tykkääkö teidän vauvat halimisesta?
meillä ei.. Joskus kyllä jos on oikein väsynyt tai kipeä niin viihtyy sylissä siliteltävänä mutta ei muuten.. Olenko tehnyt jotain väärin? Lapsi on 11kk.
Kommentit (4)
Olen alusta asti lohduttanut lasta sellaisella karhunhalilla, eli nosta olkapäälle ja silittelen selkää ja painan lapsen pään olkaani vasten. Nykyisin lapsi painaa itse pään siihen olkakuoppaan kun halaan.
Mutta et varmaan ole tehnyt mitään väärää. Meillä lapsi ei koskaan viihtynyt siinä vauva-asennossa makuullaan sylissä. Aina pungersi itsensä ylös. Nykyisin aina välillä rauhoittuu siihen raosuttelemaan minun hiuksia ja kasvoja, mutta aika pian pitää päästä istumaan.
Osoitat hellyytesi varmaan jotenkin muulla tapaa.
Aina kurkotteli muualle tai kiemurteli pois. Isompana jostain alta 3 v alkoi viihtyä joskus sylissä. On nyt 11 v ja mielellään istuu mun kainalossa katsoessaan televisiota ja halailee mielellään.
Itsemääräämisen halu on suuri meidän 15-kuukautisella. Hän halii kyllä, mutta omasta aloitteesta. "Ääää" tulee, jos pitkään yrittää joku muu.
Vauvatkin on erilaisia. Meidän 7 kk vauva viihtyy sylissä vaikka tunnin siitä huolimatta, että on jo kova liikkumaan. On koko elämänsä ollut tällainen sylihiiri.