Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
IUI?
19.11.2005 |
Hei,
Te jotka olette käyneet läpi IUI:n. Kertoisitteko minulle miten tämä hoitomuotoa alkaa. Montako kertaa tämän hoidoin aikana " joutuu" käymään klinikalla? Miten hormoonit vaikuttaa, sivuvaikutukset?
Saatiin lääkäriltä " tuomio" että tämmöinen on edessä.
Vastauksista kiitollinen!
Persikka
Kommentit (2)
Meillä oli klomifeenit ( 2tabl kp 3-7) ja menogon piikit kp 8 ja 10 ja viimesenä pregnyl irrotuspiikki IUIta edeltävänä iltana
Eikä mainittavia oireita ilmenny. Toisella kertaa mulle kehittyi just tuo kolme follikkelia ja hoitoa jatkettiin koska yksi niistä oli niin pieni ettei olisi ehtinyt matkaan mukaan. Mutta siis molemmista insseistä puhdas nega.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ilmeisesti olette läpikäyneet jonkinasteisia tutkimuksia, kun " tuomiona" on IUI.
Meille riitti kaks kertaa per inssi. Ekana oli seuranta ultra jossa tarkistettiin follikkeleiden (munarakkuloiden) määrä ja koko. Yli kolmea ei missään nimessä saa olla tai hoito keskeytetään, koska monikkoraskaus on aina riski. Seuraavaksi olikin se " ruiskutus" käynti eli mies antaa siemennäytteensä joka pestään ja siitä erotellaan parhaimmat siittiöt joita ilmeisesti kypsytellään pari tuntia lämpökaapissa. Parin tunnin päästä tämä koktaili sitten ruiskutetaan sinun kohdun suulle josta siittiöillä on lyhempi matka munasolun kimppuun. Jos siemennesteen saa vietyä suorittavaan labraan alle tunnissa voidaan näyte antaa kotona jolloin vain naisen läsnäolo hoitopaikalla on tarpeen, tämä siis siksi jos miehen on vaikea olla töistä poissa tms syystä ei pääse paikalle.
Mä en tiedä tarkalleen teidän hoitopaikan tapaa toimia, meillä oli lähete OYSiin kun omalla paikkakunnalla ei tehdä lapsettomuushoitoja. Ihan ekalla kerralla OYSissä mietittiin hoitoja ja lääkäri kyllä selitti kaiken ihan kivasti, mutta siis itse IUI vaati meiltä vain kaksi käyntiä. Kolmas olisi ollut myös jos hoidot olisivat onnistuneet, koska haluavat tehdä ensimmäisen raskausultra jossa tarkistetaan että kaikki on OK.
Toivottavasti sekalaisesta selostuksesta oli apua ja onnea tulevaan koitokseen. Pidän peukkuja ettei tarvi kuin yksi hoito ja teillä tärppää!
Jos saan olla utelias... mikä oli syy teidän IUI tuomioon? Tai siis oliko selvää syytä? Meillä ei löytynyt mitään selitystä lapsettomuuteen, eli siis luomustikin pitäis onnistua, mutta yli neljän vuoden yrityksenkään jälkeen ei plussaa ole tullut. Takana kaks IUIta ja nyt menossa eka IVF.
Onnea vielä kerran tulevalle taipaleelle.