Auttakaa viisaammat kesäloma-oikeusasiassa!
Miehelläni on vakivirka valtiolla.
Lomaoikeutta on 7 vko.
Nyt oli kesälomaan merkattu vain kolme viikkoa kesälomaa (saavat pitää vain kolme viikkoa yhteen menoon).
Yhden viikon mies on pitänyt ennakkoon helmikuussa.
Jäljellä on siis vielä kolme viikkoa.
Tarkoittaako tämä kun mies piti ennakkoon helmikuussa yhden viikon että ei saa mukamas pitää kesällä kuin kolme viikkoa lomaa?? Ja että että ne loput kolme viikkoa on pidettävä lomakauden ulkopuolell?
Mies oli kysynyt työantajalta että miksi lomaa on vain kolme viikkoa kesällä niin työnantaja oli tähän sanonut että pidit helmikuussa yhden viikon...
Kommentit (23)
Johan tuo on yleinen sanonta, että saa vakiviran=vakinaisen työpaikan. Oletkos vähän hassu ;-)
8/9
Johan tuo on yleinen sanonta, että saa vakiviran=vakinaisen työpaikan. Oletkos vähän hassu ;-) 8/9
Minun miehelläni on vakituinen työpaikka, kun on yksityisellä töissä. Kunnalla oleva kaverini puhuu "toimesta", sillä nimikkeellä hänen paikkansa on. Minulla on vakituinen virka, kun olen valtion virastossa ja minulla on vakituinen virka. Kun olin yksityisellä, puhuin vakituisesta työpaikasta.
8/9 taitaa olla vähän hassu itse, kun ei ymmärrä viran ja työpaikan eroja... Niitä on ja PALJON, ollos hyvä ja ota selvää ennen kuin lällättelet.
Jos oli niin silloin se on hiukan eri asia kuin että työnantaja määrää pitämään kesäloman talvella.Mielestäni työnantajan ei edes tarvitse suostua siihen että loma pidetään edeltävänä talvena.