Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mielestäni "parempi lesta",

Vierailija
22.04.2012 |

kuin oikeat lestauskovaiset. Olen siis perus ev.lut.. Mitä olen lukenut täältä muiden tekopyhyydestä ja kaksinaismoralismista, en voi kun sääliä miltä näistä ihmisistä tuntuu sydämessä. En tarkoita olla provosoiva tai varsinkaan loukkaava.

Jos ihminen haluaa olla jotakin tai elää jollakin tavalla, on mielestäni tärkeää että hän on sitä ns. julkisesti salailematta, niin että muut tietävät millainen tämä on oikeasti ja haluavatko olla tekemisissä. Olen mielummin tekemisissä vaikka stipparin kanssa, joka on hyvä sielultaan ja puhdas omaltatunnoltaan, kuin uskovaisen, joka on moraaliton rikollinen.

Itse en koristaudu, sillä olen vaatimaton ja uskon että ulkonäköön liittyvä huomio on kyseenalaista, enkä käytä mitään koukuttavia aineita, kuten akoholi, tupakka. Kahvia ja teetä saatan juoda, mutta koitan vähentää kahvia varsinkin, sillä tiedän miten epäeettistä sen tuotanto on, kun kyseessä on ns. rahakasvi. Ei ole omiaan tukemaan kehittyvien maiden taloutta ja kehitystä. Ja pointtini oli että juuri eettisyys on tärkeäämuistaa elämässä, jos haluaa pyrkiä hyvään. Ja yleensähän kristityt ja muutenkin uskovat pyrkivät hyvään, tai ainakin väittävät niin.

En saarnaile valinnoistani kenellekkään, vaan nyt näin anonyymisti. Toivin että kaikki voisivat elää aidosti omien valintojensa mukaan kenenkään tuomitsematta, eikä tarvitsisi elää kaksoiselämää, sillä en usko sen olevat pitkällä tähtäimellä hyväksi psyykelle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pintaraapaisu. PInnallista ja köyhää on ajattelusi tämän perusteella, et meikkaa, kahvi on pahasta, strippari voi olla ystäväsi, mutta mitään kauhean syvällistä henkevyyttä en tekstistä löydä. Muutama huomio sekalaisessa järjestyksessä...

Onko kysymys vain kilvoittelusta taivaspaikasta. Teet parhaasi ja olet kuitenkin loppupeleissä vain noutopöytäuskovainen kuten moni muukin?

Vierailija
2/10 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sellainen olisi, en usko että tekopyhät ihmiset, kuten tässä tapauksessa jotkin lestauskovaiset, sinne pääsisivät. Tietenkin jos on vaikka agnostikko joka ei välitä uskonnosta ja elää melko hyvää elämää, mutta omistaa esim. osakkeita asefirmasta, joka myy aseita Israeliin ja kehitysmaihin, ei myöskää pääsisi taivaaseen. Olen kuullut että jos on hyvä ihminen, niin Raamatussakin mainitaan että voi päästä taivaaseen vaikka ei olisi uskossa, jos vain on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sellainen olisi, en usko että tekopyhät ihmiset, kuten tässä tapauksessa jotkin lestauskovaiset, sinne pääsisivät. Tietenkin jos on vaikka agnostikko joka ei välitä uskonnosta ja elää melko hyvää elämää, mutta omistaa esim. osakkeita asefirmasta, joka myy aseita Israeliin ja kehitysmaihin, ei myöskää pääsisi taivaaseen. Olen kuullut että jos on hyvä ihminen, niin Raamatussakin mainitaan että voi päästä taivaaseen vaikka ei olisi uskossa, jos vain on hyvä.

Lestadiolaiset opettaa että vain he pääsevät taivaaseen.

http://freepathways.wordpress.com/2012/04/25/papit-pelkkaa-feikkia/

Vierailija
4/10 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat ristiriitaisesti.

Vierailija
5/10 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikompi kuin omasi?

Vierailija
6/10 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään syytä pitää niitä uskomuksia muuna kuin satuna.

Elämän arvo ja mieli on juuri siinä että se ei jatku kuoleman jälkeen.

http://freepathways.wordpress.com/2012/04/22/katoavuus/

Vierailija
7/10 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielu elää ikuisesti,ei ole olemassa taivasta tai helvettiä.Usko itseesi ja oikeudenmukaisuuteesi sellainen sinä olet! Älä tapa suotta äläkä vahingoita ketään.Rakasta niin paljon kuin voit ja anna anteeksi,älä katkeroidu.Iloitse saavutuksistasi äläkä ole katkera,se syö sielun sisältä.Terveisiä kodista,josta lähdimme ja johon palaamme,nähdään!!!:::)))

Vierailija
8/10 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit että et ole paha ihminen. Hyvä niin, suurin osa maailmasta ei ole sitä. Mutta mikä sinut pitää uskossasi, ei maailmassa. Millä lailla kuvittelet, että asiat eroaa.

Vierailija
9/10 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luonnon prosessi kuten muukin mitä maailmankaikkeudessa on olemassa. Ei sen selittämiseen tarvita jumalia. Ihminen on itse kehittänyt ne tuhannet erilaiset uskonnot joita on ollut olemassa ja on tälläkin hetkellä.

Tämän luulisi olevan jokaiselle selvää joka on yhtään perehtynyt historiaan ja biologiaan.

Vierailija
10/10 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka itsensä ylentää, se alennettakoon." Eivät ne ulkoiset puitteet anna armoa, vaan sisäinen "tunto".