Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhana - ne koirat pitää pitää KIINNI!!!

Vierailija
23.04.2012 |

Koiria ei saa taajamissa pitää ikinä vapaana kuin aidatulla, asiaan varatulla alueella.

Ja VARSINKAAN NYT ei koiria saa päästää vapaaksi edes silloin, kun koira on mukamas hyvin koulutettu ja aina ja kaikkina hetkinä omistajansa hallinnassa.

Siellä on linnuilla ja mm. jäniksillä poikasia, joita koira - hyvin koulutettukin - tappaa, jos näkee.

Metsästyslaki sanoo, että ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä 1.3- 19.8 välisenä aikana. Pitäisi tämän olla kaikille järjellä varustetuille koiranomistajille selvä pihvi, mutta ei vaan näy olevan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että nämä kakarat ovat ihmisiä? Koirat ei lähellekkään missään tasolla ole ihmisiä eikä millää tavalla ihmisen yläpuolella.

Mutta et tainnut tietää, olet idiootti.

Vierailija
22/24 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että nämä kakarat ovat ihmisiä? Koirat ei lähellekkään missään tasolla ole ihmisiä eikä millää tavalla ihmisen yläpuolella. Mutta et tainnut tietää, olet idiootti.

koiranomistajat itsekin tietävät että varsinkin lapselle irrallaan jolkotteleva koira on sekä pelottava että oikeasti vaarallinen.

Olen kymmeniä kertoja ollut tilanteessa jossa liikkuessamme lähimetsässä (ihan TAAJAMASSA ollaan) tulee vastaan irti juokseva koira. Omistaja läähättää ja puuskuttaa jossain mutkan takana, eihän noi koiranulkoiluttajat ihan kaikkein notkeimmasta päästä ole, eivätkä tietenkään pysy lemmikkinsä vauhdissa. Siksihän koirat ovatkin irti, että saisivat riittävästi liikuntaa!! No, koirasta riippuen saamme joko haukut, kurat päälle tai puremat. Lapset ei enää metsään uskalla, ja omistajalta ainut saamamme pahoittelu oli että "täällä metsässä ei kannattais liikkua noin pienten kanssa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te koirianne irti pitävät asutte jossain maatilalla niin mulle on yksi ja sama mitä teette. (no teidänkin koiria se kiinnipito käsky koskee, aivan totta).

Mutta voitteko oikeasti tajuta että taajamissa, kaupunkien laidoilla jne. ne koirat on pidettävä KIINNI! Ihan aina. Uskotteko?

Etenkin pyörällä on todella "mukavaa" ajaa kun vähän väliä jonkun koira hyppää ojasta pyörän eteen. Itse en luota KENENKÄÄN vieraan koiraan, joten pelkään ihan tosissani että se teidän pikkumussu joko hyppää päälle tai puree. Koira on eläin ja sen käytös ei ole teillekään itsestäänselvyys vaikka niin kuvittelettekin.

Ja kyllä, olen opettanut lapsille että YHTEENKÄÄN koiraan he eivät saa koskea ilman lupaa. Eikä mielellään silloinkaan jos on täysin vieras elukka kyseessä.

Vierailija
24/24 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että nämä kakarat ovat ihmisiä? Koirat ei lähellekkään missään tasolla ole ihmisiä eikä millää tavalla ihmisen yläpuolella. Mutta et tainnut tietää, olet idiootti.

koiranomistajat itsekin tietävät että varsinkin lapselle irrallaan jolkotteleva koira on sekä pelottava että oikeasti vaarallinen.

Olen kymmeniä kertoja ollut tilanteessa jossa liikkuessamme lähimetsässä (ihan TAAJAMASSA ollaan) tulee vastaan irti juokseva koira. Omistaja läähättää ja puuskuttaa jossain mutkan takana, eihän noi koiranulkoiluttajat ihan kaikkein notkeimmasta päästä ole, eivätkä tietenkään pysy lemmikkinsä vauhdissa. Siksihän koirat ovatkin irti, että saisivat riittävästi liikuntaa!! No, koirasta riippuen saamme joko haukut, kurat päälle tai puremat. Lapset ei enää metsään uskalla, ja omistajalta ainut saamamme pahoittelu oli että "täällä metsässä ei kannattais liikkua noin pienten kanssa".

En voi sietää ajatusta, että koirat pidetään vapaana. Tarkoitin viestilläni sitä, että koirat eivät ole samalla tasolla kuin ihmiset, eli niin on myös käyttäydyttävä, eli koirat kiinni.