Äitini kuittailee kokoajan meille ostamastaan tietokoneesta...
Äitini käy pari kertaa kuussa meillä maksamassa verkkopankissa laskunsa (tai siis minä maksan koska hän ei osaa käyttää tietokonetta saati nettiä). No, helmikuussa kannettavamme sanoi itsensä irti. Meillä on taloudellisesti tiukkaa oikeastaan aina, joten 500 euron tietokone ois ollu taas yks hittolainen meidän budjetissa. Äitini sanoi että hän voisi ostaa meille uuden tietokoneen, koska kyllähän hänkin sitä konetta tarvitsee laskujen maksattamiseen..
Oltiin miehen kanssa että ehdottomasti ei, että vaikka puoliksi se ostetaan, että maksettais osuutemme sitten äitini tilille. Äitini sanoi että ok ja mentiin se kone ostamaan. Vielä ennen ostopäätöstä painotin äidilleni että maksetaan puolet tietokoneesta OSISSA äitini tilille. Äitini vaan että joo joo.
No meni kuukausi ja äiti kyseli että milloin te maksatte siitä tietokoneesta. Sanoin että laitoinhan minä kympin sinun tilille viime viikolla. Äitini alkoi nauramaan että KYMPIN, olisit nyt vähän enemmän laittanut, se kone kuitenkin maksoi melkein 500! Sanoin että niin että maksetaan osissa se meidän osuus tietokoneesta. No äitini tähän että ei teidän koko konetta tarvi maksaa että vaikka puolet. Sanoin että joo joo, puolet puolet, mutta maksetaan OSISSA tämä summa.
No johan valkeni. Mutta taas tuli tänään maksamaan laskuja ja sanoin että laitoin taas kympin sen tilille, niin nauroin vaan että mitä sä semmosii pikkusummia siirtelet. NO HELVETTI KU ON VÄHÄN TIUKKAA NYT!! (just tuli synnytyssairaalasta 400 euron lasku ja vakuutusmaksuja 200 maksamatta niin hieman on tiukkaa).
Voi että ottaa päähän, heti kun tulee rahaa niin maksan koko hemmetin koneen summan äitini tilille ja sanon että menköön muualle laskunsa maksattamaan. Mä oon niin kypsä.
Kommentit (5)
..että kuittailee, aika noloa siirtää kymppi kerrallaan :D maksa myöhemmin kerralla kaikki niin loppuu se kitinä.
Tuo kympin kerrallaan siirtäminen on kieltämättä aika tyhmää. Kerää ittellesi vähän isompi summa, vaikka satanen ja siirrä sitten kerralla äitisi tilille.
Ehkä hän ei vain osaa sanoa asiaa niin selvästi ja se kuullostaa sinusta (kun ehkä sua sisimmässäsi hieman nolottaa tämä tilanne) keljuilulta jne.
Sanot nyt äidillesi, että kun saat satasen kasaan, niin maksat sitten sen ja sitten seuraavan satasen jne.
jos on niin tiukkaa, ettei ole kuin kymppi rahaa niin älä maksa suotta sitäkään. Maksat enemmän sit kun taas on rahaa.
pitää sopia myös maksettavan erän suuruudesta
että ensin tarjosi maksaa koko koneen ja nyt sitten on sen puolikkaan hinnan lyhennyksillä kuitenkin kiire. Onkohan hänellä itsellään tiukkaa ja pakottava rahantarve?