Missä asua jos töissä Helsingin keskustassa?
Missä olisi hyvä asua jos toinen on töissä Helsingin keskustassa ja toinen saa töitä melkein mistä päin maata tahansa? Mietimme siis ihan sitä, että meillä on ensiasunnon osto edessä, joten ihan ei Helsingistä voida ostaa. Noin 240000e olisi ok hinta asunnolle. Lahti alkaa olla kauimpia paikkoja, josta viitsisi vielä Helsinkiin kulkea. Onko kokemuksia tai suositteluja?
Kommentit (16)
Itse pendelöin hieman kauempaa ja kyllä tämä on aika väsyttävää.
Myös Riihimäeltä pääsette junalla melkein minne vain. Sitten seuraava paikka voisi olla Kerava tai Tikkurila.
Tikkurila ja sen lähipaikat Rekola yms. on hyvä idea, jos miehesi joutuu usein lentämään.
Asuntoon saisi mahtua 3 ihmistä. Eli varmaan min 60 m2. Tikkurila ja muu Vantaa voisi olla ok. Jotenkin Porvoo tuntuu menevän "sivuun". Riihimäki voisi myös olla vaihtoehto!
esim. noin 100 neliötä rivi- tai paritalosta tai omakotitalon. Kävelymatka asemalle.
Saatte Espoosta asunnon, mutta jatkossa kun haluatte suurempaa ja ehkä parempaa, saattaa harmittaa, että olette asettuneet Espooseen. Siinä vaiheessa, kun lapset ovat pieniä, muutto on helpompaa. Eli kannattaa asettua sellaiselle seudulle, josta voi myöhemmin vaihtaa kohtuuhintaiseen isompaan / parempaan / mitäpä nyt haluattekaan.
Kannattaa ajatella, että työmatkaan ei mene kohtuuttomuuksia. Junaradan varsi on varteenotettava, ehkä myös Lohja. Paljon kauemmaksi ei kannata mielestäni lähteä.
kun VR:n luotettavuus on tosiaankin aivan sattuman tuotosta, kulkeeko ne junat vai ei...
Itse muuttaisin itäiseen Helsinkiin, esim. KOntulasta irtoaa iso perheasunto alle 200 tuhannen ja se on metroradan varrella, metro on luetettava ja kätevä kulkupeli ja Kontula mainettaan huomattavasti parempi ja viihtyisämpi asuinpaikka!
tänä talvena en myöhästynyt kertaakaan, hyvin kulkivat koko talven. Juna on myös mielestäni huomattavasti miellyttävämpi tapa matkustaa kuin metro.
Helsingissä on paljon kohtuuhintaisia seutuja, joista saatte pienen perheen kodin tuolla hinnalla.
Lapsiperheellisenä kannattaa miettiä, missä haluaa arkensa viettää: pendelöimässä, autossa ruuhkassa...vai kenties 30-45 min kaupungin sisällä yhdellä julkisella kulkuneuvolla?
Esimerkiksi junaradan ja metron varrelta nopeat yhteydet keskustaan. Kannattaa ehkä katsoa sen olemassa olevan työpaikan mukaan: mistä sinne pääsee kätevästi. Tämähän pätee, vaikka muuttaisitte jonnekin kehityskuntaan.
Lainanottokykyyn kannattaa laskea mukaan myös, mitä työmatkoihin menisi rahaa. Esim. jos ei tarvitse autoa laisinkaan, vain kunnan sisäisen matkakortin tms.
Pakkalanrinne! Ei ole täysi kuten Kartanonkoski. Luonto ja palvelut lähellä. Uusi alue ja asunnot ovat siistejä. Hybät yhteydet joka suuntaan ja etenkin jos tykkää matkustella. Hinnat ovat kohtuulliset, mutta ei halpisalue, joten on pysynyt siistinä ja rauhallisena. Lentomelua ei kuitenkaan ole, sitä ei tarvitse pelätä. Itse annan alueelle 10+
Ilman muuta kerrostaloasunnon Haagasta, Vanhasta Maunulasta, Herttoniemestä, Oulunkylästä tms. Mikä järki on kullkea jostain maan äärestä kun rahaa on ja tilamtarve varsin kohtuullinen. Kuka haluaa 3 tunnin työmatkat kun voi selvitä reilulla puolella tunnilla?
voitte ostaa asunnon "melkein" mistä vaan pk-seudulta.
Suosittelen ostamaan joko läheltä metroasemaa tai sitten juna-asemaa. Enkä nyt tarkoita, että siitä aseman vierestä, mutta esimerkiksi noin 5-10 minuutin kävelymatkan päästä.
Itse asumme Helsingissä, juna-asemalla kävelyä noin 700 metriä, eli noin 5-7 minuuttia ja junalla keskustaan keskimäärin 13 minuuttia.
Kuitenkin asuntomme on mukavassa kerrostalossa, kokoa 75 neliötä ja hintaa oli aika paljon alle 200 000 euroa.
Hyvät yhteydet sekä junalla että bussilla, samoin kuin autolla.
ny Riihimäkeen ainakaan muuttako. Kuollut kaupunki eikä mitään "tekemistä". Suosittelen Vantaa/Espoo/Helsinki
t riihimäkeläinen
oli pari vuotta sitten samantyyppinen tilanne ja päädyimme ostamaan asunnon Lassilasta. Toistaiseksi ainakin olemme olleet tyytyväisiä päätökseen. Keskustassa on hetkessä junalla ja asemalle vain n. 5 minuutin kävelymatka. Ensin arvelutti tuo Pohjois-Haagan asema, mutta ihan rauhallista on ollut. Alueella on paljon lapsiperheitä, joten löytyy myös kiva leikkipuisto ja 2 päiväkotia. Luulen, että emme kiirehdi täältä pois vaikka lähivuosiin.
olisi ainakin kivan näköinen kolmio ihan meidän lähellä myynnissä:)
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7185457
Kannattaa valita asuinpaikka niin, ettei tarvitse kävellä kovin pitkästi tai vaihtaa kulkuneuvoa. Itse kuljen bussilla Länsiväylän varresta. Bussi on junaan verrattuna aika luotettava ja lisänä vielä merimaisema.
asuntoa etsitte...
Vantaalla hinnat halvempia kuin Espoossa tai Helsingissä. Sipoo, Porvoo myös, ja sieltä lyhyt matka Hgin keskustaan.