Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että keski-ikäiset ryyppäävät ja riekkuvat yöelämässä kuin 20-v. opiskelijat?

Vierailija
23.04.2012 |

Olin viikonloppuna illan tällaisen porukan seurassa ja täytyy sanoa, etten olisi uskonut. Kuvittelin 40-50 v. ihmisten jo sen verran seestyneen, ettei yli yön juopottelu ja kaupungilla rilluminen enää KIINNOSTA.

Ihan kuin olisi ollut jossain opiskelijajärjestön haalaribileissä. Illalla suunniteltiin ryyppyreissua, yöllä se toteutettiin ja aamulla kehuskeltiin "saavutuksilla". Minua sitten ihmeteltiin, kun vetäydyn nukkumaan jo yhden aikaan.

En sano bilettäminen olisi moraalisesti jotenkin väärin, mutta en tajua mitä kukaan tuon ikäinen siitä enää saa. Itse ainakin haluan nykyään satsata elämässäni tasapainoiseen päivärytmiin, hyvinvointiin ja hauskanpitoon ilman isoja viinamääriä. Humalassa oleminen ei yksinkertaisesti ole kivaa ja valvomisesta saa vielä migreeninkin. Kyllä minäkin joskus täysi-ikäisyyden juuri saavuttaneena riekuin, mutta enpä tiedä onko niissä ajoissa mitään ylpeilemisen aihetta.

Selittäkää...?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että haluaa olla kavereiden kanssa ja pitää hauskaa? Mun mielestä siis ihan normaalia parikymppisillä ja vanhemmillakin.

Vierailija
2/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten käy missään riekkumassa, mutta kerran tai kaksi vuodessa meidän työporukat lähtee viiheelle, ja ne on kieltämättä yhtä villiä menoa kuin nuorillakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonkin ikäiset haluavt vielä käydä baarissa pyörähtämässä ja saattaa venyä aamutunneillekin, kun tullaan vielä jatkoille jonkun kotiin saunomaan tms. Mitä se sua haittaa, jos joku näin tekee, ei kai se sulta ole pois? Ei kaikille tule migreeniä ja joku haluaa nollata vaikkapa raskaan työviikon.

Vierailija
5/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki nolaa itseään parikymppisenä, eikä keski-ikäisenäkään.

Vierailija
6/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset lähtee kotoa ja on taas mahdollisuus vapaammin mennä ja tulla. Osa on myös jo eronnut, jolloin bailataan sinkkuna kuten nuorena.

Vierailija
7/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä ei enää innosta nuorisobiletys.

Sekoilin riittävästi sinkkuna ja opiskeluaikoina lähes 30v asti. Surkaa touhua näin jälkikäteen katsottuna, mutta se oli silloin se. Nyt en enää keksi tarvetta sekoittaa päänuppia.

Olut ja viini maistuu itsessään maun vuoksi ja toivoisin, että niitä voisi juoda enemmänkin humaltumatta. Humalaa en halua missään nimessä enää. Juon alkoholitonta olutta ja pidän siitä, muuta vähäalkoholista viiniä, joka olisi juotavaa, en ole löytänyt. Ei kai sellaista olekaan?

Vierailija
8/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes ajatella, millaista touhu oli pari tuntia myöhemmin.

ap

Vierailija
9/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano bilettäminen olisi moraalisesti jotenkin väärin, mutta en tajua mitä kukaan tuon ikäinen siitä enää saa. Itse ainakin haluan nykyään satsata elämässäni tasapainoiseen päivärytmiin, hyvinvointiin ja hauskanpitoon ilman isoja viinamääriä. Humalassa oleminen ei yksinkertaisesti ole kivaa ja valvomisesta saa vielä migreeninkin.

Hyvässä seurassa pari kertaa vuodessa kunnon humalatila on yksinkertaisesti kivaa. Örveltäminen ei, mutta sellainen, jossa tulee juteltua ilman normaaleja kontrollimekanismeja, naurettua kippurassa tyhmille jutuille (noita tehdääns elvänäkin, mutta on se erilaista sopivasti doupattuna).

Ihan samaa siitä saa kuin nuorenakin. Nykyisin vaan ei jaksa eikä halua niin usein, eikä tietysti sitä mukaan vievää seuraakaan ole samalla tavalla. Suurin osa viihtellä käynneistä on sitä, että käydään syömässä ja ehkä parilla pubissa. Tai tehdään ihan jotain muuta. Kivaa ja rentouttavaa sekin ja onhan se aamu kivampi noin. Mutta ei yksi hauskanpitotapa estä muita ja kukin tyylillään.

Jos sinusta pitkään juhliminen ei ole kivaa, sitten et sitä harrasta. En vaan ymmärrä, miten siitä yhtäkkiä ei saisi sitä samaa fiilistä irti kuin nuorempana. Krapula ja väsymys tulee kyllä näin nelikymppisenä helpommin.

Vierailija
10/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä "sait" bilettämisestä nuorempana? Vai biletitkö silloinkin vastentahtoisesti? Ehkä nämä henkilöt saavat biletyksestä yhä samaa hupia kuin ennen. Eihän se että sinusta humalassa ei ole kivaa tarkoita ettei se muista olisi hauskaa. Tai että jos sinä saat migreenin niin että kaikki kärsisivät migreenistä.

Vierailija
11/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu ja sitä seuraava itsensä nolaaminen + aamulla vaivaava krapula = hauskaa?

juopottelu joskus hyvässä seurassa on ihan hauskaa,

mutta mä en nolaa itseäni, eikä krapulakaan vaivaa aamulla, eikä se migreeni, väsyttää kyllä.

Vierailija
12/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän porukalla harvoin ollaan kaupungilla, mutta jonkun kotona sitäkin useammin juodaan ja riekutaan yömyöhään. Saunotaan, tanssitaan, lauletaan karaokea, syödään ja juodaan.

Meitä on todella mukavaa välillä käyttäytyä näin. Jos sinusta ei näin ole niin älä toki dissaa muita. Minä en saa migreeniä ja ei minulla ole mitään morkkista seuraavana päivänä.

Ymmärrä myös muita

Vierailija
13/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmikymppinen ja minusta on hauskaa käydä bilettämässä. Tietysti se tapahtuu harvemmin kuin parikymppisenä. Minulla tosin asiaan ei liity mitään kehuskelua enkä edes ryyppää perseitä olalle. Juon, seurustelen ja tykkään tanssia. Ei siinä mitään ikärajaa ole.:)

On kiva käydä tuulettumassa ja viettää seuraava päivä lököpäivänä.

En usko, että se yleistä on kuitenkaan. Ja tuossa kuvailemassasi iässä alkaa jo näkyä naamasta, jos käyttää alkoholia paljon.

Ehkä aloittaja kuuluu kuitenkin ihmisiin, jonka mielestä tietyssä iässä pitää alkaa käyttäytyä kuin "aikuinen"?:)

Vierailija
14/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kännissä keskellä päivää ja lopetetaan jo reippaasti ennen puolta yötä, joten ei krapulaa eikä muutakaan pahaa oloa, kun nukkuu hyvin.

Vierailija
15/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksissa. Nyt kun ne ei enää kaipaa mua, mä voin vaikka bilettää. Hauskaahan se on.

Ikä 46 v

Vierailija
16/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki, nainen 39 v nautin siitä taas. Mulla oli välillä kausi ettei napannut. Opiskelijana 20-25 v biletin, sitten kyllästyin. Vuosikausiin en käynyt baareissa tai yökerhoissa lainkaan. Nyt on taas alkanut menojalka kovatsi vipattaa ja minusta ryyppääminen, tanssiminen, miessekoilut jne ovat hauskoja todellakin, tuovat jännitystä muuten tylsään sinkun virkanaisen elämään.

Vierailija
17/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, kyllä siellä noloa meininkiä oli jo yhden aikaan. En viitsi edes ajatella, millaista touhu oli pari tuntia myöhemmin. ap

no tuo oli sitten noin. Joku varmaan pitää sitä hauskana, mutta itsellä on humalassa kyllä aika korkea itsekontrolli juuri siksi, että tiedän, miten helppo on olla nolo tai liian avoin omistra intiimiasioista ;).

Mutta ei se, että sinun porukkasi riekkui, tarkoita, että kaikki keski-ikäiset, jotka juhlii pitempään ja on humalassa käyttäytyisi (yleisten kriteerien mukaan) nolosti.

Syitä tuohon kuvaamaasi on monta. Joskus lipsahtaa vahingossa, joillakin porukoilla/työyhteisöillä/suvuilla tms taas on tapana vetää perskännit ja olla kollektiivisesti typeriä.

Vierailija
18/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes itse ajatellut, että pitää örveltää. Örveltäminen ei ollut mun kaveripiirissä hienoa edes silloin parikymppisenä.

Ei meidän porukassa kukaan örvellä, jos liikkeelle lähdetään. En itse juo liikaa enkä nolaa itseäni eikä dagen efter tosiaan ole mikään morkkispäivä.

Vierailija
19/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mikään parikymppisten etuoikeus bilettää ja ryypiskellä baareissa. Jos sä tunnet myötähäpeää keski-ikäisten hauskanpidosta, niin se on silloin ihan vaan sinun henkilökohtainen helvettisi. Aikuinen ihminen kyllä tietää seuraukset kovasta juhlimisesta ja on valmis ne kestämään. Sä oon ilonpilaaja ja vannon että muu porukka oli vaan tyytyväisiä että tollanen hapannaama lähti kotiin haisemaan. Sitäpaitsi vanhemmat osaa pitää hauskaa, kun taas parikymppiset vaan kiukuttelee ja pätee!

Vierailija
20/55 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten se, miten monet alkavat päissään käyttäytyä. Kivan raja menee tasan siinä, kun kontrolli alkaa höllentyä. Kohtuudella käytettynä seurustelujuomana alkoholi on toki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä