Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lapset osaa laulaa nuotilleen?

19.11.2005 |

Meidän poika, kohta 2 1/2, alkoi lauleskella lauluja oikeilla sanoilla parin vuoden hujakoilla, mutta sävel vielä aika kateissa :) Milloinhan sävelen voisi uskoa löytyvän noin suunnilleen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset oppineet laulamaan hyvin eritahtisesti, tai oikeastaan tuntuu että se on jollain lapsilla luontainen lahjakkuus ja jotkut oppivat jos oppivat. Eihän aikuisetkaan kaikki osaa laulaa.

Esikoiseni on soittanut selloa 4-vuotiaasta, mutta ei vielä nyt 12-vuotiaanakaan laula puhtaasti kuin aivan helppoja lauluja. Toinen poika omaa lähes absoluuttisen sävelkorvan ja on osannut hyräillä melodioita korvakuulolta jo ennen kuin oppi puhumaan reilusti alle kaksi vuotiaana. muut siten siltä väliltä.

Vierailija
2/7 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies, lähemmäs 40, osaa myöskään laulaa nuotilleen. Itse taas olen aika musikaalisesta suvusta, meitä on monta, jotka osaavat sekä laulaa että soittaa, ja laulelen lapsillemme päivittäin ja moneen kertaan, kun se on niin hauskaa. Poikamme on tosi kiinnostunut musiikista ja senkin vuoksi suoraan sanottuna toivoisin, että se sävel joskus löytyisi. Mutta ilmeisesti siis on vielä toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laulaa jo joitain lauluja nuotilleen. Hän kuuntelee musiikkia tosi paljon ja on oppinut ison määrän vähän vaikeimpiakin lauluja. Osa menee suurin piirtein nuotilleen, osa vähän sinne päin. Poika on muuten osoittanut musikaalisuuden merkkejä, mikä tietysti on iloinen asia. Olen itse musikaalinen (soitan useaa eri instrumenttia), mies vähän vähemmän.

Vierailija
4/7 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika laulaa hirmu paljon ja osaa monenlaisia lauluja, ainakin pätkiä sieltä täältä. Nyt hän on pysynyt siis ehkä parisen kuukautta nuotissa helpoissa kohdissa. Isot " hypyt" jäävät vielä aika matataliitoisiksi. Poika myös vaihtelee lauluihin uusia sanoja, joko vain yhden sanan ja joskus myös kaikki. Se on tosi ihanan kuuloista: " Äiti anto mulle rahaa, osta sillä pakettiauto!" Ja sitten nauretaan keksimisen riemusta!

Vierailija
5/7 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 2v4kk ja lauleskelee kyllä ihan nuotilleen, jopa tietyillä laulujen sävelillä omilla höpöhöpö-sanoillaan. Mutta täytyy kyllä myöntää, että isänsä geenit on saanut tuon laulun osalta ;-)

Vierailija
6/7 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa paljon lauluja. Ongelma on, etten tahdo enää keksiä uusia lastenlauluja joita en olisi vielä opettanut... Oppii laulun sanat tosi helposti, muutaman kerran jälkeen.

Vierailija
7/7 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen alkoi lauleskella joskus 1,5-vuotiaana ja heti nuotilleen. Nuorempi on nyt 2,5-vuotias eikä ole koskaan ollut mitään tajua sävelestä vaikka paljon lauleleekin. Tai no ehkä nyt jo alkaa jotain oikeaa säveltäkin aina välillä löytyä. Ja mulla tietenkin huono omatunto kun esikoisen kanssa kävin muskarissa vauvasta asti ja nuoremman kanssa en ;).