Annanko mieheni mennä vasektomiaan?
Olemme 40-v., lapsia emme enää halua, ellei onnettomuus vie meiltä lapsiamme. Mies iis haluaisi jo mennä. Missä tilanteessa te tekisitte ratkaisun?
Kommentit (7)
minulle tehtiin itselleni sterilisaatio kun olin saanut kaksi lastamme ja olin 31-vuotias. Vaikka lapseni kuolisivat onnettomuudessa, ei uuden lapsen saaminen heitä takaisin toisi. Jos menettäisin lapseni niin voisin kuvitella ryhtyväni tukiperheeksi tms. mutta biologiset lapset on tehty.
Näillä perusteilla meillä siis eikä ole kaduttanut.
minkä takia et antaisi? Oletko kuitenkin epävarma siitä, haluatko vielä lapsia?
Meillä on 3 kouluikäistä yhteistä lasta, minä olen 35 ja mies 37. Minä aloin ensin puhumaan, että voisin mennä sterilisaatioon, mutta kun yhdessä aloimme tutustua vaihtoehtoihin, tulimme siihen tulemaan, että mies menee, koskalla vasektomia on helpompi ja varmempi keino.
Olemme puhuneet asiat selväksi, vaikka mitä tulisi (kuolema, ero jne.) emme halua enää kumpikaan lapsia.
heh, muutin lausetta viimetingassa jäi hassu sana :)
tehtiin vasektomia, kun hän oli 39v, meillä oli silloin lapset 3½v, 2v ja 3kk.
Siitä alkoi ihan uusi luku meidän seksielämässä, kun ei tarvinnut enää huolehtia ehkäisystä ja olimme todellakin varmoja, että meidän lapset on tässä. Nyt siitä on aikaa 10 vuotta, eikä ole katunut.
Eli antakaa palaa!
Meillä tehtiin sama ratkaisu 37 v iässä eikä olla kaduttu. Meilläkin keskusteltiin eri vaihtoehdot eikä enempää lapsia ollut suunnitelmissa, ei vaikka nykyiset lapset menettäisimme (kauhea ajatellakin!)
jos kerran olette varmoja ettette lapsia halua niin miksi epäröidä? Eipä tarvisi enää miettiä ehkäisyasioita ja miehelle operaatio on helpompi kuin naiselle kuitenkin.