Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun kaverini vaihtoi omalta alalta ihan muihin töihin...mun mielestä OUTOA

Vierailija
25.04.2012 |

Kaverilla ihan hyvä tutkinto, on nyt kuitenkin vaihtanut työpaikkaa ja ihan muihin hommiin. Sanoi että nykyinen työ helpompaa ja ihan ok palkkaakin saa.. mutta en voi olla ihmettelemättä, miksi ensin kuluttaa koulun penkkiä vuosikaudet ja sit kuitenkin menee joihinkin tylsiin toimistohommiin OMAN alansa sijaan. Mitä järkeä?? En viitsinyt kaverille kyllä suoraan ihmetellä.. Mitää ajatuksia herättää teillä muilla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että omassa kaveripiirissäni valitaan usein toisenlainen ala tai toisenlaisia työtehtäviä, kuin mihin opinnot on valmistaneet. Ihminen muuttuu ajan myötä ja itsetuntemus lisääntyy. On etuoikeus saada tehdä elämällään mitä haluaa.

Meillä mies vaihtoi tutkijanhommista hoitotyöhön, ja on tykännyt todella paljon. Olihan se muutaman vuoden investointi opiskelujen ajan, mut mitä siitä kun ihminen on onnellinen ja on kutsumusammatissa. Minä olen kotiäitivuosien aikana tajunnut kirkkaasti, ettei se toimistotyö, jota olen tähän asti tehnyt, ole minun alaani. Aloitan uuden alan opinnot kun hoitovapaa päättyy, eikä toivottavasti tarvitse enää vanhoihin töihin palata.

Mä koen, että me eletään juurikin sitä parasta elämää nyt, kun molemmat on jotenkin löytämässä sen oman alansa, jossa saa tehdä sitä mitä oikeasti haluaisi.

Vierailija
22/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan kaverillesi hattua! Aivan mahtava tyyppi.! Ja ymmärtänyt etsiä aktiivisesti onneaan eikä jämähtää pelokkaana tiettyyn juttuun loppuelämäkseen muita arvostelemaan!

Täällä elämässä opiskellaan ensisijaisesti itseään varten. Jos kaverisi haluaa tehdä välillä jotakin muuta ja rahkeet näytävät siihen riittävän, hieno homma! Monen pitäisi ottaa mallia hänestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ihan vapaaehtoisesti lähti tekemään työtä josta saa aika reilustikin pienempää palkkaa. ehkä työssä sitten nyt on vähemmän stressiä. mutta ei se ainakaan mitään " hienompaa " työtä ole kuin edellinenkään.

ap

Vierailija
24/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opikelin ammatin mutta työ olikin liian kuluttavaa ja vapaaehtoisesti teen nyt siivoushommia keikkatyönä :)

Olen tyytyväisempi tähän stressittömään elämääni ja mahdollisuuteen olla enemmän lasteni kanssa lomat yms.

mikä ammatti sulla oli ennen? jos saan udella. entä miten nyt riittää rahat, jos vain keikkana siivoustöitä?

Vierailija
25/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ihan vapaaehtoisesti lähti tekemään työtä josta saa aika reilustikin pienempää palkkaa. ehkä työssä sitten nyt on vähemmän stressiä. mutta ei se ainakaan mitään " hienompaa " työtä ole kuin edellinenkään.

ap

no entä jos kaverisi päätavoite ei ole tehdä jotain mikä näyttää muiden silmissä "hienolta"? Valitsetko sä sen mukaan ammattisi?

Vierailija
26/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kateellinen? toiselle joka uskaltaa tehdä omat ratkaisut..

Vierailija
27/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin valitsisin pienemmällä palkalla leppoisamman työn ja sitä myöden parempaa elämänlaaatua. Ei meille kaikille työn "hienous" merkitse mitään.

se, että ihan vapaaehtoisesti lähti tekemään työtä josta saa aika reilustikin pienempää palkkaa. ehkä työssä sitten nyt on vähemmän stressiä. mutta ei se ainakaan mitään " hienompaa " työtä ole kuin edellinenkään. ap

Vierailija
28/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö ole ymmärettävää jos henkilö vaihtaa parempaan työhön? itse vaihtaisin vain ja ainoastaan parempaan, helpoapaan ja parempipalkkaisempaan. nyt tosiaan kaverini palkka tippui ja työhön jota nyt tekee ei kummoisempaa tutkintoa tarvita.siksi kummastelen asiaa..

Vierailija
29/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisit onnellinen, jos hänkin on!

ap

Vierailija
30/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se ei tosiaan ole se, että kaikki on "hienoa" vaan useimmille se on sitä, että kokee saavansa elää kuten haluaa.

Vierailija
31/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö ole ymmärettävää jos henkilö vaihtaa parempaan työhön? itse vaihtaisin vain ja ainoastaan parempaan, helpoapaan ja parempipalkkaisempaan. nyt tosiaan kaverini palkka tippui ja työhön jota nyt tekee ei kummoisempaa tutkintoa tarvita.siksi kummastelen asiaa..

kuin tarvitaan, jotta pääsisi etenemään urallaan tai jatkamaan hyvässä työssään. Työelmä on jossain paikoissa todella vaativaa, se voi viedä energiaa muulta elämältä.

Silloin tosiaan saattaa vaihtaan "huonopaan" työhön, ihan vain sen vuoksi, että pääsee helpommalla töissä ja voi keskittyä enemmän muihin asioihin elämässään. Se tosin yleensä vaatii sen, että raha-asiat on sillä mallilla, ettei oikeasti tarvitse samaa palkkaa kuin ennen, ja ettei suurempi palkkakaan motivoi tekemään enemmän töitä.

Kyse ei ole laiskuudesta vaan siitä, että arvot muuttuu elämän aikana.

Vierailija
32/32 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin, että parempipalkkaisesta työhön, jossa vain päivävuoroja ja leppoisampi tunnelma.. palkka kyllä tippui mutta onnelisuus lisääntyi:-) en vaihtaisi millään pois nykyisestä työstä. Silloin kun työtä vaihdoin, ajattelin otanko nyt ison riskin, jos en vaikka viihdykään.mutta onneksi otin sen riskin, olen tosi tyytyväinen nyt!