kiinteistövälittäjiä paikalla??!!
Heippa! Onko kukaan tehnyt kiinteistövälittäjän hommia? Missä firmassa? Millaista työtä? Lähtöpalkka? Edut? Hyvät ja huonot puolet?? Kerro kaikki mitä tiedät! Isosti kiitos etukäteen!!
T: alan vaihtoa harkitseva!
Kommentit (14)
Mutta kun jaksaa vuoden niin sit kuulemma alkaa sujumaan paremmin.
... tiiätkö noista pohjista jotain? Eli kuinka paljon rahhaa saapi?
Peruspalkkaa ei ole, saat palkkaa riippuen miten paljon myyt. Jos on huono kuukausi voi tulot olla vaikka 300 euroa. Hyvana kuukautena jopa 4500 euroa. Stressaava tyo osittain palkankin takia. Jos alat olla listan hantapaassa tarpeeksi monena kuukautena (parikin riittaa) tyonantaja nayttaa ovea. Eli suorituspaineet on kovat. Olet toissa koko ajan jopa lomalla saat puheluja. Melkein pakko ottaa, kun ne ovat kuitenkin omien tulojesi lahde. Olet toissa 6 paivaa viikossa varsinkin sunnuntai on tarkea. Eli lasten kanssa ei hyva. Etuja ainakin isossa firmassa on auto ja bensa ja puhelin(kanny). Jos vaihteleva ja paljon vaativa tyo kiinnostaa.Kannattaa harkita, mutta kaverini on ollut 3 vuotta ja on valmis vaihtamaan saannolliseen kuukausipalkkaan (vaikkakin pienempaan) ja inhimillisiin tyoaikoihin. Ja harva se kuukausi/viikko kun olen saanut toimia terapeuttina kun paineet alkavat olla turhan kovat.
Niilla on omat pomot, jotka laskevat tuloksia joka kuukausi ja pitavat listaa kuka tekee mitenkin hyvin/huonosti.
Itse en ole menossa, vaan mun mies...tällää tiedolla voidaankin jatkaa asian puimista. Oli kiva kuulla mielipiteitä ja faktoja, ja lisää saapi laittaa! Hauskat lauantai-illan jatkot!
työstänsä, kun tykkää kovasti. Jos oletkovin myyntihenkinen ja joustava, työ varmasti sopii... Mutta kuten huomaat kuva siitä työstä taitaa olla hienompi mitä se on.
Alkuun on (riippuu paikasta) alkupalkka n. 300-500 e. Työ on pitkäjänteistä eli voi mennä alkuun monta kuukautta ennenkuin saat yhtään mitään myydyksi. Tutullani meni 4 kk ja voit kuvitella mistä revit rahat laskuihin/vuokraan jne tuolla alkupalkalla. Ehkä olisi hyvä olla alkuun säästöjä omasta takaa?
Auto täytyy olla itsellä ja työ on iltapainotteista. Sunnuntait on parhaita työpäiviä koska sillon on näyttöjä. Hän myös sanoi, että työaikoja pystyy itse sumplimaan eli ei tartte aamulla 8 olla työpaikalla ja päivällä voi käydä vaikka kuntosalilla.
Samassa ketjussa oli yksi nainen joka ei saanut 9 kk myytyä yhtään asuntoa. Kaikilla vaan ei ole sitä taitoa. Siinä pitää tehdä kovasti töitä eli asuntonäytöillä hommata asiakkaita, jaella mainoksia ihmisten postiluukuista ja jotkut jopa soittelevat ihmisille jotka myyvät omia asuntojaan yksityisesti.
Tuttuni tienaa törkeän paljon tänä päivänä mutta hän on luotu siihen hommaan. Vaatii tietynlaista röyhkeyttä ja rohkeutta ja erittäin sosiaaliset taidot.
Vierailija:
Alkuun on (riippuu paikasta) alkupalkka n. 300-500 e. Työ on pitkäjänteistä eli voi mennä alkuun monta kuukautta ennenkuin saat yhtään mitään myydyksi. Tutullani meni 4 kk ja voit kuvitella mistä revit rahat laskuihin/vuokraan jne tuolla alkupalkalla. Ehkä olisi hyvä olla alkuun säästöjä omasta takaa?
Auto täytyy olla itsellä ja työ on iltapainotteista. Sunnuntait on parhaita työpäiviä koska sillon on näyttöjä. Hän myös sanoi, että työaikoja pystyy itse sumplimaan eli ei tartte aamulla 8 olla työpaikalla ja päivällä voi käydä vaikka kuntosalilla.Samassa ketjussa oli yksi nainen joka ei saanut 9 kk myytyä yhtään asuntoa. Kaikilla vaan ei ole sitä taitoa. Siinä pitää tehdä kovasti töitä eli asuntonäytöillä hommata asiakkaita, jaella mainoksia ihmisten postiluukuista ja jotkut jopa soittelevat ihmisille jotka myyvät omia asuntojaan yksityisesti.
Tuttuni tienaa törkeän paljon tänä päivänä mutta hän on luotu siihen hommaan. Vaatii tietynlaista röyhkeyttä ja rohkeutta ja erittäin sosiaaliset taidot.
Palkka oli 100% provikka palkka ja edes matkalaskuja (joihin kuussa voi kulua vaikka 800 EUR) ei makseta, jos et ole saanut tulosta.
Palkka laskettiin niin, että sinulle tuli välityspalkkiosta 30%. Ja ensin siitä tietty kuittaa ulos matkalaskut. Vai nyt täytyy sen verran vielä ehdottaa, että en ole ihan varma, maksettiinko matkalasku työnantajan 70%:sta. Siitä työnantajan osuudesta maksettiin ainakin työnantajamaksut eli tuosta omasta 30% maksoit siis vain " palkkaa" .
Kiinteistövälittäjän työ ei ole niinkään asuntojen myymistä, vaan myyntikohteiden hankintaa - ja se tarkoittaa vaikka lukemattomien " halutaan välitettäväksi tältä alueelta" -lappujen jakamista postiluukuista. Työviikot ovat hyvinkin 50-tuntisia ja paljon liikuntaa (työaikana ;) ja viikonloppuesittelyjä, ei siis klo 8-16 työtä.
Kilpailu kohteista, niiden hankinnasta ja myynnistä toimiston sisälläkin voi olla raakaa! päinvastaisista puheista huolimatta. Muistaakseni tuo palkkio vielä jakaantui niin, että olisiko 70% ollut kohteen hankkijalle ja 30% myyjälle ja hankkijakin sai osuutensa vain, jos kohde tuli myytyä - tosin hankinta on paljon haastavampi juttu kuin myynti, asunnot kyllä tulee myytyä.
Minua ko homma kiehtoo edelleen, mutta on siinä miinuksiakin: ylipitkät työviikot ja viikonlopputyö ja osin iltatyökin. Se riski on kutkuttava - ainakin tuolla toimistossa olisit yrittäjä yrityksessä yrittäjän riskeillä ja mahdollisuuksilla eli voi olla, että tulee takkiin, ja voit myös päästä hulppeisiin ansioihin.
Kiintestövälitysfirmat järjestävät info- tms. tilaisuuksia alasta kiinnostuneille, kannattaa käydä kuuntelemassa.
Oman auton käyttö mahdollisuus on toisissa toimistoissa myös pakollinen.
Sitä tuttunikin on sanonut. Ja tosiaan se asuntojen hankinta myyntiin on sitä kovaa työtä! Kilpailijoita on paljon ja itse asunnon kyllä saa myytyä kunhan sen ensin SAA myyntiin!
Siksi monilla yksityisillä on lehti-ilmoissa ei välittäjälle lopussa, koska välittäjät soittelevat ihmisille niiden kyllästymiseen saakka.
t.14
hermot on rautaa, ja siperia on opettanu muutakin kuinka pärjätä työkavereiden kanssa 8-16;))
välittävät pommittivat soitoillaan, kun myytiin omaa asuntoamme. En todellakaan kadehdi heitä, kovaa työtä tekevät ja mihin aikaan vain. Tosin joukossa on sitten niitä muitakin, epäluotettavia ja epäammattitaitoisia.
Itse en enää anna yhtään asuntoa välittäjille erään todella ikävän yksilön käytöksen vuoksi, vaan myymme itse, jos tarvetta vielä tulee, samoin kaikki tuttumme tekevät.
Suurin osa on provikkapalkalla, eli saat tietyn prossan myyntihinnasta palkkaa. Alkuun ei välttämättä saa edes kaikissa paikoissa mitään pohjapalkkaa, jossain saa jonkun kuukauden peruspalkkaa,jos et saa myytyä yhtään asuntoa. Aika suuri vastuu on työssä. Autolla ravaamista paikasta toiseen ja epäsäännöllinen työ. toisalta kuulemma voi itse pitkälti päättää työajoista.