuluja 1395 euroa, niin en yhtään ihmettele, että sulla on aina rahat lopussa.
Sulla lienee lapsilisästä päätellen kuitenkin kolme lasta? Nelihenkiselle perheelle on 500 euroa kuussa elämiseen tosi vähän.
Vähän ihmettelen tuota vuokraa+sähköä. Miten hulvaton sun asuntosi on, jos siitä joutuu pulittamaan 750 euroa kuussa, ja silti asut 42 kilometrin päässä työpaikastasi? Miksi ette voi muuttaa, luottotietojen ongelmien takiako?
Ei kai tuossa auta kuin sinnitellä. Kun lapset vähän kasvavat, ja ulosottolainasi on saatu maksettua, voisit ehkä hommata jotakin sivutyötä. Voisitko tehdä kotoa käsin jotakin myyntihommaa? Jakaa lasten kanssa ilmaisjakelulehtiä tms?
Epäröin sanoa tätä mutta mielestäni palkkasi on pienehkö. Tosin sen lisäksi silmään pistää oikeasti nuo ulosotot, elatusmaksut ja vuokra + sähkölaskukin. Nuo kaikki yhdessä takaavat sen että et varmasti pääse rikastumaan. Normaalissa elämäntilanteessa olevalla ihmisellä ei ole elatusmaksuja tai ulosottoja maksettavanaan. Menosi ovat hirveät, suoraan sanoen.
Sinähän niitä elatusmaksuja saat, etkä maksa niitä.
1940 euron palkka oikeasti pieni?
Ihanko oikeasti?
Muuttotempulla nimittäin voisi vähintään puolittaa bensakulut ja todennäköisesti pienentää vuokraa ja sähkölaskua. Lonkalta heitettynä menosi putoaisivat 200-250e/kk. Vai asutko Etelä-Suomessa, riistovuokra-asuntojen paratiisissa?
- 9. ja 10.
Nyt sit herranjumala autoa, jos menee kk 250 euroa bensoihin? :O Mikä vehje ku noin paljon kuluttaa? :O
1940 euron palkka oikeasti pieni?
Ihanko oikeasti?
Voisihan se olla parisataa euroa isompikin.
on hyvä ainakin näin tradenomin silmin. itse tienaan 1730 e valtavassa yrityksessä johdon sihteerinä. Ja olen parhaiten palkattuja koska on vaativat työtehtävät ja tö edellyttää vähintään tradenomin tutkintoa. Muut toimiston tytöt tienaa 1500-1600 e. 1940 e on sikahyvä palkka!
Nyt sit herranjumala autoa, jos menee kk 250 euroa bensoihin? :O Mikä vehje ku noin paljon kuluttaa? :O
miten menee non vähän bensaan rahaa. itse ajoin arkipäivisin 45 km per päivä ja bensaan meni reilusti yli 200 e kuussa ja sillon oli vielä bensa paljon halvempaa. mulla oli todella pieni vähäsyöppö auto.
laske itse. Jos ap ajaa joka päivä 2x42 km, se on jo 84 km, päälle hoitopaikassa käynnit ja esim. kaupassa asioinnit. Pyöreästi siis 100 km päivä. 2000 km kuukaudessa vähintään. Jos auto kuluttaa satasella vähän, vaikka 5 litraa, se on jo 100 litraa kuukaudessa ja nykyisillä bensan hinnoilla se on 170 euroa.
Aika harva biili ainakaan talvisin kuluttaa vain viisi litraa satasella, ihan sama mitä autokauppiaat ideaalitilannekulutuksesta sanoo. Polttoaineen kulutus oli vuonna 2008 keskimäärin seitsemän litraa sadalla, mikä jo nostaisi edellä mainitut kustannukset 240 euroon.
Ota huomioon, että ap on täysin perseaukinen. Millä hitolla hän muka vaihtaa auton vähäpäästöiseen eli suht uuteen autoon?
Pikkusen rajaa typeryydellekin...
Sama tilanne mulla...en osaa auttaa kun painin samoujen ongelmien kanssa :(
Onko sun pakko lyhentää lainaasi isällesi nyt kun on muutenkin tiukkaa?
Pystytkö ottamaan lisätöitä? Sun palkka on kyllä todella pieni.
Onko sun pakko lyhentää lainaasi isällesi nyt kun on muutenkin tiukkaa? Pystytkö ottamaan lisätöitä? Sun palkka on kyllä todella pieni.
En läheskään joka kuukausi pysty maksamaan isälle mutta aina kun pystyn yritän lainaani maksaa koska ei heilläkään kauheasti ylimääräistä ole äidin sairastamisen takia.
Jouduimme myymään talon tosiaan halvemmalla mitä lainan määrä oli, siltin myimme taloa yli 2.5 vuotta.
Toistaiseksi en lisätöitä pysty tekemään koska kaikki mitä tienaan menee ulosottoon ja toiseksi: minulla ei ole lapsenvahtia.
Onneksi olet hakeutunut velkaneuvontaan, minua se ainakin aikanaan auttoi paljonkin !
Tsemppiä !