Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa sellaista ahdistukseen auttavaa lääkettä,

Vierailija
25.04.2012 |

jota voisi ottaa ns. tarvittaessa? En haluaisi pysyvää lääkitystä. Yhtä lääkettä lääkärit ehdottelivat minulle puolitoista vuotta sitten, mutta sen kanssa olisi joutunut naimisiin vähintään puoleksi vuodeksi.

Elämässäni on nyt paljon uusia ja muuten vain isoja asioita, jotka aiheuttavat minulle ahdistusta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sain itse ja jouduin syömään muutaman päivän, sitten helpotti.

Vierailija
2/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä ne paranna sairautta. Sen sijaan masennus/ahdistulääkkeet vaikuttavat aivojen kemiaan parantamalla tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ahdistuksia joka päivä tule lopun elämää. Eli rauhottavaan voi ottaa tarpeen mukaan. Jos otat esim 2 rauhoittavaa viikossa säännöllisesti et tule riippuvaiseksi. Lyhyen aikaa käytettynä voidaan ottaa useita päivittäin.

Itsellä opamox ja pidempi vaikutteinen tenox. En ole kummastakaan riippuvainen.

Vierailija
4/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja diapam

Vierailija
5/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus lieveni puolessa tunnissa.

Vierailija
6/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi kutoselle, että alkoholi on ihan hyvä, jos tietää, että pystyy lopettamaan sen. Se kun mokoma aiheuttaa riippuvuutta ihan samalla lailla kuin nuo apteekkitavaratkin. Useille ihmisille aiheuttaa myös sivuvaikutuksena masennusta. Varsinkin ns. tissuttelijat eivät edes ymmärrä yhdistää seuraavan päivän alakuloa alkoholinkäyttöön, kun alkoholia ei ole nautittu krapulaan asti.

Mutta oikeasti, jos tietää, että homma pysyy rajoissa, voi ahdistavassa elämänvaiheessa hyvässä seurassa nautittu kunnon känni tehdä terää. Tosin, sama vaikutus voisi olla hyvässä seurassa vietetyllä illalla ilman sitä viinaakin, mutta on liian masentava yritys yrittää löytää niitä kavereita, jotka suostuisivat pitämään hauskaa ilman viinaa.

Vierailija
7/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako noita kertaluontoisesti otettavia lääkkeitä

syödä jos on raskaana? Mietin lähinnä tupakanpolton lopettamista ajatellen; minulla lopettamisyritykset ovat aiheuttaneet aiemmin todella pahaa ahdistusta. Epäilen olevani (hiukan vahingossa) raskaana. En ole tehnyt vielä testiä, mutta jos se näyttää positiivista niin tupakka jää tottakai pois. Mietin tässä vaan että onkohan tuollainen megalomaaninen ahdistus hyväksi sikiöllekään...

Tähän astisissa lopettamisyrityksissä pahin ahdistus on alkanut kun olen ollut polttamatta n. viikon-muutaman päivän. Ensimmäisten päivien aikana ahdistus on ollut mielestäni normaalilla tasolla, vitutusta, ärtyneisyyttä ym. mutta sitten tosiaan on iskenyt päälle aivan järjetön ahdistus ja masennus, tuntien itkukohtauksia ja järjetöntä raivoa, vaikka mieliala on ollut periaatteessa hyvä (voittajaolo kun on ollut jo päiviä polttamatta) . Nikotiinituotteet on olleet mukana. En tiedä kuinka kauan tuo olisi jatkunut, aiemmin olen antanut periksi parissa päivässä, koska raskauden kaltaista pakottavaa syytä ei ole ollut jatkaa.

Vierailija
8/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata lopettaa tupakkaa ihan kokonaan kun noin voimakkaat oireet. jos pystyisit vähentämään vaikka 3 tupakkaa päivässä niin nikotiini annos olisi pieni ja hermotkin voisi pysyä kurissa.

Vierailija
9/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi ja bentsot. Molemmissa on riippuvuusriski. Mä olen syönyt nuorena muutamaankin merkkiä bentsoja mutta mulle tosiaan alkoi tulla äkkiä toleranssi ja annosta piti nostaa että tehosi. Siirryin vanhanaikaiseen viinaan tarvittaessa ja se toimii kuin junan vessa eikä minulla ole aiheuttanut mitään tarvetta alkaa jatkuvasti dokata.

Mutta tosiaan, osa joutuu sekä viinasta että bentsoista hyvinkin vakavaan koukkuun sitä ei voi kieltää, onneksi se on vähemmistö.

Vierailija
10/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä eivät kaikki lääkärit halua määrätä.

Vierailija
11/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tuo vastaus ärsyttää monia, mutta se toimii. Mulla on ollut tosi pahoja paniikkikohtauksia (ahdistuksesta johtuvia), joiden vuoksi olen ollut mm. päivystyksessä. Käytin Opamoxia, josta tuli vain tokkurainen ja epämukava olo. Myös Cipralex oli käytössä ja se poisti kaikki tunteet.

Kun aloitin säännöllisen liikunnan harrastamisen, ahdistuksen pahin kärki on hävinnyt. Liikunnan pitää olla sykettä nostavaa ja sellaista, että hiki roiskuu kunnolla. Lupaan, että saat avun.

Myös viinilasillinen silloin tällöin auttaa.

Vierailija
12/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata lopettaa tupakkaa ihan kokonaan kun noin voimakkaat oireet. jos pystyisit vähentämään vaikka 3 tupakkaa päivässä niin nikotiini annos olisi pieni ja hermotkin voisi pysyä kurissa.

Ja kiitos kun et tuomitse! En tietenkään hyväksy polttamista raskausaikana, mutta tuo ahdistus on aiemmissa lopetusyrityksissä ollut niin järjetöntä että on ollut pakko miettiä näitäkin juttuja (raskaus siis ollut jo jonkin aikaa "harkinnassa"). Yleensä jos olen näistä mietteistä maininnut, ihmiset on lähinnä tuominneet ja vähätelleet, eivät siis ole uskoneet että oikeasti tekee noin tiukkaa vaan ajatelleet että petaan vain lupaa polttaa raskausaikana.

Kuinka kauan sinun mielestäsi tuolla 3 tupakan "annoksella" uskaltaisi jatkaa? Viime lopetusyrityksessä poltin retkahduksen jälkeen vain jonkin aikaa vain pari päivässä ja se vei kyllä pahimman ahdistuksen pois? Toisaalta voisin kyllä yrittää ehkä lopettaa kerrastakin jos muutaman ensimmäisen viikon voisi ottaa kaikkein pahimpana hetkinä jotain helpottavaa. Ei tarvitsisi pelätä että otan miehen, koiran tai itseni hengiltä...

Vierailija
13/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxilla ole myös nukuttava vaikutus? Sitähän käytetään myös nukahtamislääkkeenä. Minulla on lapsia ja jos joudun ottamaan lääkkeen keskellä päivää ahdistuksen vuoksi, en todellakaan voi alkaa siitä sitten nukkumaan eikä lääke saisi kovin väsyttääkään.. Kokemuksia?

Vierailija
14/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyricaa ei mielellään määrätä???

Vierailija
15/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxilla ole myös nukuttava vaikutus? Sitähän käytetään myös nukahtamislääkkeenä. Minulla on lapsia ja jos joudun ottamaan lääkkeen keskellä päivää ahdistuksen vuoksi, en todellakaan voi alkaa siitä sitten nukkumaan eikä lääke saisi kovin väsyttääkään.. Kokemuksia?

Ei nuo bentsot mitään nukahtamislääkkeitä ole, niin että aktiivisella mielellä olevan siitä vaan tainnuttaisivat. Ne kyllä voivat auttaa nukahtamisessa kun hermostoa rauhoittavat mutta kyllä se vaatii sen että menee sinne sänkyyn ja yrittää nukkua. Taju ei minnekään katoa normaaliannoksista jos ei halua nukahtaa. Mä olen syönyt noita paniikkihäiriöön eikä ole kyllä koskaan mitenkään väsyttänyt edes.

Vierailija
16/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova ahdistus niin ei se opamox nukuta jos taas on nukahtamisvaikeuksia niin nukuttaa ymmärrätkös?

Vierailija
17/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakassa haitallista on sikiölle myös se, että sikiö kärsii happivajeesta. Pitäisitkö paksua pyyhettä vauvan suun ja nenän päällä 30 min? Ei kuulosta reilulta ja sikiön kehitys kärsii.

Tämän vuoksi nikotiinikorvaushoito on monenmontakertaa parempi kuin savun hengittäminen raskaana ollessa.

Tsemppiä asiasta kyselevälle. Toivottavasti saat asiantuntevaa tukea näihin asioihin. Äidin ahdistus on tosiaan hyvin haitallista sikiön terveydelle: ahdistusta PITÄÄ hoitaa, jopa lääkkein tarvittaessa.

Vierailija
18/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin, olo saattaa olla paljon pirteämpi ja energisempi kun kaikki virta ei mene sen ahdistuksen kanssa kamppailuun.

Vierailija
19/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin säännöllisen liikunnan harrastamisen, ahdistuksen pahin kärki on hävinnyt. Liikunnan pitää olla sykettä nostavaa ja sellaista, että hiki roiskuu kunnolla. Lupaan, että saat avun.

Myös viinilasillinen silloin tällöin auttaa.

harmi vaan että minulla pahimmat ahdistukset ovat keskellä talvea säkkipimeän aikaan ja silloin on myös yleensä pahimmat flunssat päällä. Pienikin flunssa tekee minun olon kovin hermostuneeksi tai on paljon vaikeampi taistella sitä ahdistusta vastaan. Sitten kun flunssa saattaa kestää kuukaudenkin eikä pääse liikkumaan niin olo on aika toivoton :(

Vierailija
20/20 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jää alle 5:een päivässä siitä ei pitäisi olla sikiölle vaurioita ja kaikki sen alle lasketaan plussaksi. Masennus ja ahdistus aiheuttaa sikiölle ongelmia ja jopa enemmän kuin ihan pieni tupakin määrä.

Itse en polta. Suosittelen että poltat siis korkeintaan sen 3 päivässä. Ja vielä parempi olisi jos pystyisit polttamaan ne kolme vain puoleenväliin asti, siinä loppuosassa eniten myrkkyjä.

Fanaattisia ihmisiä löytyy aina, ja heidän kommenttinsa kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Tämä on juuri yksi aremmista aiheista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi