Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kannattaa hankkia, Lumia vai iPhone?

Vierailija
22.04.2012 |

En osaa päättää, auttakaa.. Minulla ei ole koskaan ollut älypuhelinta/kosketusnäyttöpuhelinta. Kumpaa suosittelisit? iPhoneen olen kallistumassa, mutta ajattelin vielä kysellä jos jollain olisi kokemuksia..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänä aamuna käytin iphone4'aa ja hitsi se tuntuu hitaalta verrattuna lumiaan. Lumiassa kivaa minusta muotoilu ja tosiaan se nopeus. Ja näyttää kivemmalta kuin iphone (näyttöjen layoutit).

Iphoneen tietysti saa miljoona kertaa enemmän sovelluksia, mutta se taas on omista tarpeista kiinni paljonko ja mitä sovelluksia tarvitsee.

Lumia on minusta puhelimena jotenkin kivempi, iphone on enemmän viihdelelu.

Akun kesto nyt ei ole häävi kummassakaaan jos surffaa netissä tms paljon.

Vierailija
2/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kivaa on että puhelinluettelossa ovat myös facebook-kaverit ja voi kätevästi valita soittaako, tekstaako, meilaako vai kirjoittaako seinälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattas olla valkoinen Lumia 800 myynnissä, ota yhteyttä eveliina.natkin@gmail.com

Valkoinen, käyttämätön

Vierailija
4/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung Galaxy S II

Vierailija
5/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphonea en ole koskaan omistanut, joten en osaa niitä vertailla muuten kuin ulkonäön perusteella, jossa Lumia mielestäni kyllä voittaa. Tykkään sen kumisesta päällisestä - ei kolise ja naarmuta pöytiä tai muita pintoja, eikä luiskahda kädestä niin herkästi, ja se kumi myös tuntuu käteen tosi mukavalta. :)

Vierailija
6/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on Applen läppäri tai muu tietokone/tabletti, voi kannattaa ostaa se iPhone. Silloin laitteet saa mahdollisimman vaivattomasti keskustelemaan keskenään.

Vierailija
7/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri itsekin ensimmäisen älypuhelimeni ja vertailin kyllä tarkkaan ja kyselin käyttäjien sekä eri puhelinmyymälöiden suosituksia. Alkuperäinen ajatus oli ostaa Lumia, sillä kaikki puhelimeni ovat aiemmin olleet nokialaisia. "tutkimustyöni" tuloksena päädyin iphone4s 32GB malliin ja olen erittäin tyytyväinen. Helppo, nopea, monipuolinen ja muistia riittää. Kaksi ystävääni, jotka olivat vähän aiemmin hankkineet lumiat, eivät ole kovin tyytyväisiä, akkujen kesto heikko sekä toiminnot hieman sekavia ja hitaita. Uusia malleja varmaan tulee joka vuosi markkinoille,minä aion pärjäillä tällä ainakin pari vuotta ;)

Vierailija
8/13 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia on epäkäytännöllinen

Vierailija
9/13 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiassa on kaikki, mitä voi pyytää ja enemmänkin! Ehdottomasti nopeampi ja toimivampi kuin kilpailijat. Hintakin on paljon iPhonea halvempi, vaikka Lumia olisi muutenkin parempi!

Akun aito kesto peruskäytössä, itse testasin:

Lumia 710 26h

Lumia 800 38h

Eli jos tykkää paljonkin pelailla, kannattaa akun vuoksi ostaa 800, itselleni riittää 710. Tulossa olevassa Lumia 900ssa on vielä 800:kin pidempikestoinen akku sekä suurempi näyttö. Sekin on iPhonea halvempi, 500-540 euroa riippuen myyjästä.

Valitsin omaksi puhelimekseni Lumia 710:n sillä en tarvinnut 800:n lisäominaisuuksia. Täydet pisteet hinta-laatusuhteelle!

-onnellinen Lumia-omistaja

Vierailija
10/13 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella "pehmeä" ja helppo käyttää. Lisäksi App Store on loistava, eli se kauppa mistä appseja ladataan. Valikoima on VALTAVA. Ja valtaosa niistä on ilmaisia.

Lisäksi iPhonen päivitys, synkkaus yms. on helppoa ja sujuvaa. Nokioista en ole kuullut em. toiminnoista koskaan oikeastaan mitään muuta kuin ongelmia, jumittumisia yms.

Vierailija
11/13 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin sujuva käyttää; käyttöliittymässä vain pari juttua jotka alkaneet ärsyttää sujuvuusmielessä. Ei häviä tässä asiassa iPhonelle. Eikä ole verrattavissa entisiin Nokialaisiin, joihin en itse koskenut pitkällä tikullakaan.

Tämä on kaikin puolin hyvä puhelin.

Vierailija
13/13 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpuhelimena lumia. Kaikki toimii, puhelin on hyvännäköinen ja looginen, olen saanut ihan itse asennettua sähköpostit ja kalenterit toimimaan! Ei ole tarvinnut selata käyttöoppaita tai soitella tukeen.

Plussaa vielä käteensopivuus.

Ainoa miinus on, että akku tyhjenee aika nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme