Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tekee hampaita - särkylääkkeiden antamisesta

Vierailija
23.04.2012 |

Kuinka paljon te muut annatte vauvalle särkylääkkeitä hampaiden tulon takia? Vauva on kärttyinen päivisin (normaalisti tosi "helppo" ja hyväntuulinen), muttei varsinaisesti itke. Pitäisikö siis lääkitä? Yöksi olen antanut yhden supon, mutta kuinka monta yötä sitäkään viitsii antaa? Onko kyse siis "turhasta" lääkitsemisestä ja voiko siitä olla vauvalle haittaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommille en antanut mitään ja pienemmille korkeintaan yöksi. Kun nyt asiaa pohdin, olisin hyvin voinut helpottaa pikkuisen oloa päivälläkin. Kokeile edes, onko natiaisella parempi olla, jos annat päivälläkin särkyyn helpotusta.

Vierailija
2/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat itse särkylääkettä, kun olet kipeä, kun pääsi on kipeä, kun selkäsi on kipeä jne... niin anna sille vauvallekin.

Särkylääkettä ohjeen mukaan sen 2-3 kertaa päivässä, ennen unille menoa (niin saat itsekin nukkua).

Panadolia tai Pamol F:ää, jos ei ole tulehdusta. Buranaa, jos on joku tulehdus.

Ja muista, voit antaa tosi kipeälle vauvalle sen 2 buranaa ja 3 panadolia (jos tuo buranan ikä- ja painorajoitus on jo ohitettu, ja hampaita jos tekee, niin ehkä on?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kävin reilu kk sitten (nyt poika 10kk) lastenlääkärillä ja kysyin tuota ja sanoi, että ihan hyvin voi antaa, ei tarvitse sitä murehtia sen enempää, kun kuitenkin pienistä määristä kyse! Itse annoin lähinnä yöksi ja joskus päivällä. Kun nyt ei kuukautta/kuukausia putkeen anna niin eihän siinä mitään! Olen miettinyt että haluausinko itse olla ilman lääkkeitä jos/kun hammasta särkee tms? EN! :)

Vierailija
4/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista, voit antaa tosi kipeälle vauvalle sen 2 buranaa ja 3 panadolia (jos tuo buranan ikä- ja painorajoitus on jo ohitettu, ja hampaita jos tekee, niin ehkä on?)

Tuo viimeinen lause meni vähän ohi, mutta toki otan itsekin lääkettä särkyyn. Mutten montaa päivää/yötä putkeen, se tässä eniten arveluttaa. Nyt on saanut lääkettä jo neljänä yönä (ja yhtenä päivänä kokeilin, tuntui vähentävän kärttyisyyttä). Eli voiko siitä olla jotain haittaa, jos esim. viikon putkeen saa Panadolia?

Vierailija
5/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei ole mitään haittaa että lapsi saa viikon tai pari 3 särkylääkettä päivässä. Jos lapsi on kärttyinen ja vaikea, niin häneen sattuu. Lääkitseminen ei ole turhaa.

Tuskin meistä aikuisistakaan kovin moni jättää sen särkylääkkeen ottamatta, jos on kipeä olo... Miksi lasten täytyy sinnitellä ilman lääkettä? Kun se ei osaa sanoa, että sattuu ja vanhemmilla on periaatteita? Lasten kuuluukin olla kiukuisia ja vaikeita?

Vierailija
6/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus hankasi ikeniään jo paljon ennen hampaiden puhkeamista ja oli jotenkin tuskainen. Annoin lääkettä, ja jos näkee että hammas tosiaan on just puhkeamassa ja lapsi kipeä, niin tottakai lääkettä kannattaa antaa. Mutta kun lapselle sitten tuli korvatulehduskierre, olen jälkeenpäin ajatellut, että ei olisi kannattanut antaa lääkettä niihin vähän epäselviin vaivoihin. On lapsi niin lääkkeillä kyllästetty, että...

Vierailija
7/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vaan. Johan tuossa tuli vakuuttavia vastauksia ja kannanottoja.

Vierailija
8/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä annoin kaikille kolmelle lapselle homeopaattista Chamomillaa ja tepsi loistavasti.

Vierailija
9/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja nyt kun luin siteeraamani lauseen uudelleen, niin perille meni :) Vähän on joo huonosti nukuttu.

Mutta joku oli kysynyt asiaa lastenlääkäriltä. Kiitos kommentista! Ehkä vähän rauhoittaa ja uskallan lääkitä pikkuista. Jos koittaisi päivät pitää vaan paljon sylissä ja yöksi sitten laittaisi supon.

Vierailija
10/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden tulo ottaa oikeasti kipeää, sen tajusin viimeistään omien viisaudenhampaiden kanssa... Eka lapsi joutui kärsimään, kun olin niin tyhmä, että annoin vain yöksi. Toisen kohdalla olin fiksumpi (niiden omien hampaiden takia...) ja annoin päivälläkin aina tarpeen mukaan, eli jos vauva teki hampaita ja oli kärttyinen.

Vierailija
11/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin sen 3 kertaa päivässä, 3päivän ajan. Lapselle tuli hirveä flunssa aina kun hampaita teki.

Vierailija
12/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkkeitä hampaisiin,

paras ja todella vanha keino on viulajuuri!

meillä auttanut aina eikä tarvitse mitään keinotekoisia lääkkeitä antaa.

Vierailija
13/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös päivällä, mutta nyt vaan yöksi. Pikkuinen alkoi heti vuoden alusta 4kk vanhana tehdä 2 hammasta kuukaudessa ja on siis kiukkuillut koko ajan.. Nyt hammas nro 8 tulossa. Päivisin pidän märkää pesulappua jääkaapissa, mitä tykkää mutustaa ja se auttaa jotenkin. Sapettaa kun Suomessa ei myydä sitä puuduttavaa geeliä mitä esim Englannissa on...

Vierailija
14/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeisiin ja muihin keinotekoisiin tuotteisiin?

Luonnon omat keinot on parhaimmat ja turvallisimmat eivätkä kuormita lapsen elimistöä.

Vierailija
15/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Heinonen parhaillaan kertoo mitä esim. särkylääkkeet aiheuttavat aikuisen vatsalle ja suolistolle, puhumattakaan vauvasta, jonka ruoansulatuselimistö ei ole edes valmis vielä!

Vierailija
16/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Heinonen parhaillaan kertoo mitä esim. särkylääkkeet aiheuttavat aikuisen vatsalle ja suolistolle, puhumattakaan vauvasta, jonka ruoansulatuselimistö ei ole edes valmis vielä!

Vierailija
17/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän ei ole lääke, vaan homeopaattinen ja auttaa hamapaiden tulon aiheuttamaan kiukkuun ja särkyyn. Yksi pieni sokerihelmi ja alle kymmenen minsaa niin alkaa se hymy taas saada vallan. Tämä purkki maksaa ehkä 15e ja näitä saa esim LIFE:stä. (luontaistuotekauppa) oikeesti suosittelen! MEillä niin on nuo helpottanu elämää.

Vierailija
18/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin kuitenkin viulajuuren vielä tuon ikäiselle.

Vierailija
19/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et niitähän voi antaa niin paljon kun tarvitsee. ja tosiaan yksi helmi voi auttaa moneksi tunniksi. ja voi antaa ihan vauvasta vaariin. Ja muutenki ne auttaa levottomaan lapseen tai känkkäränkkään.

Vierailija
20/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan kuullutkaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi