Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kirjeessä ei ole priority-tarraa, onko se automaattisesti

Vierailija
25.04.2012 |

kakkosluokan postia, vaikka merkki olisi ykkösluokan merkki? Lähetin kirjeen ilman tuota sinistä tarraa, ja sillä kestä viisi päivää seikkailla saman kaupungin sisällä. Syyksi sanottiin, että siinä ei ollut tuota tarraa, jolloin se menee kakkosluokkaan.

Nyt mun pitäis viedä postiin kortti, jossa on ykkösluokan merkki, mut ei mulla ole noita sinisiä tarroja laittaa siihen. Pitäiskö mun nyt tosiaan lähteä tästä kesken päivän hakemaan niitä jostain, että tää ehtis perjantaiksi perille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen voi myös kirjoittaa PRIORITY

Vierailija
2/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi välttämättä tarraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö siihen kuitenkin joku merkintä laittaa? Johan tuo on peffasta, että ei pelkkä merkki riitä! Ja asiasta pitäisi kyllä infota merkkejä ostaessa, mitä ei mulle ainakaan tehty!

t. ohis

Vierailija
4/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö siihen kuitenkin joku merkintä laittaa? Johan tuo on peffasta, että ei pelkkä merkki riitä! Ja asiasta pitäisi kyllä infota merkkejä ostaessa, mitä ei mulle ainakaan tehty! t. ohis

ks. kohta Merkinnät ja tunnukset:

http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kirjeet/kirje.html

Vierailija
5/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tiputan ykkösluokan laatikkoon? Erottelevatko sieltä sitten kakkosluokkaan? Ilmankos postin kulku on kestänyt viime aikoina...

t. ohis

Vierailija
6/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voin lähettää 2.lk kirjeen, joka painaa 50-100g (eli lähetys 2.lk maksaa 0.75e) 1.luokan merkillä (0,75e) kun en merkitse lisäksi mitään.

Vierailija
7/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä alussa infottiinkin, mutta nyt käytäntö on kuitenkin ollut voimassa jo yli vuoden, joten eipä sitä nyt vain automaattisesti tule enää jokaiselle postimerkin ostajalle erikseen kerrottua, että tarran (tai itse kirjoitetun ykkösen tai priority-sanan) tarvitsee.

Vierailija
8/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
9/9 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2012 klo 12:55"]

Mitä jos tiputan ykkösluokan laatikkoon? Erottelevatko sieltä sitten kakkosluokkaan?

t. ohis

[/quote]
Kyllä erottelee.