Sairaanhoitajat/ lähihoitajat. Teettekö keikkaa oman työn lisäksi?
Mulla on siis vakituinen sairaanhoitajan duuni. Palkka vaan jää niin pieneksi että ob vaikeuksia löytää rahat kaikkiin menoihin. Nytkin olen ollut ostamatta uusia vaatteita itselleni vuosia. Mihinkään ylimääräiseen, matkustelusta en edes haaveksi ei vaan ole rahaa.
Oon huomannu ett monet hoitajat tekee keikkaa muihin työpaikkoihin. Kannattasko munkin? Millasia kokemuksia teillä on ollu keikkailusta? Ootteko ottaneet osastonhoitajiin yhteyttä vai miten olette päässeet alkuun näissä asioissa?
Työkokemusta ja koulutusta multa löytyy. Hoitajan työtä oon tehny jo yli kymmenen vuotta ja uskon kyllä jaksavani. Jokin kynnys tässä vaan on alkaa soitteleen...
Kommentit (12)
Siis mulla on ihan kolmivuorotyö. Välillä pitkiäkin vapaita. Kuukausipalkka on 2260 ja siihen lisät päälle. Lainaa ja maksuja riittää, jotakin ylimääräistä pitäis jostakin saada.
Taidan vaan rohkeasti alkaa huomenna soittelemaan. Esim. kesälomallani voisin hyvin tehdö viikonloput keikkaa, mies on sillon kotona huolehtimassa lapsia. Samoin juhannuksen voisin hyvin tehdä keikkaa...
Itse jätin vakituisen työn viitisen vuotta sitten ja ryhdyin keikkahoitajksi. Ironisinta tässä on, että tuloni nousivat välittömästi vaikka tein vähemmän työtä.
Viime vuonna tein pistokeikkoja etenkin Pohjois- ja Itä-Suomen pienissä kunnissa ja pidin paljon vapaata ja silti tienasin lähes 70000 euroa. Se on noin 25 000 enemmän kuin olisin tienannut vakityössäni aikaisemmin.
Kummaa on sekin että mitä vähemmän teen työtä sitä enemmän mulle tarjotaan keikkaa ja sitä enemmän työnantaja vonkaa työhön...
Parasta tässä on, että saan pitää vapaata milloin haluan eikä tarvitse täysin paskahommiin ruveta vaan voin itse valita työkeikkojakin. Suosittelen.
Siis mulla on ihan kolmivuorotyö. Välillä pitkiäkin vapaita. Kuukausipalkka on 2260 ja siihen lisät päälle. Lainaa ja maksuja riittää, jotakin ylimääräistä pitäis jostakin saada.
Taidan vaan rohkeasti alkaa huomenna soittelemaan. Esim. kesälomallani voisin hyvin tehdö viikonloput keikkaa, mies on sillon kotona huolehtimassa lapsia. Samoin juhannuksen voisin hyvin tehdä keikkaa...
Mä teen kans kolmivuorotyötä ja palkkani on keskimäärin 3800 euroa kk brutto. Alle 3000 euron ei jää yksikään tuntemani sairaanhoitaja vaikka tekisi pelkkää päivää.
kyllä sairaanhoitajan peruspalkka lienee just tuossa 2200 e/kk kieppeillä.
Kyllä, moni tekee keikkaa vaki-työn ohessa. Itse olen perushoitaja ja eihän tämä palkka kellään niin hyvä ole ettei lisä kelpaa. Muutama satanen tulee helposti ja voi saada jotain kivaa elämään!
Itse jätin vakituisen työn viitisen vuotta sitten ja ryhdyin keikkahoitajksi. Ironisinta tässä on, että tuloni nousivat välittömästi vaikka tein vähemmän työtä.
Viime vuonna tein pistokeikkoja etenkin Pohjois- ja Itä-Suomen pienissä kunnissa ja pidin paljon vapaata ja silti tienasin lähes 70000 euroa. Se on noin 25 000 enemmän kuin olisin tienannut vakityössäni aikaisemmin.
Kummaa on sekin että mitä vähemmän teen työtä sitä enemmän mulle tarjotaan keikkaa ja sitä enemmän työnantaja vonkaa työhön...
Parasta tässä on, että saan pitää vapaata milloin haluan eikä tarvitse täysin paskahommiin ruveta vaan voin itse valita työkeikkojakin. Suosittelen.
Ja täysi komppi tälle kirjoittajalle.
kun ilmoittaa että tulisin teille tekemään keikkaa, sitten ne sanovat että selvä, koska pääsisit tulemaan. Itse opiskelen vasta lähihoitajaksi ja teen samalla keikkaa kahteen paikkaan. Ihan niin paljon saan tehdä kun vaan jaksan.
kuvittelin ettei pienellä palkalla elä.
Voimat vaan loppui jossain vaiheessa, nyt en jaksa enää kuin nousta sängystä ja pyörittää kotiäidin arkea.
Enää en työllä itseäni tapa
varsinkin kun lisiäkin on, niin palkan pitäisi olla lähempänä 3000:a.
Itse teen keikkaa, koska teen vaan puolikasta työaikaa. (En omasta tahdostani, mutta työpaikka on muuten mieleinen.) En uskaltaisi heittäytyä pelkäksi keikkalaiseksi, vaikka niitä on ihan hyvin riittänyt ja saa myös valikoida samantyyppisiä paikkoja kuin missä olen vakituisestikin. Ei ole pakko ottaa vastaan niitä vanhainkoteja ym, joita tarjotaan.
En ole kumpikaan mutta työskentelen samoissa työpaikoissa ja tehtävissä kuin he. Mulla on vakituinen kolmivuorotyö ja lisäksi teen keikkaa. Keikkaa n. 2 vuoroa viikossa, kuussa verojen jälkeen n. 600e. Kyllä se jo tilillä ja elintasossa näkyy.
Teen tuplavuoroa omassa työssä. Hälytysrahat on niin hyvät ja kaikki ylityöt otan rahana. Edellisessä palkassa sain 3600 eur käteen, vaikka teen vain aamua ja iltaa.
iltoja ja vkl teen lisäksi kotihoidossa että saan rahaa. Päivätyöllä ei elä.