Martina käyttää koiraansa lenkillä Victorian nukkuessa yksin kotona?
Olen jo kauan miettinyt, miten koiralliset yh:t saavat koiran ulkoilutuksen mahtumaan vuorokausirytmiinsä.
Martina A:n tuoreimman blogitekstin perusteella ilmeisesti silloin, kun lapsi jätetään yksin (?) kotiin nukkumaan.
"Sain juuri Victorian unille ja vielä Hepun kanssa hiukan lenkkeilemään."
Mitä ihmettä?! Eikö se jos mikä ole hieman riskialtista?! Erityisesti jos kyseessä on aktiivinen ja omatoiminen pieni lapsi, joka saattaa lähteä herättyään liikuskelemaan asunnossa ja mahdollisesti myös sen ulkopuolella... Tuskin sitä voi itkuhälytintäkään kantaa koko ajan mukanaan.
Kommentit (42)
kaupungissa ollaan näin hysteerisiä asiasta. Maalaiset laittaa koiran ulos tarhaan tai juoksunaruun, aikaa menee alle minuutti.
Tuskin kukaan äiti lähtee tunniksi lenkittämään koiraa lapsen ollessa yksin kotona päiväunilla, pikakierrokselle tai sitten joku muu jää sinne kotiin. Blogissakaan ei tarvitse kaikkia tietoja kertoa uteliaille!
En minä kyllä ikinä ole jättänyt lapsia nukkumaan viedäkseni roskapussin, ehtii ne roskat myöhemminkin! En tosiaan ole ikinä halunnut jättää lasta/lapsia nukkumaan yksinään kotiin, edes hetkeksi. Ei ole käynyt mielessäkään.
Ja se lapsi on vasta 2.5-vuotias ?!
Ja Esko kerto seiskapäivää lehdessä että Victoria on jo niin itsenäinen että haluaa ja vaatii oman huoneen. 2.5-vuotias on ITSENÄINEN ?!?! :D
Voi luoja.
ehkä se on nukuttanu lapsen rattaisiin, ja lähtee rattaiden ja koiran kanssa sinne lenkille?
Tai isäpuoli vahtii?
Kyllähän tuota kotiin jättämistäkin jotkut harrastaa, uskomatonta touhua!
Oikein renkaat kiiltää niin että häikäisee.
Ja lopulta he eivät tiedä kuin murto-osan totuudesta.
Me muuten käytiin miehen kanssa eilen kahdestaan saunassa kun lapsi meni nukkumaan. Meillä saunaan mennään ulkokautta. Saunassa meni noin 20 minuuttia ja kaksi kertaa kävin sisällä juomassa vettä. Lapsi nukku kokoajan.
jotka jättävät lapset nukkumaan ja vievät koiran ulos ja joo, en vie edes roskapussia kun lapset nukkuvat.
Olen ns. vastuullinen vanhempi.
Naapurissa kävi näin. Onneksi eivät olleet kotona
http://m.omakaupunki.fi/lauttasaari/uutiset/paloa_ei_huomattu-liekit_le…
uskalla itsekään jättää pieniä yksin tai pieniä alakoululaisten valvontaan (vastuu mielestäni liian suuri pikku koululaiselle). Pelkään, että juuri silloin sattuu jotain, josta he eivät ilman aikuista selviä. Tulipalo, allergiakohtaus tms. tai lähtevät harhailemaan ulos jääden pakkaseen.
Itsellä on koira ja lapsi. Lapsen ollessa pienempi käytin koiraa niin, että lapsi oli rattaissa mukana. No-proplem. Ehkä Martinakin on nukuttanut lapsen ensin vaunuihin ja lähtee sitten kävelemään rattaat mukanaan. Myöhemmin käytin kantoliinaa selkään sidottuna ja eikä koira tai lapsi valittanut.
siitä tulee heti ls ilmoitus jos joku ilmoittaa ja se o todella heitteillejättö.
tiedoksi vaan.
kun vauva nukkui pinnasängyssä. Oli vähän pakkotilanne. Kauhea pakkanen, mies pitkään töissä jne. Olin ehkä 5 min pois, mutta kyllä hirvitti; mitä jos jään vaikka itse auton alle? Mitä jos avain hukkuu? Mitä jos sitä tätä ja tota? Onhan noita vaihtoehtoja. Enkä ole edes erityisen neuroottinen.
Kannattaa hankkia elämä teidän kaikkien!
Naurettavaa sontaa te täällä jaksatte suoltaa!
Kannattaa hankkia elämä teidän kaikkien!
Naurettavaa sontaa te täällä jaksatte suoltaa!
että olet jonkun raasun äiti.
Äiti vailla aivoja! =))
olen sossuntäti ja tiedän missä asut!!!
Tirsk
Rattaatkin kun on keksitty. Aikuinen koira pärjää ihan hyvin niin, että saa pitkän lenkin illalla seitsämän aikaan ja pääsee sitten aamulla taas pihalle. Jos lapsen nukkumaanmeno sen vuoksi viivästyy, niin sitten pitää vaan hyväksyä, että se on lapsen rytmi ja sillä mennään niin kauan kuin on tarvis.
Kyllähän se kieltämättä on vähän työlästä pakata mukaan vauva ja isompi lapsi kun kaikki on illalla väsyneitä, mutta eihän siinä ole vaihtoehtoa. Ei tuli kuuloonkaan, että lapset on täällä ilman valvontaa ja minä ulkona koiran kanssa. Mitä jos mulle tapahtuu jotain? Mitä jos lapset herää ja menee paniikkiin? Isompi saa jo oven auki ja voi lähteä etsimään minua.
Martinan selostaa ketä muita on paikalla?Varsinakaan jos miesystävä ei halua olla julkisuudessa niin pitäskö miehenkin liikkeet ja oleskelut tilittää lukijoille?
Yksinkertaisii ihmisiis jos ei oikeesti tajuu että muitakin voi olla paikalla vaikka näitä ei mainita.
Ihan hyvin voit vaikka nukkua monta tuntia niin sikeässä että et tiedä mitä taphtuu.
Ja sitten tuolla toisessa ketjussa arvostellaan niitä, jotka ovat lapsen takia luopuneet koirasta. Teet niin tai näin, aina teet väärinpäin jonkun mielestä.
En vain kerta kaikkiaan ole voinut poistua asunnosta, jos siellä on nukkuvia lapsia tai hereillä olevia pikkulapsia. En kauppaan, en pesutupaan, en roskia viemään. Enkä olisi vienyt koirakaan, jos semmoinen olisi pitänyt hankkia. Kaikkein vähiten olisin hypännyt auton rattiin hakemaan toista lasta jostakin.
Sitten on toinen ääripää, nämä hoplopvanhemmat, jotka karkaavat jumppatunneille.
ja sehän on ihan ok , että piskit päsevät vain piipahtamaan pihalle. En ymmärrä miksi ihmiset pitävät koiraa, jos ei voi edes kunnola lenkittää.
mut niin mäkin jätin lapset sisälle nukkumaan ja kävin kotipihassa olevassa tallissa ruokkimassa hevoset. Joskus myös esim haravoin iltaisin kun lapset nukkuivat sisällä, ikkuna toki auki ja tallista kävin vähän väliä kurkkaamassa vieläkö lapset nukkuu. Enää ei ole tätä ongelmaa kun ei ole eläimiäkään.
Kerrostaloon en kyllä uskaltaisi lapsia jättää keskenään