Olen kehittänyt täydellisen ohjeen
kauralastuille ja jaan sen kanssanne arvon mammat! Kauralastuohjeita on paljon, tähän olen jättänyt turhat aineet pois ja löytänyt oikeat suhteet aineksille. Ei siirappeja, ei munia, yksinkertaista ja helppoa.
100 g voita
1,5 dl sokeria
2,5 dl kaurahiutaleita
1 rkl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Sekoita pehmennyt voi ja sokeri keskenään. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää voisokeriin. Pellille n. 3 cm läpimittaisia kökkänöitä muodostelmaan 3x3. Paista 200-asteisessa uunissa n. 13 minuuttia, väri saa olla mieluummin tummempi kuin kullanruskea. Helppoa lapsillekin ja tekevät mielellään (ja syövät:)
Kommentit (4)
aktivoitua ja tehdä noita tänään... Voi kun olis kookosta niin pistäisin sitäkin mukaan.
kauralastuille ja jaan sen kanssanne arvon mammat! Kauralastuohjeita on paljon, tähän olen jättänyt turhat aineet pois ja löytänyt oikeat suhteet aineksille. Ei siirappeja, ei munia, yksinkertaista ja helppoa.
100 g voita
1,5 dl sokeria
2,5 dl kaurahiutaleita
1 rkl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhettaSekoita pehmennyt voi ja sokeri keskenään. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää voisokeriin. Pellille n. 3 cm läpimittaisia kökkänöitä muodostelmaan 3x3. Paista 200-asteisessa uunissa n. 13 minuuttia, väri saa olla mieluummin tummempi kuin kullanruskea. Helppoa lapsillekin ja tekevät mielellään (ja syövät:)
Juurikin tuolla ohjeella leivoin ensimäistä kertaa kauralastuja ja tästä on aikaa noin 20 vuotta. =D
Jos tämä ohje jo on olemassa, pyydän anteeksi...koitin kyllä katsella, enkä löytänyt vastaavaa ohjetta. Taisin sitten keksiä pyörän uudestaan, onneksi ei sentään T&K-kulut olleet mitenkään hirmuiset:) Mutta ohje on mainion yksinkertainen ja nopeasti tulee hyvää.
Juurikin tuolla ohjeella leivoin ensimäistä kertaa kauralastuja ja tästä on aikaa noin 20 vuotta. =D