olen 16v äiti, haluatko kysyä jotain?
sain esikoiseni juuri 15v täytettyäni eli tulin raskaaksi 14 vuotiaana. nyt minulla on kaksi lasta toinen 1,9v ja toinen vasta 2 kuukautta.
Kommentit (10)
asutte? Oletko yhdessä lasten isän kanssa vai onko eri isät? Oliko ensimmäinen lapsi vahinko, entä toinen? Miksi halusit toisenkin lapsen noin nuorena?
Mitkä luulet fiilisten olevan tuossa noin 15 vuoden päästä kun tajuat heittäneesi nuoruutesi kaivoon?
Eräs ystäväni sai lapsen ollessaan 16 ja toisen ollessaan 18. Nyt kun minä kolmekymppisenä valvon pienten lasteni kanssa öitä, käy ystäväni miehensä kanssa teattereissa ja ulkona muutenkin. Hän viettää nyt nuoruuttaan, lapset ovat jo sen verran isoja että pärjäävät hetkiä keskenään ja mummokin on vielä niin nuori että jaksaa olla lasten lastensa kanssa. Ystäväni on muuten edelleen lasten isän kanssa onnellisesti yhdessä.
1) lapsilla on eri isät. ekan isä on nyt 16v ja toisen 18v. olen ekan lapseni isän kanssa yhdessä nyt, eka erottiin ja olin tuon toisen kanssa mutta nyt meillä menee esikoisen isän kanssa hyvin ja asutaan kaikki yhdessä. vähän outo kuvio joo ja hän on isä molemmille lapsille kun tokan lapsen isää ei juuri kiinnosta.
2) en hankkinut lapsia tarkoituksella mut tilanne on hyvä näin enkä päivääkään vaihtaisi pois. olen varmana yhtä valmis äidiksi kun moni 30 vuotias. toiset ei ole koskaan kypsiä.
3) ylä-asteen sain ja siis peruskoulun loppuun ekan ja tokan lapsen välissä. haen johonkin kouluun kun vauva on tarpeeksi iso hoitoon. en oiekin tiedä vielä mikä kiinnostaa kun lapset on nyt pääasia.
4) pärjätään ihan hyvin. asutaan mun vanhempien omistamassa asunnossa ja poikaystäväni käy töissä. saan tietysti äitiysrahat ja lapsilisät ja nuoremman lapsen oikea isä maksaa elatusmaksua. tietenkään ei voida kaikkea ostaa mutta kaikki tarpeellinen kyllä ja paljon muutakin.
Ja iloista mieltä. Aiotko näiden jälkeen vielä hankkia lisää lapsia, vai joko tuli luku täyteen?
Mukava kuulla että teillä menee hyvin, vaikka olettekin molemmat vanhemmat kovin nuoria :)
mutten ehkä vielä. varmaan sittenkun olen ammatissa ja töissä jo ja oma asuntokin olisi kiva olla. kroppani ei kestä hormonaalista ehkäisyä eli kondomilla mennään nytkin
1) Lapsen isästä: onko sama isä lapsilla, minkä ikäinen isä ja onko vielä mukana?
2) Miksi hankit lapsia noin nuorena? Itse en olisi ollut ikäisenäsi valmis äidiksi (ikää 30 nyt, enkä taitaisi olla vieläkään).
3) Miten opiskelut? Välivuosi? Palaatko kouluun tai aiotko jatkaa lukioon/amikseen ja sieltä ehkä amkiin tai yliopistoon?
4) Miten selviätte rahallisesti?