Terveellisesti syömisestä. Kaupassa nähtyä!
Menin kauppaan ja ostin 70 % suklaata levyn ja kuohukermaa. Kassalla edelläni oli pyöreä ja minua 15 vuotta nuorempi nainen, joka osti levyn tavallista maitosuklaata, pussin hedelmäkarkkeja, kääretortun ja herkkujälkiruokarahkan. Olisi tehnyt mieli sanoa, että
- Osta sinäkin vähintään 70%:sta suklaata ja juo kahvisi kerman kanssa, niin alat laihtumaan! Jos syöt suklaata edelleen liikaa, niin kokeile aluksi 86%:n suklaan kanssa.
- Olen varma, että syöt kaikki ostamasi herkut vieläpä samana päivänä tai iltana! Vältä siis ostamasta montaa lajia kerrallaan.
- Kumman herkut tulevat kalliimmiksi? Sinun, koska ostat niin montaa eri herkkua. Laatukin on huonoa, koska maksat lähinnä sokerista ja lisäaineista.
Sokerinhimo kuriin
Kommentit (24)
hoikempi ja terveellisempi varmasti katsoi takaasi sinun herkkujasi halveksuvasti ja meinasi tulla valistamaan kurkun ja porkkanan hyvyydestä.
5 isoa Karhu-olutta, ison pussin irtokarkkia, Puffet-jäätelön sekä Pringles-chipsejä. Nautin tuotteet myös kaikki samana iltana. Eikä kyllä voisi pätkääkään kiinnotsaa jonkun karppihörhöilijän sokerinhimo kuriin -mielipiteet. Ai niin mutta ehkä mulla on tähän oikeus kun olen hoikka ;) Eikä herkkujen kalleudestakaan tarvi välittää koska tienaan oikein hyvin.
Kiinnitetään aina huomiota. Jos hoikka mässyttää samalla lailla, ei siinä ole mitään outoa/vastenmielistä.
Itsellänikin on verkkokalvolle syöpynyt kuva lihavasta naisesta, joka tunki hampurilaista naamaansa hop lopissa, jossa oli lapsiaan käyttämässä. Ja toinen kuva naisesta, joka uimarannalla söi HK:n sinisen puolikkaan ennenkuin oli viltin levittänyt maahan ja viltin levitettyään banaanin ja Karjalan piirakan. Sitä en muista, mitä söivät isä ja lapsi, jotka olivat normaalipainoisia.
T
Minulle kerran eräs mies sanoi karkkiosastolla, että älä osta suklaata se lihottaa. Olin hoikka. Ärsytti suunnattomasti.
Menin kauppaan ja ostin 70 % suklaata levyn ja kuohukermaa. Kassalla edelläni oli pyöreä ja minua 15 vuotta nuorempi nainen, joka osti levyn tavallista maitosuklaata, pussin hedelmäkarkkeja, kääretortun ja herkkujälkiruokarahkan. Olisi tehnyt mieli sanoa, että
- Osta sinäkin vähintään 70%:sta suklaata ja juo kahvisi kerman kanssa, niin alat laihtumaan! Jos syöt suklaata edelleen liikaa, niin kokeile aluksi 86%:n suklaan kanssa.
- Olen varma, että syöt kaikki ostamasi herkut vieläpä samana päivänä tai iltana! Vältä siis ostamasta montaa lajia kerrallaan.
- Kumman herkut tulevat kalliimmiksi? Sinun, koska ostat niin montaa eri herkkua. Laatukin on huonoa, koska maksat lähinnä sokerista ja lisäaineista.Sokerinhimo kuriin
Mä ostan toisiaan syömishäiriöiselle miehelleni kasan herkkuja, kun en jaksa enää kuunnella sitä ininää. Itse en välitä makeasta. En, vaikka lihava olenkin, hui kauhistus!
En myöskään kuljeksi kaupoissa kyttäämässä mitä paskaa karppaajat kärryihinsä tunkee. Mutta ymmärrän, että meitä on maailmassa niin moneen junaan.
hoikempi ja terveellisempi varmasti katsoi takaasi sinun herkkujasi halveksuvasti ja meinasi tulla valistamaan kurkun ja porkkanan hyvyydestä.
anorektikko sen takana joka olisi tätä hoikkaa muijaa läksyttänyt että ei ihmisen tartte syödä ollenkaan minäkin tässä jonotan että saan rahaa pullopanteista (sorruin yks viikonloppu juomaan lähdevettä) :´(
Tuliko mieleen, ettei välttämättä ostanut kaikkea itselleen. Herkuttelu on ihan jokaisen oma asia, edes mieheni ei puutu herkkujeni syömiseen, vaikka koitankin laihduttaa. Minä en juo kahvia ollenkaan, joten voisin kai alkaa valistamaan sinua sen haitoista, ja vieläpä kerman kanssa?! Keskity omaan elämääsi, ihminen. Luultavasti kyseinen henkilö tiesi kaiken tuon, mitä olisit niin kovasti halunnut saarnata... olisit ilmeisesti halunnut vain pahoittaa toisen mielen ja nostaa itsesi jalustalle.
tulleet edes hänelle.
ap, juo kahvisi ilman kermaa. Kahvi kermalla lihottaa. Niin teen minäkin.
terveisin lihava mustan kahvin lipittäjä
ps. kuka ihme pystyy syömään yli 70 % suklaata?? Helpommalla pääsee, kun jättää suklaan kokonaan pois.
pps. vasta julkistettiin tutkimustulos, että suklaan syönti laihduttaa ja sillä ei ole väliä, millaista tämä suklaa on.
Onneksi et nolannut itseäsi.
70%tumma suklaa on pahaa, yleensä kitkerän makuista.
Ei se kerma ole edelleenkään virallisten ravitsemusasiantuntijoiden mukaan terveysruokaa. Kahvi olisi parempi juoda ihan mustana vaan. Varmaan terveellisempää kerma on kuin kevyttuotteet, mutta silti, se sisältää kovaa rasvaa, jota suositellaan välttämään.
Kylmäpuristettu oliiviöljy tai rypsiöljy on kohtuullisesti käytettynä terveellistä. Lisäksi rasvaista kalaa, avokadoa ja pähkinöitä tai manteleita jotka on mielellään liotettuja.
Aina löytyy epäterveellisesti syöviä lihavia ihmisiä, no big deal.
Sitten voi vähentää valkoisista vehnäjauhoista, jotka turvottavat monen vatsaa. Sen jälkeen voi alkaa syömään enemmän vihreitä ja miettiä, miten saisi suojaravinteita kehoonsa. Hormonitasapaino palautuu ja alkaa tuntea vointinsa entistä energisemmäksi.
En ole karppi.
ap
Minä olisin valistanut sinua autolla kulkemisen ympäristöhaitoista, hinnasta, hyötyliikunnan tärkeydestä ja pienten suklaapakettien epäekologisuudesta. Mitä helvettiä muille kuuluu, mitä toiset syö? Ymmärrän kansanterveydellisen merkityksen, mutta eiköhän silloin kannata aloittaa terveyskampanja vaikka lauantai-iltana baareista tai vappuna torilta?
Sitten voi vähentää valkoisista vehnäjauhoista, jotka turvottavat monen vatsaa. Sen jälkeen voi alkaa syömään enemmän vihreitä ja miettiä, miten saisi suojaravinteita kehoonsa. Hormonitasapaino palautuu ja alkaa tuntea vointinsa entistä energisemmäksi.
En ole karppi.
ap
Mä ainakin voin oikein hyvin vaikken syö minkään tuollaisten suositusten mukaan. Ei ole oikein motivaatiota muuttaa tapoja kun on hyvin energinen ja terve paljon sokeria, alkoholia ja roskaruokaa käyttävänäkin.
Ap.lla on menkka ja pieru ongelmia!!
Paitsi kerran viikossa teemme isot ostokset autolla. Tumma suklaa on pahaa, mutta sen jälkeen, kun on saanut vatsakipuja liiasta 86%:sta tummasta suklaasta, 70 % maistuu oikein sokeriselle ja sitä miedommat ainakin minulla alkoivat maistumaan pahalle. Parasta tässä on, että yksi pala suklaata riittää! Ei pieretä.
ap
:D Sulla on varmaan paljon kavereita, ap!! :D Pipon löysäys voi aiheuttaa hyvänolon tunnetta!
p.s.keksi parempi provo!
Paitsi kerran viikossa teemme isot ostokset autolla. Tumma suklaa on pahaa, mutta sen jälkeen, kun on saanut vatsakipuja liiasta 86%:sta tummasta suklaasta, 70 % maistuu oikein sokeriselle ja sitä miedommat ainakin minulla alkoivat maistumaan pahalle. Parasta tässä on, että yksi pala suklaata riittää! Ei pieretä.
ap
siitä että eivät myy "sokerilitkuja ja vehnähöttöpaskaa" ylipainoisille?
Ajattele SINÄ saattaisit pelastaa maapallon kun kaikki ylilihavat plösöt tekevät itsarin white powder vieroitusoireissaan;)
miksi kahviin pitäisi kermaa tunkea? Kahvin voi kyllä juoda ihan sellaisenaan ilman mitään lisukkeita.
70-prosenttinen suklaa on pahaa ja kerma kahvissa suorastaan kuvottavaa. Itse jätän kyllä kauppaan sekä sokerihötöt että kermat. T. ei-karppi normaalipainoinen
Olisi melkoisen vittumaista alkaa aikuista ihmistä noin valistaa. Entäpä jos tämä nainen ei halunnut edes laihtua. Eikä pidä tummasta suklaasta. Ja haluaa juuri tänä iltana vetää runsaasti herkkuja samana iltana. Se on hänen oma asiansa.