Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ovulaatiotesti vai ovulaatiokipu oikeassa?

Vierailija
25.04.2012 |

tikutin positiivisen ovulaatiotestin kiertopäivälle 15, jolloin ovulaation pitäisi tapahtua 24-36 tunnin päästä. Nyt kuitenkin kiertopäivänä 20 minulla oli kova, lyhyehkö kipu alavatsalla.

mitä veikkaat, oliko tuon ovulaatiotestin tulos 'väärä' ja ovulaatio tapahtui vasta nyt kun tuli tuo 'ovulaatiokipu'? vai mistä tuo kipu johtuu?

Olle

p.s. Lapsihaaveita siis on. Gynekologisen perustutkimuksen mukaan olen terve lukuun ottamatta tuota epäsäännöllistä kiertoa ( pituus 28-37 päivää). Ovulaatiotesti oli ennen positiivista tulosta pari päivää hailakka viiva ja vasta varsinaisena päivänä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja tuosta kivusta. minulla on tuo kipu aina joskus, ei kuitenkaan joka kierto. Olen aiemmin ajatellut, että tuo noin parikymmentä minuuttia kestävä kipu johtuu ovulaatiosta. Vaan tuon ovulaatiotestin mukaan ovulaation olisi pitänyt tapahtua jo... vai oliko se 'väärä' testitulos?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoni on siis säännöllinen 31vrk. Syksyllä, kun raskautta oli yritetty noin puoli vuotta, hairahdin raskauskeijun liuskaovistesteihin. Kolmen kuukauden ajan tein testejä 10-20 kiertopäivän välillä, joka päivä puolen tunnin tarkkuudella samaan aikaan. Ei "plussaa" missään vaiheessa, ei edes haamuja. Ajattelin jo, että olen ihan totaalisen rikki, kun en edes ovuloi. No niinpä vain raskaus alkoi kolmannessa tikuttamassani kierrossa, vaikkei ovulaatiota edes ollut.:)

Omalla kohdallani testit lisäsivät stressiä, ja eivät tuntuneet luotettavilta. Mutta moni kyllä vannoo testien nimeen. Eli kaipa ne positiivisen antaessaan paikkansa pitävät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla