Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annan vauvalle vain pilttiä..

Vierailija
23.04.2012 |

hedelmäsoseet, kasvissoseet ja lihasoseet ovat kaikki purkista. olenko ihan paska? vauva on 8kk.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin teiniäiti enkä tiennyt oikein paremmasta.

muut lapseni tein yli 20v ja olen heille tehnyt itse ruoat.

Vierailija
2/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jaksanut tehdä itse ja koska lapselle ne ovat maistuneet niin hyvä niin. Tänään annoin pelkästään purkkiruokia, kun oltiin reissussa. Samoin silloin kun ei ole mitään valmiina. Aina on purkkeja valmiina kaapissa varalta. Kohta saa siirtyä samoihin ruokiin kokonaan kuin me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin teiniäiti enkä tiennyt oikein paremmasta.

muut lapseni tein yli 20v ja olen heille tehnyt itse ruoat.

ei vaa jaksa ja ehdi tekemään soseita :(

-ap

Vierailija
4/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin annan samanikäiselle. Pari kertaa itse tehnyt mutta kauhea vähti siinä hommassa.

Joku joskus yritti moralisoida ettei lapsi sitten koskaan opi tavallista kotiruokaa syömään kun vain teollista ruokaa saa ensimmäisen vuoden. Pöh sanon minä. 4-vuotiaamme on tällä hetkellä terve kaikkiruokainen lapsi vaikka pelkkää purkkiruokaa söikin.

Vierailija
5/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukee että muutkin antaa vaan purkkiruokaa :)

Vierailija
6/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran yrittänyt kaupan valmisruokia antaa mutta kerran vain maistaa eikä enää suu aukea

Vierailija
7/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin annettiin melkein vaan purkkiruokaa siihen asti kun täytti vuoden. Sen jälkeen pikkuhiljaa kotiruokaa ja nyt tyttö on lähes 2-vuotias ja äidin tekemä ruoka on parasta, myös kasvikset ;) Että älä turhaan stressaa :) Olet hyvä äiti.

Vierailija
8/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse syöt vain eineksiä, niin sitten kai on "luontevaa" antaa niitä lapsillekin. Itse teen pääruuat alusta pitäen itse. Puurotkin keitän hiutaleista. Hedelmäsoseet annan toistaiseksi valmiina, kunnes vauva alkaa sormiruokailla.

Vierailija
9/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syötän purkkiruokaa hedelmä.ruoka soseet7kk

Vierailija
10/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin on "ihanaa", kun lapset eivät saa oikeaa, laadukasta, itsetehtyä ruokaa? Mikä on helpompaa kuin tehdä vauvanruoka itse? Laiskuutta, sanon minä!

Vierailija
11/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla jopa parempi äiti. Tiedän perheen,joka ei ole antanut lapsille purkkiruokaa. lapset ovat tottuneet syömään VAIN äidin tekemää ruokaa. Toki ovat erittäin omatoimisia kun ovat makaronilaatikkoa vetäneet itse yksivuotiaasta, mutta mutta.Eivät syö kasviksia tms kun niitä ei ole tehty.isä ja äiti eivät itse syö kasvikssia ja salaatteja, vaan pottumuusia ja kastiketta ja makaronilaatikkoa yms. Keitoissa ei myöskään ole kasviksia.Koska äiti ei tykkää.  

Tästä on myös se haitta että esimerkiksi mummolan ruuat ei kelpaa....

Vierailija
12/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt osan itse ja osan annan purkista, vähän tilanteen mukaan oon mennyt.

Vierailija
13/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän poika on vieläkin ihan sihtikurkku, ei millään mee karkeampi ruoka alas. Poju on nyt 1v1kk, ja tän kuukauden sairastelukierteen jälkeen ei mee kuin vauvasoseet alas... On muutenkin tosi pieniruokainen ja -kokoinen. Mut kyllä äidin tekemä jauhelihasoppa tuoreista juureksista kelpaa, mutta vain tarpeeksi soseutettuna. :) Poika on niin nirso ja vaikea syötettävä, että ollaan suosiolla syötetty sitä mistä tykkää. Purkkiruokia menee siis vielä ihan reippaasti. Pikkuhiljaa sitten lapsen omassa tahdissa kunnon ruokiin. :) Sormiruokailuakin ollaan kokeiltu, mutta silloin ruuasta tulee kyllä vain leikkiä...

Vierailija
14/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paska. Ja noita vauvojen purkkiruokia ei voi verrata eineksiin joten lopettakaa se heti. Piltit sun muut on aika huolella suunniteltu, että ne olisi just parasta pienelle kasvavalle lapselle. Jos ne helpottaa sun arkea ja lapsi tykkää niin anna mennä vaan! Omalle lapselle annoin vain noita purkkiruokia siihen asti että täytti yksi vuotta, sen jälkeen syönyt samaa ruokaa kuin minä ja mieheni. Hyvin syö ja kaikki menee!

Vierailija
15/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi muuta estettä Piltin syöttämiseen, mutta se lasipurkkien raahaaminen kierrätykseen vituttaa. Oon nyt tälle vauvalle syöttänyt enimmäkseen kaupan soseita. Ihan pienen satsin oon tehnyt itse ja sitten antanut esim. mustikkaa sauvasekoittimella hienonnettuna, ja jo on tullut hirveä määrä purnukoita. Kun vauva oppii istumaan vähän tukevammin, alan antaa sormiruokaa. En kauheasti jaksa askarrella soseiden kanssa, ärsyttää varsinkin, kun on tehnyt sosetta, ja sitten vauvalla onkin huono ruokahalu ja sose menee koiralle...

Vierailija
16/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:51"]Et ole paska. Ja noita vauvojen purkkiruokia ei voi verrata eineksiin joten lopettakaa se heti. Piltit sun muut on aika huolella suunniteltu, että ne olisi just parasta pienelle kasvavalle lapselle. Jos ne helpottaa sun arkea ja lapsi tykkää niin anna mennä vaan! Omalle lapselle annoin vain noita purkkiruokia siihen asti että täytti yksi vuotta, sen jälkeen syönyt samaa ruokaa kuin minä ja mieheni. Hyvin syö ja kaikki menee!
[/quote]

No jos nimenomaan piltistä puhutaan niin nehän on oikeestaan pelkkää perunaa, vähän lihaa/kalaa ja vettä noin puolet. Joku kasvis saattaa olla väriksi seassa. Niitä en antais kyllä yhdellekään lapselle. Monella muulla firmalla on kyllä paljon monipuolisempaa ruokaa.

Vierailija
17/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:51"]Et ole paska. Ja noita vauvojen purkkiruokia ei voi verrata eineksiin joten lopettakaa se heti. Piltit sun muut on aika huolella suunniteltu, että ne olisi just parasta pienelle kasvavalle lapselle. Jos ne helpottaa sun arkea ja lapsi tykkää niin anna mennä vaan! Omalle lapselle annoin vain noita purkkiruokia siihen asti että täytti yksi vuotta, sen jälkeen syönyt samaa ruokaa kuin minä ja mieheni. Hyvin syö ja kaikki menee!
[/quote]

No jos nimenomaan piltistä puhutaan niin nehän on oikeestaan pelkkää perunaa, vähän lihaa/kalaa ja vettä noin puolet. Joku kasvis saattaa olla väriksi seassa. Niitä en antais kyllä yhdellekään lapselle. Monella muulla firmalla on kyllä paljon monipuolisempaa ruokaa.
[/quote]

Käytin tota pilttiä nyt vaan esimerkkinä, en edes muista mitä merkkiä itse ostin. Hyvin on lapsi kasvanut silti.

Vierailija
18/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:51"]Et ole paska. Ja noita vauvojen purkkiruokia ei voi verrata eineksiin joten lopettakaa se heti. Piltit sun muut on aika huolella suunniteltu, että ne olisi just parasta pienelle kasvavalle lapselle. Jos ne helpottaa sun arkea ja lapsi tykkää niin anna mennä vaan! Omalle lapselle annoin vain noita purkkiruokia siihen asti että täytti yksi vuotta, sen jälkeen syönyt samaa ruokaa kuin minä ja mieheni. Hyvin syö ja kaikki menee!
[/quote]

[/quote]

Kannttaa ottaa selvää asioista. Piltin sivuilla lukee näin. "Kun noudatat pakkausten ikämerkintöjä, voit olla varma, että tuote on kehitetty juuri sinun lapsesi maku-, koostumus- ja ravitsemustarpeisiin ja perustuu uusimpaan suomalaiseen ja kansainväliseen tutkimukseen. Piltti-lastenruoat eivät luonnollisestikaan sisällä väriaineita tai säilöntäaineita."

Vierailija
19/19 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenruokafirmat mainostavat tietenkin omaansa. Kyllä se niin on, että viimeistään lapsen syntyessä vanhempien on tarkistettava omaa ruokailuaankin niin, että se on hyvänä esimerkkinä lapselle. Tehkää hyvät ihmiset itsellenne ja lapsellenne ravitsemuksellisesti ja maullisesti hyvää kotiruokaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi