Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tuntematon mies videokuvasi lastani!
23.04.2012 |
Oltiin kaupassa ja meidän 1,5v tyttö käveli ja katseli ympärilleen. Yht'äkkiä huomasin että eräs n. 40-50 mies kuvasi hänestä videota kännykkäkamerallaan. Hän ihasteli tyttöä ja minä olin niin hämmentynyt että vain mutisin jotain ja me poistuttiin paikalta.
Onhan meidän tyttö tietysti ihan ylisöpö pikku taapertaja ;), mut silti musta tuntui oudolta. Mitä tekisit/ajattelisit vastaavasta tilanteesta omalla kohdalla?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse en tykkää siitä että nykyään jokainen kaduntallaaja on avointa riistaa kotikuvaajille. Youtube ja vastaavat on täynnä materiaalia joko vähän rumemmista, hulluista, humalaisista tai muuten vaan ärsyttävistä ihmisistä ihan vaan pahantahtoisuuden vuoksi. Mutta eihän sitä voi estää, yrittää vaan olla niin kiinnostamaton ja tylsän huomaamaton että saa säilyttää kasvonsa itsellään.
Mutta tuossa tapauksessa kun kuvaaminen on tapahtunut kaupassa, olisit voinut kysyä myyjältä kaupan mielipidettä kuvaukseen tiloissaan. Myöhäistähän se nyt on, mutta tuomalla hämmennyksesi esille olisi tilanne tullut muidenkin -ja kaupan- tietoon ja kuvauksen soveliaisuus olisi voitu käsitellä siellä.
Mua ainakin hämmentää nykyihmisen tarve jatkuvasti kuvata ja tallentaa ympäristöään, ihan ventovieraita arjen askareissaan. Mitä ne sillä kaikella materiaalilla tekee?
t. sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä jota kuvatuksi tuleminen oikeasti ahdistaa